Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 206 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dålig_apa - Ej medlem längre | 2009-11-13 21:11 | |
![]() | Speciellt "postverket" | |
| mrperfect | 2009-11-13 21:11 | |
![]() | Det retar mej ( fel tråd... ) att jag inte minns vad den handlar om, det hade jag i alla fall en aning om då jag och mina skolkamrater gingo i skolan *S* | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-11-13 21:14 | |
![]() | :) | |
| gnill | 2009-11-13 21:16 | |
![]() | Mästaren och Margarita av Bulgakov Kattöga av M Attwood Älskade av Toni Morrison Väggen av M Haushofer Merhabs skönhet av Torgny Lindgren (och allt annat av honom) 5 bästa just nu (som man inte "måste" läsa men som har givit mig mycket) Jag vill inte dö jag vill bara inte leva av Ann Heberlein Flugfällan av Fredrik Sjöberg Snowleg av Nicholas Shakespeare Det finns annan frukt än apelsiner av J Winterson Att söka hänryckningen - scener ur en kvinnas liv K Harrison | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-11-13 21:20 | |
![]() | Ja, den där Haberlein verkar intressant. Läste om hennes kritik av psykiatrin i DN. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-11-13 21:22 | |
![]() | Förlåt, jag håller mig visst inte till ämnet. Ämnet var: VAD SÖT DU ÄR, BJÖRN! :D | |
| Dålig_apa - Ej medlem längre | 2009-11-13 21:23 | |
![]() | Tärningsspelaren är en bra bok med..och ingen av er är söta. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-11-13 21:27 | |
![]() | Jo, Björn. Håll dig till ämnet! Detta är ge-Björn-en-komplimang-tr åden, vad trodde du? | |
| mrperfect | 2009-11-13 21:56 | |
![]() | I söthet ligger jag en miljard honungsburkar efter SP, men det är fullständigt naturligt :) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2009-11-13 22:18 | |
![]() | Hej, Syster S! Och Björn är inte bara jättesöt; han är en bokmal, scrabblefantom och väldigt trevlig också. Så det så. | |
| ___Tania___ | 2009-11-13 23:43 | |
![]() | Idioten, hehe. | |
| Peptalk | 2009-11-13 23:49 | |
![]() | CS Lewis - Narniaserien Michael Ende - Den oändliga historien Michael Ende - Momo eller kampen om tiden maria Gripe - Skuggserien | |
| dracena | 2009-11-13 23:57 | |
![]() | The Locust and the Bird av Hanan al Shayk The God Delusion av Richard Dawkins Alla titlar av Stephen King som Richard Bachman | |
| Mikael Ström - Ej medlem längre | 2009-11-14 02:08 | |
![]() | Liftarens guide till galaxen är ju tokbra. | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2009-11-14 04:21 | |
![]() | Herr mussla. Jag tyckeratt kan läsa alla slags böcker oavsett hur gammal man är.Jag läste Onkel Toms stuga när jagvar sju och blev djup upprörd över slaveriet, i tonåren drog jag igenom,som ett envist projekt alla tunga klassiker fr england,ryssland,japan,sv erige,usa mm.Sen har jag hoppat vilt mella olika gengrer.Från seriealbum till biografier och SF mm...har man läst 80 böcker i sitt liv kan man nog välja ut de fem bästa,men när man läst enormt många böcker,tusentals,är det omöjligt...lättare minnas de riktigt dåliga böckerna.För mig var Augustprisvinnaren Vallgrens bok Den oändliga kärlekens historia en besvikelsel,sen dess litar jag ej på juryn.Boken var ett ihopkok av böcker som Dvärgen,Livläkarens besök,Medicinhistoria,mm. Inget flyt,dåligt språk,har man läst mycket kan man se detta o jämföra med t.ex En livläkares besök som var fantastisk.Vallgren rörde ihop redan givna ingredienser och gav ut som nåt nytt,nej den boken var för mig ej god litteratur. Men alla människor som läser gillar olika saker.Och det är en bra sak.Fortsätt läs,och läs högt för era ungar också!! | |
| Cessan1 | 2009-11-15 20:43 | |
![]() | Tisdagar med Morris är en fantastisk och bra bok | |
| Dyslekso | 2009-11-16 19:18 | |
![]() | Kan inte tro riktigt på att man tycker en bok är fantastisk om man fått titeln om bakfoten. | |
| Maradona1986 | 2009-11-16 21:17 | |
![]() | Har inte orkat läsa igenom alla tidigare förslag, men här kommer fem personliga favoriter i väldigt olika genrer 1. Djurfarmen (Orwell) 2. Poeten (Connolly) 3. Pesten (Camus) 4. I am Diego (Maradona) 5. Mannen utan öde (Kertez) Nummer fyra är naturligtvis på en annan litterär nivå än de andra, intressant snarare än välskrivet. Nummer två är min favorit bland deckare och därmed väl förtjänt en plats på den här listan. De övriga tre är stora klassiker vars plats knappast behöver motiveras. | |
| Maradona1986 | 2009-11-16 21:20 | |
![]() | Såg just att någon tidigare valt Mästaren och Margarita av Bulgakov. Jag bor idag ett kvarter från dammen i Moskva där tydligen en stor del av boken utspelar sig, och så sent som i lördags eftermiddag satt jag och tog en kaffe på Cafe Margarita i hörnet. Vilken dag som helst måste jag läsa den boken. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-16 21:34 | |
![]() | Hundar i världen-Adlercreutz Ditt barn-Rubenstein Barnaboken-Wahlgren Bonniers Läkarbok Bonniers Lexikon Anna Wahlgrens bok bör man läsa för att inse att hon inte är riktigt klok rent ut sagt. | |