Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fashiion - Ej medlem längre | 2009-12-28 18:17 | |
![]() | Ja, sånt är blä .. fo sho! | |
| Satyra | 2009-12-28 18:23 | |
![]() | I en egen tråd nyligen skrev jag ju att jag tycker folk (i spelrummen!) är vänliga och väluppfostrade här i Betapet och det vidhåller jag. Tycker i och för sig inte att det känns ohövligt med förkortade hälsningsfraser - bryr mig inte så mycket om hur man hälsar, knappt ens om man hälsar, men visst är det trevligare. Själv skriver jag alltid "hallo" i starten och avslutar med antingen "tack", om jag vunnit eller det blivit oavgjort, eller ett "grattis" om den andra vunnit. Om motståndaren rullar brukar jag skriva: ":-)". Annars chattar jag inte under spelens gång alls, men svarar på tilltal om den andra pratar med mig. Någon här (missade att memorera vem) skrev tidigare i tråden: "Vilket kvalificerat mumbojumbo.Att det här återspeglar livet." Jag är densamma nätledes som jag är i RL, så ur mitt perspektiv ingår nätlivet i det "vanliga" livet i alla fall. | |
| bove | 2009-12-28 18:26 | |
![]() | "Handlar om hur äkta det är att tacka"... Jag kan inte se en enda anledning att inte tacka för matchen förutom att motståndaren har betett sig illa på något sätt. Utan motståndare blir det inga matcher men det verkar ju vara något vissa här, likt huliganer, inte begriper. Alla som någon gång har idrottat - framför allt inom bollsport - vilket jag antar att en majoritet här inne har, har såvida man inte har haft helt puckade ledare fått lära sig att man tackar motståndaren efter matchen. Det är helt normalt hyfs och inget annat. | |
| fo sho | 2009-12-28 18:32 | |
![]() | Jag tycker då att det är skillnad på att verkligen kämpa i någon fysisk-idrott och sedan tacka för matchen och att som jag ofta gör spelar lite betapet som bi-aktivitet medan man lyssnar på musik. | |
| le-lou | 2009-12-28 18:44 | |
![]() | det värsta som finns är väl ändå de som skriver "grattis" till en rull man nyss lagt. Vadå grattis? Grattis till att din hjärna funkar eller grattis till "turen" du nyss hade? | |
| pion ekrot | 2009-12-28 18:45 | |
![]() | Locked up med flera: Ja, förmodligen på ungefär samma sätt som ni som orkar undra hur andra orkar. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-28 18:49 | |
![]() | "Vilket kvalificerat mumbojumbo.Att det här återspeglar livet." Jag är densamma nätledes som jag är i RL, så ur mitt perspektiv ingår nätlivet i det "vanliga" livet i alla fall. ------ Aldrig att mitt jag IRL skulle ha ngt med livet på nätet att göra. Attityden här o i verkligheten e annorlunda, även efter att ha setts. Nätet är en "fingerad värld". | |
| Confusa - Ej medlem längre | 2009-12-28 19:03 | |
![]() | Nätet är en "fingerad värld". Jaså? Man är en person här, en annan person här och där. Underligt, man är väl en och samma. Du spelar rollspel? Låter obekvämt, chilla och var dig själv. Då mår du garanterat fina fisken i livet. | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2009-12-28 19:04 | |
![]() | le-lou.. grattis till kombinationen av tur och skicklighet. Turen att få rätt brickor, turen att det fanns en plats att lägga dom på. Skickligheten att kunna bilda rullningen av brickorna.. och hitta ett ställe så du kan få ut den. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-28 19:13 | |
![]() | Självklart e jag inte mitt hela jag här. Finns inte en chans i universum. Rollspel vet jag inget om, men att inte se nätet o verkligheten som 2 helt olika världar e för mig en gåta. Mår fina fisken, haha - skulle jag likställa folk på Beta m IRL skulle jag bli sinnesrubbad. | |
| -Nephelia- | 2009-12-28 19:23 | |
![]() | pion : ) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-28 19:30 | |
![]() | För min egen personliga del kan jag inte riktigt ens föreställa mig hur det skulle gå till att _inte_ vara sig själv i alla lägen inkl nätet. Låter minst sagt ansträngande om man behövde ställa om sig i femtioelva olika situationer och sammanhang. Tröttsamt vore det. Det som också förvånar mig är att en del tycks så lättvindigt ta ut svängarna rejält och bete sig illa bakom anonymiteten. Och eftersom jag är så övertygad om att man bär hela sitt jag med sig i alla lägen, så drar jag slutsatsen att de nog är likadana IRL också. Det man har inom sig, ger man ut, även på nätet och vice versa. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-28 19:42 | |
![]() | För mig e det precis tvärtom. Jag kan inte begripa hur man så lättvindigt vill vika ut hela sin person till en massa okänt folk på nätet. Att separera fiktion o fakta e inte ett dugg ansträngande. Det är hälsosamt. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-12-28 19:44 | |
![]() | Hur kan ni ta ett sånt här lek på allvar? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-28 19:44 | |
![]() | Vari ligger fiktionen menar du på? | |
| Satyra | 2009-12-28 19:45 | |
![]() | Håller med dig Miss Yoco. Och Confusa. Dock, det här med "hela mig" ... det är ju inte så att jag utan eftertanke fläker ut vad som helst om mitt inre här - men det gör jag å andra sidan inte i RL heller. Man väljer väl alltid hur mycket av helheten och för vem man delar den - oavsett man står öga-mot-öga eller inte. Men det är ju inte samma sak som att inte vara sig själv. Har aldrig gillat teater - vare sig den utspelar sig på en scen eller i verkliga livet. | |
| Confusa - Ej medlem längre | 2009-12-28 19:46 | |
![]() | Du gör som du vill, Tanten M. Du har nog teatertalang. :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-28 19:50 | |
![]() | Håller med Tanten M. Att ta internet på allvar är som att ta ironi på allvar. Folk som tar internet på allvar verkar ju bli ledsna samt gå med i falska facebookgrupper och beställa hem dyra dödsrunor. | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-28 19:51 | |
![]() | Ha ha | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-28 19:53 | |
![]() | Dessutom är några av de fiktiva personerna här på Betapet mycket trevligare och intressantare än riktiga medlemmar. Hatar ni Pippi och Emil också? | |