Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 127 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ibracadabra8 | 2009-11-02 17:50 | |
![]() | sorry blogg.aftonbladet.se.../b ankoniva | |
| Okreh | 2009-11-02 18:03 | |
![]() | Jag bloggar när jag är ute och reser. Främst för min egen del, då jag efter avslutad resa skriver ut sidorna och spar dem tillsammans med några bilder som jag framkallar från digitalkameran. Men även för att tala om för vänner och bekanta vad man pysslat med, och att det kommer lite livstecken ifrån en. Brukar få mycket positiva reaktioner som tycker jag skriver på ett intressant och roligt sätt. Men, jag skriver faktiskt inte för deras skull utan som sagt för mig själv. Kan tipsa er alla bloggare som icke bloggare att lägga upp dagbok och bilder på "Resdagboken.se" när ni är ute och flänger. P.S: Då jag inte är på resande fot, så blir det inget bloggande. | |
| magician - Ej medlem längre | 2009-11-02 18:15 | |
![]() | den var inge vidare den här kanske www.fotbollskanalen.se/sp el | |
| pion ekrot | 2009-11-02 18:39 | |
![]() | Att man tycker att man har något att berätta, smått som stort, tycker jag är något uteslutande positivt. Att man kan reagera med aversion mot något som någon annan berättar, och som inte har det minsta med en själv att göra tycker jag är lite märkligt. | |
| magician - Ej medlem längre | 2009-11-02 18:48 | |
![]() | väldigt bra sagt | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-11-02 19:10 | |
![]() | pion ekrot: Jag har reagerat mot mina egna vänners bloggar för att jag har tyckt att bloggarna var dåliga. Tror säkerligen de skulle ogilla delar av mitt forumskrivande (gör jag själv). Vad är problemet med en kritisk hållning? Tycker det är deprimerande att se hur flera fastnar i samma format och härmar varandra. Det är rätt tråkigt här på forumet också men här stöts folks egon mot varandra. I en blogg kan det bli för mycket jag jag jag och skittråkigt samtidigt. Hör inte till de som tycker att alla bloggar är dåliga. Fattar bara inte varför man ska förneka att många bloggar man sett är likadana och trista. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-11-02 19:13 | |
![]() | Tycker inte heller det är uteslutande positivt att ha något att berätta. Berättar man om andra mot deras vilja är det negativt. Berättar man om sig själv och framställer sig själv för att få sympatier är det negativt om man gör det istället för alternativet att ta sig i kragen. Forumskrivande, bloggande och shopping är företeelser som kan främja självupptagenhet och det är något infantilt över att berätta vad man gjort, som nån skrivuppgift man fick i mellanstadiet. | |
| Ässät | 2009-11-02 19:15 | |
![]() | Hur enkelt är det inte att bara skita i att läsa bloggar om man stör sig på det? Låt folk få ha sina bloggar utan att gnälla över vad folk skriver i dom istället så blir världen mycket bättre :). Gillar jag inte en blogg..nä då lässer jag den inte heller o sitter inte och är irriterad över vad människan skriver. Det spar energi :) | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-11-02 19:18 | |
![]() | "Hur enkelt är det inte att bara skita i att läsa bloggar om man stör sig på det?" Ibland kan man bli ombedd att kolla in någon bekants blogg. Ofta kommer man in på bloggar när man söker information. Jag hittar ibland information jag vill ha i en blogg som i övrigt är dåligt. Tacksam för infon men för den skull tänker jag inte låta bli att reflektera över sidan jag besökt, precis som jag gör med alla internetsidor jag besöker. Ska jag tänka snällare saker om privatpersoner än om företag? Det gör jag förvisso. Jag har redan lägre krav på en blogg än på andra officiella sidor. | |
| Dyslekso | 2009-11-02 19:25 | |
![]() | Bra skrivet, Plumspapper. Jag tycker också att forumformatet är mer givande. Har en kompis som håller på med en, vad jag har sett, både initierad, personlig och rolig blogg. Men jag orkar bara inte läsa. Det är så odynamiskt. Det känns inte relevant på något sätt, trots att det blivit så stort. | |
| Dyslekso | 2009-11-02 19:28 | |
![]() | Det är sånt här jag tänker på, när jag tänker på en typisk blogg: "Jag har plockat undan alla extra sängar, bäddat rent, fått i disken i diskmaskinen och så har jag duschat och börjar känna mig som människa igen. Det var en jätte trevlig kväll igår. Vi grillade,pratade,myste och bastade. Ninni hade med sig en mega flaska med rödvin och jag hade alldeles för stora vin glas." Fullproppat med tråkig vardag och fruktansvärda särskrivningar. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-11-02 19:33 | |
![]() | Måste medge att jag är ganska imponerad av sminkbloggare som får prover hem från företag och vågar skriva sin uppriktiga mening om produkterna i bloggen trots att de fått proverna gratis. Jag hade blivit så tacksam att jag inte hade kunnat vara objektiv. | |
| Rhotheta | 2009-11-02 19:34 | |
![]() | Vad fylls och görs på en bra fest? (sju bokstäver) | |
| Dyslekso | 2009-11-02 19:36 | |
![]() | Tror det har sin orsak i fulminant narcissism. Eller snyggminant då, eftersom det är sminkbloggare. :) | |
| blue_moon | 2009-11-02 19:36 | |
![]() | VINGLAS ;-) | |
| Dyslekso | 2009-11-02 19:36 | |
![]() | Vinglas *höhö* | |
| Rhotheta | 2009-11-02 20:01 | |
![]() | Bravo;) | |
| apbur | 2009-11-02 20:07 | |
![]() | När man ger vanligt folk för mycket utrymme blir det......dödstrist. Jag har inte skrivit en rad på min facebook. Funderar på att släppa bomben snart. Erkänna ett mord eller nåt annat smaskigt. | |
| pion ekrot | 2009-11-02 20:20 | |
![]() | Plumspapper, "Vad är problemet med en kritisk hållning?" Inget. Jag skiter i om bloggar är tråkiga eller intressanta, bra eller dåliga. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-11-02 20:27 | |
![]() | Men du tycker det är märkligt att man kan reagera med aversion mot något nån annan berättar? Om jag nu läser något dumt i en blogg vad är det som är så konstigt att med att reagera med aversion? Visserligen reagerar inte just jag så kraftigt i största allmänhet men vad är vitsen att skriva sin mening och vad är så positivt med detta om det samtidigt är märkligt att folk reagerar på det som skrivs? Verkar lite känsligt detta med bloggande. Varför skriva sin mening om man inte vill väcka reaktioner? Eller menar du att man reagerar på att folk alls får skriva offentligt? Det har jag inget emot att de och jag själv gör, däremot blir det tröttsamt ibland. | |