Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 411 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| P-Rat | 2009-12-27 18:35 | |
![]() | Kjell B 56, Siw M 72, Meg W 77, Björn R 60 och Tommy K 61. De kunde ju vara syskon! | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-27 18:40 | |
![]() | Satyra, jag tycker de är gamla, ja. Gamla på det tråkiga sättet, tantig kan man vara oavsett ålder och Britt Ekland var väl t o m äldre än dessa tantor förresten? Det är inget fel att vara tant men det blev en så konstig kontrast när gubbsen i programmet var så flashiga. Som sagt, detta handlar om ett tramsprogram på SVT. Jag hade velat ha lite mer flärd, leopardpälsar och små små hundar. Inget man kan vänta sig från herrarna i fråga tyvärr. (Tanten M, jag tycker du ska lugna ner dig nu, fortsätt gärna med dina utspel i en mer passande tråd, den så kallade "Familjetråden" kanske:).) | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-27 18:41 | |
![]() | Och Meg kunde visst varit deras morsa. | |
| P-Rat | 2009-12-27 18:43 | |
![]() | Precis och Britt E är 67. | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-27 18:45 | |
![]() | Jag trodde nog Kjell var äldre förresten. 56 är ju överkomligt. | |
| Minta | 2009-12-27 18:48 | |
![]() | Jag tror att unga ofta stör sig på äldre särskilt äldre kvinnor. Av någon anledning är de provocerande. Intressant att analysera lite mer. De påminner för mycket om deras mamma eller mormor. En ung kan inte tänka sig att de kan vara intressanta. | |
| nettan23 | 2009-12-27 18:49 | |
![]() | Klart att gubbsen e lite ungdomligare när de är i 60 års åldern ock tanterna är 70 + going on 80 typ. Likväl som det e skillnad på 20 åringar och 40 åringar. Fast flärd kan man ju föra in trots ålder | |
| nettan23 | 2009-12-27 18:50 | |
![]() | Och de kan självfallet vara intressanta | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-27 18:52 | |
![]() | Det är ju ändå Stjärnor på slottet o inte Big Brother vi snackar om väl...?! | |
| nettan23 | 2009-12-27 18:53 | |
![]() | Jag gillade hon som va med i omgången med Gardell, hon va härligt lyxig :D Kerstin Dellert heter hon tror jag? | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-27 18:54 | |
![]() | Ja, sexigheten kommer inte i första rummet för mig. Det är ju tjötet man är ute efter i detta program. | |
| Satyra | 2009-12-27 18:57 | |
![]() | Minta, ja så är det nog absolut och tyvärr. | |
| Maad Max | 2009-12-27 18:59 | |
![]() | Usch, vad jobbigt det är att läsa igenom en tråd där 40% av inläggen är gnabb av obetydlig substans och folk som betygar att de är nyktra. Jag gillar Björn Ranelid när han drar sina metaforkompositioner och trollbinder med sitt språk. Dessvärre har han en förmåga att hela tiden hävda sig själv och söka bekräftelse. Det märks tydligt även i sässongspremiären av programmet. Jag förstår inte varför han gör det heller, han har ju en meritlista som bländar de flesta och en begåvning som är odiskutabel. Tycker helt enkelt att det är synd att han måste visa den sidan allt tydligare för varje gång han vistas i offentliga sammanhang. Håller ni med mig, eller är jag ensam om denna uppfattning? *söker bekräftelse* | |
| Satyra | 2009-12-27 19:01 | |
![]() | "Det är inget fel att vara tant men det blev en så konstig kontrast när gubbsen i programmet var så flashiga. Som sagt, detta handlar om ett tramsprogram på SVT." Tycker inte någon av de tre männen kan betraktas som mer "flashiga" än kvinnorna i och för sig, hehe. ;-) Och för mig är inte detta program helt bara tramsigt heller utan innefattar en slags dokumentation av deras livshistorier. Kan därför inte riktigt känna att jag saknar "smaskighets"faktorn i det hela. | |
| Maad Max | 2009-12-27 19:01 | |
![]() | "...bedyrar att de är nyktra" ska det såklart stå. | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-27 19:02 | |
![]() | Tycker Ranelid har en skön stil. Visst, han är pompös, men någonstans känns det som att han driver lite med sig själv (och oss andra). Så har jag uppfattat det åtminstone. | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-27 19:05 | |
![]() | Satyra: Nä du har nog rätt, skulle isf vara Ranelid och han är kanske i flashigaste laget. Väldigt brun. Som sagt, hans avslöjande nästa vecka ska bli mycket spännande och....här kommer det igen.....smaskigt. Kan inte rå för att jag tänker i löpsedlar, blir så när man jobbar med PR. | |
| Maad Max | 2009-12-27 19:06 | |
![]() | Jag gillar verkligen Björn jag med. Hans osvenskhet (om man nu kan använda det ordet) är härlig och känns fräsch. Men har säger hela tiden att han är unik med sitt språk och upprepar sina kväden och vill spegla sig i glansen de sprider när han säger "hörde du vad jag sa där ....". Hans brilljans lyser igenom ändå, utan bekräftelsen. Onödigt, vilket jag tycker är synd. | |
| Satyra | 2009-12-27 19:08 | |
![]() | Maad - ja om någon vill antyda att jag sitter här och svamlar för att det är lördagkväll och jag inte skulle vara nykter så är det klart jag dementerar det bestämt. ;-) Jo, håller med dig om att han verkar ha ett enormt behov av att ständigt få avsluta varje underbart sagt stycke med något i stil med "Och detta har ingen sagt bättre än mig - någonsin", eller liknande, men jag tycker mest att det är en liten komisk knorr och inget jag stör mig på. Jag ser det nog som ett slags ställningstagande mot Jantelagen och det tycker jag i sig är ett bra ställningstagande för - han ÄR ju briljant, det har han ju rätt i! (Även om inget av det han säger egentligen är någon direkt nyhet eller fantastiskt i sig - utan det är ju HUR han säger det som gör honom speciell i mina öron.) ;-) | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-27 19:10 | |
![]() | Ja, jag håller med dig, Maad. Men jag kan inte låta bli att le när han säger "jag är den ende i världen som bla bla bla...". Skön stil, som sagt - om än inte så ödmjuk. :-) | |