Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade35
Mobilspel
Pågående19 126

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Inkstfrnhger - Ej medlem längre2009-10-28 21:10
Antal inlägg: 35

Apropå vad någon skrev tidigare; det förekommer på rätt många håll att det är en andra säkerhetskontroll innan man får gå ombord på planet.

CroCop862009-10-28 21:12
Antal inlägg: 445

dalapower:
Är inte 100 på det, ska kolla turnusen imorgon när jag kommer hem.
Hah ja, kan visa dig stället där jag köper min latte och croissants några ggr per dygn för att kunna njuta så mycket som möjligt av arbetsdagen. :P Annars är du väl där måndag också?

salty2009-10-28 21:30
Antal inlägg: 61

Jag tycker att det är lite bajsnödigt att inte kunna ta skämt bara för att man har ett säkerhetsansvar... "Du glömde bomben" var ett roligt skämt ju. Man måste väl få ha humor fast man är på en flygplats. Det ÄR ju lite komiskt, om än nödvändigt, att gå genom sådana kontroller.
Som när min mamma tvingades ta ner en håruppsättning som tagit 4 timmar och kostat skjortan, pga att hårnålarna gav utslag i metalldetektorn. När då Veeery important säkerhetspersonalen beter som att hon var en terrorist och stor idiot och tvingar henne ta ner frisyren, utan någon som helst sympati, med hårdsnörpta munnar och SÄKERHET lysande i ögonen... Nä jag vet inte vad som händer på utbildningen men jag tycker att säkerhetspersonalen på flygplatser ofta beter sig mer som robotar än människor.

DennisPlz2009-10-28 21:33
Antal inlägg: 4031

Det görs för lite kontroller. Jag tycker det bör bli krav på att ta blod- och urinprov samt komplettera med 5-10 olika biopsier på alla passagerare men även personalen, inför varje resa. Givetvis måste det även vara krav på att alla kliver ombord efter en tvådagarsfasta. Det sistnämnda är av både säkerhets- och ekologiska skäl förutom den uppenbara ekonomiska vinsten.

CroCop862009-10-28 21:37

salty:

Hahaha, förlåt, men du låter... Nej, jag vet inte. Ta ett skämt? Du skulle skratta och le om en 50 åring frågar om du vill suga hans kuk och ger dig en sån blick? Ja, det är jävligt kul! Också att skrämma skiten ur flygrädda genom att skrika att jag glömde ta bomben som han har tejpat fast runt midjan.. DET tycker du är humor på ett sånt ställe? Hoppas jag inte får träffa dig i säkerhetskontrollen då, någonsin.

Så vad skulle de gjort? Litat på att din mamma bara är en mamma mer hårnålar i håret? Om det är det enda sättet att se att ingenting annat är gömt så får det väl så vara?

Du skulle säkert tycka det var kul när någonting väl skedde, för att vi var för snälla och inte ville "förstöra" någons frisyr. Då skulle säkerhetskontrollen få skit för att vara oseriöst.
Du skulle hellre ha en kniv mot strupen?

Rätta mig om jag har fel, SNÄLLA!

salty2009-10-28 21:46

Vad jag menar är att ni väl fortfarande kan vara mänskliga trots ert ENORMA ansvar?! En vänlig blick och inte bara den där "Jag är viktigast i världen för jag har just nu mer ansvar än ni, som bara är ynka resenärer!"

Har svårt för alla personer som får det där stroppiga, humorlösa gravallvaret så fort de får lite ansvar.
Märks ofta hos väktare, säkerhetspersonal, ordningsvakter, nyutexaminerade poliser och andra med maktbegär.

Inte yrket som sådant jag kritiserar utan bristen på glimt i ögat.

Men nej, kuk-kommentaren var inte nåt vidare fyndig, det håller jag med om. Sexuellt ofredande är inte ok nånstans.

salty2009-10-28 21:53

Jag kan t.ex tycka att det är skitlöjligt att man får ha med sig en tändare ombord, men inte två.
Att man får ha sådana köttknivar som någon skrev om tidigare, men inte en liten fällkniv. Ett gäng köttknivar gjorda för sega flintastekar med kraftigt handtag skulle iaf jag valt som mordvapen före lilla multitoolen där egentligen bara flasköppnaren är nåt att ha...

Så att folk blir irriterade när de blir fråntagna saker förstår jag verkligen. De kommer gå med på det, vilket de ska göra. Men det är väkl inte så himla konstigt om de blir lite sura en stund?. Sätt dig in i deras sits. Och tyvärr gå ut över er. Men that´s the business.

