Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade32
Mobilspel
Pågående19 358

Forumkategorier

Användare Inlägg  
monew2009-12-03 15:17
Antal inlägg: 823

annars kan du intressera dig för fotboll och studera laguppställningar och spela på odds!

carlmartin - Ej medlem längre2009-12-03 15:21
Antal inlägg: 4590

"Just nu försöker jag rensa ut allt negativt i mitt liv....men det e svårt! Tips ngn?"

acceptera allt som det är. acceptera smärtan, saknaden, ensamheten, tvivlet. acceptera allt du gör. dela inte upp det du upplever i "bra" och " dåligt", fördöm ingen - inte heller dig själv eller dina handlingar; men ge allt kärlek. kämpa inte emot livet. var nyfiken och uppmärksam. upplev smärtan, saknaden tvivlet... alla små sekunder- det är livet. känn efter. och acceptera det som det är.

Maad Max2009-12-03 15:25
Antal inlägg: 1123

Carlmartin, bra formulerat.
Väldigt bra saker att eftersträva.

monew2009-12-03 15:27

annat du kan göra:
starta en blogg som heter: Pensionären
Göra fina fotoalbum
Sticka halsdukar till släktingar
Bjuda Grannfrun på kaffe
Prenumerera på en pysseltidning
Gå på konsert/teater/opera
Ta en matlagningskurs
Skaffa en hundvalp!
Bränna gamla saker i en brasa på tomten (obs papper mest)
rensa ur gamla kläder och sälja på blocket (eller saker)
starta en insamling med kläder/gosedjur /leksaker till barnhem i ryssland
spajsa upp kärlekslivet med nåt nytt?
skaffa en msn-kompis
börja på yoga
måla om hemma
laga gratänger och frysa in
köpa lotter
erbjuda hjälp åt dem som behöver

run-marie2009-12-03 15:31
Antal inlägg: 1806

Carlmartin, dina tips var väl till Nettan?

Jag tyckte mer det verkar som hon inte får nån tid över till sig själv för att alla är där och "drar" i henne. Syskon, föräldrar, barn och partner alltså. Man kan ju inte räcka till åt alla och samtidigt känna att man gör nåt BARA för sin egen skull.

Monew, jag ska helt klart gå och fika med mina tidigare jobbarkompisar, det finns ju god längder eller bullar att köpa och ta med sig. Allihop vet iaf att jag inte bakar själv så det är inga problem. Imorrn ska vi äta lunch tillsammans hela avdelningen och det ska bli jätteroligt.

monew2009-12-03 15:32

aa

man kan oxå läsa en hel massa böcker
ladda ner filmer
samla på filmer

run-marie2009-12-03 15:36

Monew, din fantasi är verkligen outtömlig. ;))

Rensningen har redan börjar faktiskt, både till Blocket och till nästa års bakluckeloppis. Har ju hela vintern på mig att bestämma vad jag vill och ska sälja. Har redan lämnat in en massa saker till Erikshjälpen och andra kyrkliga insamlingar. Alltid är det nån som bli glad åt det man inte längre behöver. Prenumererar på korsordstidning, har skaffat katt för 2 år sen och hans mamma flyttade hit i somras. Hund vill jag inte ha eftersom jag inte kan ge den ordentligt med motion.

Det där med grannfrun och kaffe ska jag nog fundera på, har faktiskt 2 nya grannar som verkar skittrevliga.

carlmartin - Ej medlem längre2009-12-03 15:38
Antal inlägg: 4590

tack maad :)

monew2009-12-03 15:40

jaaa!

monew2009-12-03 15:42

sen, det bästa av allt är ju medborgarskolan med alla roliga kurser! ibland söker de även kursledare, det kan vara i enkla saker som: maskinskrivning eller hur man filéar fisk. Kanske kan du hålla en kurs?
eller bara gå en i konsthistoria?
man träffar en massa nya vänner.
och fikar.

Maad Max2009-12-03 15:52
Antal inlägg: 1123

Jag har jobbat på medborgarskolan som gitarrlärare, hade en s.k. seniorgrupp. Grymt roligt faktiskt.

Man kan lära gamla hundar att sitta!

run-marie2009-12-03 16:18

Maskinskrivning är jag bra på, filéa fisk kan jag inte alls.

Tack Maad, känner mig inte direkt som nån gammal hund iofs :-)
Spelade faktiskt gitarr för sådär 54 år sen, det var riktigt kul.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?