Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 023 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordfröken | 2009-11-11 23:01 | |
![]() | Då kanske det inte är svininfluensan jaghar då :) Har haft allt annat utom just feber! Haft halsont (+hes), hosta, snuva, matthet, vansinnig blixtrande huvudvärk i flera dagar och hade även andningssvårigheter en hel natt. Puh! Just nu känns det dock som om det är på väg lite åt rätt håll. Till skillnad mot igår då jag hade sån huvudvärk så när jag kollade på tv var tvungen o ha solglasögon på mig eftersom det gjorde så ont i ögonen/huvudet av all färg o allt flimmer från tv:n!! Blä! Men som sagt ikväll finns det lite hopp iaf! =) | |
| gummirumpa | 2009-11-12 11:51 | |
![]() | Du kanske är undantaget... Det låter precis som det jag hade + att jag hade feber oxå. Krya på dej. Jag har varit feberfri i 3 dagar men är fortfarande SÅ trött och håglös. Går och fryser och småhostar. | |
| leker | 2009-11-14 15:52 | |
![]() | Min dotter verkar ha fått det nu :( Suttit med sjukvårdsupplysningen och dom tror också att så är fallet. Hon har jättehög feber och ont i hela kroppen. Hostar litegrann, men inte så allvarlig host än iaf. Hon vaccinerade sig i Tisdags, så det kan göra sjukdomsförloppet aningen lindrigare ... Stackars gumman min :( | |
| nettan23 | 2009-11-14 16:22 | |
![]() | Jag har oxå haft/har alla symptom, t.o.m. magbesvär (inte haft innan) Men ingen feber, eller ja ingen hög iaf. Då borde det väl va vanliga flunsan? Hmm hmm....vill inte vaccinera mig trots att jag ligger i riskgruppen :O | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-14 16:36 | |
![]() | Suckar , vården säger att jag inte är sjuk,, men varför ger det sig inte då, trodde jag var piggare i går,, idag , taskigt i magen , hostar mera , febrigare och ont i öronen,, vet ju sedan i går att jag har förhöjd sänka ,, trodde att någon skulle ringa,, Funderar på att ringa akuten och prata eller åka in ??? Bitte | |
| Stubin | 2009-11-14 16:55 | |
![]() | Bitte: Om du är tillräckligt frisk för att sitta och skriva på betapet så kanske det inte är aktuellt att åka in på akuten? Jag tror att sjukvården har att göra ändå.... | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-14 17:09 | |
![]() | Du vet f*n inte hur jag mår eller har mått under veckan Bitte | |
| Voldemort78 | 2009-11-14 18:00 | |
![]() | Leker: det tar 1-2 veckor innan kroppen har bildat antikroppar mot viruset om man vaccinerat sig.. Hoppas hon kryar på sig o är frisk snart=) för egen del så tror jag inte att jag haft H1N1; däremot så hade jag en mycket konstig ?förkylning? i månadsskiftet augusti/september. Ingen snuva och heller ingen feber.. Däremot så gick ?förkylningen? rakt ner i halsen o gav först slemguck, sen torrhosta och sen tillbaka till slemguck och sist bara torrt i munnen som man blir efteråt.. Kan inte komma ihåg att jag någonsin haft en så underlig ?förkylning?... Man kan ju alltid hoppas att det var H1N1 man hade:) Även om det är rätt så otroligt, men det finns ju de som knappt får några symptom... Tilläggas kan att jag både klippte gräs, gick 5 km för o fiska, plockade svamp och körde skottkärra:P F.ö så hoppas jag att alla ni som har den just nu blir friska snart=)=) | |
| leker | 2009-11-14 18:39 | |
![]() | Voldemort: Enligt sjukvårdsupplysningen så bildar dom antikroppar mot viruset under denna tiden ja, så lite skydd av dom kan hon få. Tack, jag hoppas också hon tillfrisknar snart och att det inte blir allvarligt :S | |
| leker | 2009-11-14 18:40 | |
![]() | Min tös är dock riktigt dålig, så nu tvekar jag inte en sekund att ta vaccinet (fast jag har den kanske redan) | |
| Stubin | 2009-11-15 11:54 | |
