Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 4 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 419 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Celtic Cross - Ej medlem längre | 2009-10-09 20:19 | |
![]() | Alla föräldrar ska ju ha en buffert. Ni fattar ju ingenting. | |
| Frk Panik - Ej medlem längre | 2009-10-09 20:19 | |
![]() | cuaghtbock: Jo om nöden kräver det så. Självklart. | |
| caughtbock | 2009-10-09 20:19 | |
![]() | Det är ju klart man ska ha en buffert, men sen kan ju allt gå åt helvete också. | |
| Celtic Cross - Ej medlem längre | 2009-10-09 20:20 | |
![]() | Då har ni för liten buffert. Jobba hårdare. | |
| Tess 08 | 2009-10-09 20:22 | |
![]() | Inte bara det Robb. Du ska jobba hårdare INNAN.... | |
| caughtbock | 2009-10-09 20:22 | |
![]() | Ja men det är ju lätt att säga så... Det är dock inte alltid så enkelt. | |
| Celtic Cross - Ej medlem längre | 2009-10-09 20:23 | |
![]() | Ja, och far- och morföräldrarna måste också ha jobbat svinhårt! Ja, ni vet... annars ingen buffert. | |
| caughtbock | 2009-10-09 20:24 | |
![]() | Alla barn är ju inte planerade heller... | |
| Tess 08 | 2009-10-09 20:25 | |
![]() | Ja, coughtbock, visst är det så... Tror varken jag eller Robb var direkt seriösa, möjligvis lite ironiska. Har du otur kanske man behöver X miljoner i buffert och vem faen vet hur stor bufferten ska vara??? | |
| micro113 | 2009-10-09 20:27 | |
![]() | YamahaJet Jag kallade dig faktiskt inte för snyltare i mitt sista inlägg -- utan konstaterade att ni ordnat det bra. Jag kallade dig möjligen något kortsynt som enbart kunde se utifrån din egen erfarenhet, och inte kunde förstå att verkligheten kunde se annorlunda ut för andra -- och det står jag vid. Trevligt att du är så schysst mot din mor -- hon måste vara stolt över dig, det skulle ha jag varit. | |
| micro113 | 2009-10-09 20:30 | |
![]() | Evy_83 och Frk Panik Så berätta för mig hur man gör när livets förutsättningar förändras. Om man på grund av olyckor och sjukdom helt plötsligt står med halva inkomsten, ingen buffert och noll kapital. Avlivar man barnen då? Eller hur man gör man? Jag vill så gärna veta | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-09 20:30 | |
![]() | "Aningen sjukt resonemang imho; att t ex vänta med att flytta och ta nytt jobb osv tills barnen lämnat gymnasiet. Det är alltså helt ok att vänta med att skilja sig också, trots att kärleken tagit slut? (Samma korkade resonemang enligt mig)." Nej, du läste inte vad jag skrev. Dels kan det dyka upp omständigheter, skilsmässa etc och för en del som jag känner har det varit så att man har väntat med att flytta tills barnen gått ur gymnasiet. Föräldrar som får flera jobberbjudanden men väljer att jobba kvar i sin stad tills sista ungen gått ut skolan, för att ungen inte ska behöva byta skola, kanske sista terminen. Och tycker det är smart att bryta upp samtidigt som ungen flyttar hem till eget bo. Istället för att flytta flera gånger. Korkat får du gärna tycka. Jag vet bara att så var det för en del jag kände. | |
| pion ekrot | 2009-10-09 20:31 | |
![]() | Äh, fjantisar. Ni missuppfattar ju medvetet. On topic: Gör en basic budget Köp begagnat och ha bytesdagar Storhandla mat prisvärt Laga mat från grunden och frys in Låna böcker på bibliotek Skaffa inte massa konstiga krediter och skit Köp inte grejer på avbetalning Dela boende Res kommunalt Släng ut tv:n Ring med skype Se om du eventuellt kan förhandla med csn och dylikt om att få lägre avbetalningskostnad per månad | |
| YamahaJet | 2009-10-09 20:32 | |
![]() | Diskussioner utvecklas och bör tillåtas göra det. Jag påtalade endast vikten om en buffert för att undvika svält och annat jag tycker mig läsa i tråden, medan vissa då drog slutsatsen att jag utarmat min mor på personlig hälsa och ekonomi. Jag satt då och funderade kring vad jag kunde skriva för att provocera dessa människor till det maximala, och kom fram till att skrytmässig redogörelse av sanningen fungerar bäst. Någon föreslog också att jag skulle bidra till att svara trådskaparen, och många instämmer i att fokus bör hållas på ursprungsfrågan och mitt råd är i sådant fall att begå något brott där man frihetsberövas, eftersom utfordringen - toppen av behovspyramiden - i anstalt är av betydligt högre kvalitet än vad som i övrigt föreslås i tråden. Läste jag verkligen att bröd är dyrt? Och blev kallad loser av samma person? Haaahaha. Om ni ursäktar så ska jag iväg och äta trerätters på Östermalm. | |
| pion ekrot | 2009-10-09 20:33 | |
![]() | (Fjantisar = inlägg 2009-10-09 20:17 - 2009-10-09 20:24) | |
| äadlkfw | 2009-10-09 20:56 | |
![]() | Till TS: när jag hade låg inkomst (studiemedel) så ville CSN att jag skulle fortsätta med tidgare avbetalningar på gammalt studielån. Jag hävadade att jag inte behövde det, men de framhärdade. Jag betalade några tusen, sen kom de själva på att det var fel och jag fick tillbaka mina tusenlappar. Så tips: DUBBELKOLLA med CSN om du verkligen måste betala din månadskostnad. Det andra jag gjorde var att ta in en inneboende, trots att min lägenhet var liten. För övrigt, tråden är inte direkt till för att visa hur ofantligt mkt pengar man har, Yamaha. | |
| Frk Panik - Ej medlem längre | 2009-10-09 20:59 | |
![]() | Det känns som att YJ trots allt ger lite tips för de som tror att "ingenting går" pga omständigheter. Kan vara bra för de som fortfarande bor hemma eller har barn/ungdomar som gör det. | |
| äadlkfw | 2009-10-09 21:17 | |
![]() | Nä, så fort en tråd handlar om ekonomi kommer Yama med sina helt verklighetsfrånvända inlääg och provocerar med samma gamla innehåll och totala avsaknad av perspektiv. "Jag ochmin mamma,mormor" osv. | |
| micro113 | 2009-10-09 21:19 | |
![]() | Frk Panik Om du hittade några bra tips - förutom att hamna på anstalt - så kan du väl förtydliga dem, för jag hittar dem faktiskt inte. han ger ju tips för dem som tror att tror att "ingenting går p g a omständigheterna" Jag hittar helt inte tipsen | |
| zmiley | 2009-10-09 21:20 | |
![]() | Här har vi en tråd som glöder. Jag är unik eftersom jag är både företagsledare och underbetald. vi låginkomsttagare kan inte göra så mycket åt inkomsterna så vi måste se över utgifterna. Både jag och mina företag bor billigt, en nödvändighet eftersom boendekostnaden är en övervägande del av utgifterna både för obskyra människor och små eller medelstora företag. | |