Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 389

Forumkategorier

Användare Inlägg  
run-marie2009-09-22 00:19
Antal inlägg: 1806

OK, sånt händer naturligtvis. Det ska bli såå skönt att gå och lägga sig idag och veta att man äntligen fick RÄTT, iaf just den här gången :))))

mrperfect2009-09-22 00:31
Antal inlägg: 11437

I en diskussion där fakta är inblandat så har jag tre lägen:

1: jag vet
2: jag är osäker
3: jag vet inte

Ifall man diskuterar något som tillhör kategori 1 så lägger jag fram bevisen.
Ifall man diskuterar något som tillhör kategori 2 så ser jag till att vi gemensamt letar fram fakta.
Ifall,,osv kategori 3 så frågar jag och lär mig något.

Ett av de kriterier jag givit mig själv för att förtjäna epitetet mrperfect är att jag inte talar mot bättre vetande.

run-marie2009-09-22 00:44
Antal inlägg: 1806

Verkligen smart Mr, dessutom lär man sig ju alltid nåt nytt nästan varje dag. Det är det som gör att man bl a kan snacka om livserfarenhet. Det ingår ju iaf på ett sätt.

Minta2009-09-22 00:54
Antal inlägg: 20042

Sov gott Run-Marie :))

bove2009-09-22 17:31
Antal inlägg: 1333

Varför vill man kokettera med sina dåliga egenskaper som så många gör här? Att vara tjurskallig och aldrig kunna ge sig är väl snarare nånting som man bör jobba med än något att vara nöjd över.

Zizzzi2009-09-22 17:56
Antal inlägg: 440

Det är väl en sak om man inte kan ge sig när man bevisligen har fel, men VARFÖR ska man ge sig om man har rätt? Nejtack till nickedockor, jag tänker inte bli någon, och jag tänker inte omge mig med dem heller.

Päronmüsli2009-09-22 18:01
Antal inlägg: 391

antagligen försöker man väl hitta bevis för det man vet är sant, och visa det till den andra.. men att ge sig? nej, det är inte min grej! :o

Zizzzi2009-09-22 18:07
Antal inlägg: 440

Apropå den där förbenade spindeln som alla tjafsar om här... :)

Kan det möjligen vara så att det ursprungligen varit Tarantel, och att det sedan blivit att man hört engelskans tarantula, och att det sedan blivit att man HÄR kallar spindeln tarantella?

Även om ord inte alltid förekommer i uppslagsverk eller ordlistor kan de ju ändå användas (förutsatt att det finns en vitt spridd gemensam uppfattning om ordets betydelse). Jag vet om att Tarantella är en dans. Men jag har OCKSÅ hört ordet om en spindel, och bl a haft en i ansiktet under en fotografering. Även spindelns skötare (som verkade mer intresserad av min urringning än av spindeln) omnämnde den som en Tarantella.

Ni har rätt bägge två! *diplomat*

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?