Det får nog sägas ingå i ditt jobb att acceptera att inte alla kommer vara på topphumör.

Inkstfrnhger - Ej medlem längre2009-10-28 21:59
Antal inlägg: 35

Nu är det inte säkerhetsvakterna som bestämmer reglerna för hur många tändare man får ta med, så den irritationen bör inte riktas mot dom. Det är en barnslig och löjlig reaktion.

anneli72 - Ej medlem längre2009-10-28 22:02
Antal inlägg: 11612

Jag har aldrig blivit stoppad i nån säkerhetskontroll..dom kollade

inte ens min handväska när jag skulle in i Israel.

Jag kunde ju i princip haft vad som helst i väskan.

CroCop862009-10-28 22:11

salty:
Herre Jesus!
Är vi inte mänskliga? Har du träffat en som inte har det i blicken och så måste nu alla vara? Snacka om fördomsfull! Tror inte någon tänker "Jag är viktigast i världen för jag har just nu mer ansvar än ni, som bara är ynka resenärer!". Hahah... Kan inte sluta le och höja på ögonbrynen, att folk verkligen tänker som du? Oj!

Det är över 4 tändare du inte får ha med dig... Du får ha med dig kniv, upp till 6 cm av vissa skäl. Ta reda på varför på annat håll om du orkar bry dig. Med en vanlig matkniv kan jag knappt skära igenom min entrecot, så det. Vad i helvete skulle du göra med den? Isf kan väl nävarna mina göra mer skada, tro mig.

Ja, du har då lite att tänka på nästa gång du ska ut och flyga...

anneli72:
Det kunde du väl inte för vi ser ju igenom den och på så sätt ser vi vad du har i...

anneli72 - Ej medlem längre2009-10-28 22:19

Nej,eftersom jag inte flög till Israel så blev det en säkerhetsmiss.

Jag åkte båt från Cypern.

Så jag skulle ha kunnat haft något i handväskan,som dom inte

ville ha in.

-50-2009-10-29 00:12
Antal inlägg: 783

ring Israels ambassad dom har en säkerhetslucka, anneli72 skulle kunna ha haft ngt i sin handväska när hon kom med båten från Cypern......denna tråd handlar inte om det du tar upp anneli72, du tillför bara idioti så som oftast när du skriver i forumet.

dalapower2009-10-29 09:03
Antal inlägg: 419

Crocops89
Hur funkar det tex på muslimska kvinnor och slöja,om det piper,får icke muslimska kvinnor visitera dem?förstår av religösa skäl att en man inte får.

micro1132009-10-29 09:07
Antal inlägg: 17542

dalapower
Ja, icke muslimska kvinnor får visitera muslimska kvinnor -- och göra identitetskontroll också.

miljonären - Ej medlem längre2009-10-29 09:12
Antal inlägg: 1133

dalasnygg

dalapower2009-10-29 09:28
Antal inlägg: 419

micro123
Tack för svar

-50-2009-10-29 11:48

man bör ha sk oaktat kön vid visitation om det går vilket innebär kvinna-kvinna man-man men det finns ingenting i lagen eller regler som säger att det måste vara så även om man bör sträva ditåt.

CroCop862009-10-29 22:58

Yes! Dala, till och med män får ta på muslimska kvinnor om det är okej för dem. :)

-50-:
Varför känner du så? Det är inte direkt att jag njuter mer eller mindre av att ta på män, eller kvinnor för den delen. Alltså, det är inte 50/50 i passagerarkön, så det skulle bli att män eller kvinnor får jobba mer.
Eh, förstår du? Jag är trött och kan inte tänka klart, vet ej om jag skriver tydligt nog.

anneli72 - Ej medlem längre2009-10-29 23:07

Snygg passning-50-! or not.

-50-2009-10-30 12:52

CroCop86: du skriver alldeles tillräckligt bra även om du är trött fast jag vet inte om du förstod mig pga att du är trött :)......Nyckelord BÖR. Jag vet att det inte är 50/50 i en kö och att oaktat kön ej går att genomföra på ett bra sätt men som jag skriver, bör man sträva dit. Som du skriver, "även män får ta på muslimska kvinnor" Men är det inte så att man undviker det om man kan/personen vill då man skapar istället för att minimera komplikationer om man ej håller oaktat kön i dessa fall?
Din första fråga är väl angående mitt inlägg 2009-10-29 00:12? Det står ja för och inget jag kommer diskutera vidare här och nu.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?