![]() | Bitte: Det var inte elakt menat! Men om inte svininfluensan hade funnits, hade du åkt till akuten då? Det jag menade var att akuten tar emot när det är akut och dom vet ju vilka symtom man har när det är svininfluensan. | |
| leker | 2009-11-15 13:28 | |
![]() | ja och det är vidriga symptom! Hela natten har dottern legat med febertoppar och det har varit ett helvete att få ned febern. Hon har spytt och hon har ont preciis överallt. Hon har ingen ork alls kvar i kroppen idag och febern är jobbig men vi har fått ned den lite. Hon klagar över svår huvudvärk och har ont i nacke, ben och rygg. Jag har kontinuerlig kontakt med sjukvårdsupplysningen och kämpar på med att få i henne vätska och hålla henne i schack. Andningen är än sålänge ok och det är vi evigt tacksamma för. Så på min dotter har svininfluensan gjort henne mycket sjuk. | |
| Rhotheta | 2009-11-15 13:58 | |
![]() | Bitte! Tycker visst att du kan söka igen. Hela vårdapparaten har inte riktigt vant sig vid denna nya sjukdom, så många har fått värre symptom efter att ha blivit hemskickade. Hör efter om du kan få antiviral medicin som Tamiflu eller Relenza. Är det tillräckligt tidigt, eller om det skulle sätta sig i lungorna, så lindrar dessa sjukdomen. Dock är en del vårdgivare onödigt restriktiva så det finns inga garantier, men jag hade nog gjort ett försök i ditt läge. Får du uppenbara andningsproblem är det inget att tveka om. Då är det bara att åka in. Du lär dock märka om det blir så;) Det är ovanligt. | |
| Turmalin | 2009-11-15 14:01 | |
![]() | Har själv legat förra veckan med hög feber, kräkningar, diarre, ont i kroppen. Sedan kom det förmodligen i en andra omgång efter tre dagar med feber, ont i halsen och hosta. Har nog aldrig varit så sjuk som förra veckan och det har känts som att jag skulle få lunginflammation men nu är det bättre så jag kanske klarar mig ändå. Det låter som att en del får det i flera omgångar och är sjuka i två veckor. Det kostar 2000 här att testa sig så det är nog inte värt det. Jag förstår alla som söker till akuten. Den tar hårdare än alla andra virus jag har haft. Fast det är ju inte alla som blir så hårt drabbade förstås. | |
| sanlin | 2009-11-15 14:13 | |
![]() | Usch stackars din dotter, leker! =( Håller tummarna för att det lugnar sig snart för henne. Kramar! | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-15 14:27 | |
![]() | Rhotheta tack för supporten, och helt klart blir jag sämre så åker jag in ,, kan bara säga att om detta inte är svininfluensan uta nått lindrigare , jag hur hårt tar inte den då.. Leker hoppas dotter mår bättre Bitte (glad över alla som brys sig om varandra ) | |
| Voldemort78 | 2009-11-15 14:44 | |
![]() | Jag har en fråga till Leker för att klargöra några saker: Tog din dotter influensavaccinet innan hon blev sjuk? Om ja, hur många dagar innan hon blev sjuk tog hon den? Bitte: hoppas verkligen att viruset håller sig på sin kant så du inte blir mer sjuk nu! | |
| Tess 08 | 2009-11-15 14:46 | |
![]() | Lider med både leker och hennes dotter och Bitte. Fy 17 att vara så himla sjuk!! Av oss fem här hemma har tre fått vaccin och jag hoppas verkligen att vi slipper skiten! (de övriga två har inte haft möjlighet att vaccinera sig än) | |
| sanlin | 2009-11-15 15:11 | |
![]() | Voldemort78: enligt leker själv den 2009-11-14 15:52 så vaccinerades dottern i tisdags. | |
| Blue Lagoon | 2009-11-15 15:23 | |
![]() | Kanske ska posta det här i den här tråden istället.. Några frågor till er som har/har haft den "riktiga" svininfluensan: * Brukar ni få den årliga flunsan? * Har ni två-tre eller flera sjukdagar/år i vanliga fall? * Hade ni vaccinerat er? * Har fler i familjen fått den? * Vem fick den isåfall först? | |