Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 44 |
Mobilspel
Pågående | 19 850 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lill-IT | 2010-01-05 13:21 | |
![]() | Jag har inte heller sett honom använda stackel, men tydligen har han gjort det för jag hittade en upprörd tråd på allt om hundar: www.alltomhundar.com...p; start=90 Stämmer det så blir jag grymt besviken. Brukar titta på hans program ibland och har hittills gillat honom skarpt. | |
apbur | 2010-01-05 13:32 | |
![]() | Det är väl ganska givet att han har "förberett" hundarna med lite mindre milda metoder. Jag tror ändå att hans program är bra för många hundägare som inte har så mycket kunskap. Sen tycker jag det är lite överdrivet det här med hunduppfostran. Krångla inte till det så, tydliga signaler och visa känslor med tydlighet så brukar det mesta lösa sig. Pedagogik är ingen konst, det är bara att tänka logiskt så ger sig det mesta. Jag har aldrig gått någon kurs eller liknande, djur brukar förstå mig alldeles ypperligt. Har tydligt kroppsspråk. | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-05 13:36 | |
![]() | Tror många såna program kan vara av ondo. Barbro Börjesson i Go Kväll har ju gjort många hundexperter upprörda och de har till och med skrivit till Svt och påtalat vad de tycker om att de valt att visa upp hennes suspekta metoder utan någon som helst diskussion kring dem. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-01-05 13:41 | |
![]() | Caesar Milan har en massa bra, handfasta tips om hur man ska få en sund hund. 9 gånger av 10 handlar det om att ta ordentliga promenader och aktivera hundarna så att de inte blir frustrerade. Jag hoppas VERKLIGEN att de amerikanska hundägare man ser på tv inte är representativa. På frågan hur ofta de tar en promenad med hunden brukar de svara i stil med: "ett par gånger i veckan". Tragiskt. | |
apbur | 2010-01-05 13:51 | |
![]() | Larvbrud, det finns alltid folk som tror sig veta bättre. Just djurmänniskor som har åsikter om hur djur borde hanteras är ofta väldigt obstinata och socialt missanpassade. De mest otrevliga och hårdnackade människor jag stött på har oftast varit i samband med mina djur. Vill man skaffa sig en märklig och irriterande kompis ska man leta bland hund och kattuppfödare. Sen att jag oftast tycker om dessa människor är en annan sak. Det ska dock inte hymlas om att det är mycket "speciella" människor och att uttala sig om vilka uppfostringsmetoder som bör gälla är att be om en konflikt. | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-05 14:02 | |
![]() | Jo, visserligen bygger mycket på att man ska vara konsekvent med djur, men att anamma en teori och vara helt okritisk är sällan bra. I ett tv-program tycker man det borde finnas utrymme för granskning och diskussion. | |
Minta | 2010-01-05 14:38 | |
![]() | Ceasar använder en typ av hanslband som enligt exempelvis Hallberg gör ont och kan ge nackskador. | |
Sangria | 2010-01-05 16:53 | |
![]() | Han använder ofta ett halsband liknade halti som finns här också. Jag använder det till min ena hund som helt enkelt är för start för mig .Trots att jag har lydnad på honom så är han en hetlevrad och temperamentsfull hund och om jag inte är med på noterna och han får syn på antingen en katt eller ett rådjur innan jag gör det så tappar han greppet om verkligheten och drar iväg .Det tar då ett par meter för länge för mig att få stopp på honom och lyssna på mig vilket är väldigt jobbigt. Med haltin kan han helt enkelt inte dra så det uppstår inga såna situationer. Bättre både för honom och alla andra. Eftersom jag använder haltin tillsammans med kontroll och lydnad så skadar den inte honom. Det är helt enkelt ett hjälpmedel. Som jag skrev tidigare så använder sig Ceasar ibland av kontroversiella metoder som bla stackel och el. Men framförallt jobbar han med ägarna då det är dom som är problemet i 99% av fallen. För min del kunde han gott använda el på dom också. Ceasar är briljant men självklart ligger det mer bakom än dom 30 min vi får se. Man ska även tänka på att i USA har dom en helt annan syn på hundar och hur man hanterar och lever med hundar. Dom har annorlunda problem än här i sverige och dessutom många som bara släpper sina hundar lösa eller har dom som vakthundar mitt i stan på ett helt annat sätt än vi har. | |
leker | 2010-01-05 17:04 | |
![]() | För er som inte har läst cesar milans bok, så kan jag starkt rekommendera den. Det går alltid många rykten om människor som lyckas med saker, som många försökt med länge. Så vad som är helt sant och inte, det skiter jag i. Han förespråkar väldigt sunda metoder , enligt mig. | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2010-01-05 18:04 | |
![]() | En sak jag tänkt på i Ceasars program är att hundägarna inte alls motionerar sina hundar på samma vis som här. När frågan ställdes hur ofta de var på promenad var det hundägare i flera program jag såg som svarade (nöjt): "Flera gånger i veckan, minst 2-3 gånger", resten av tiden låg hundarna i hundgård. Jag blev väldigt förvånad över det, för det normala här är väl i alla fall minst en långpromenad per dag samt några kortare. | |
caughtbock | 2010-01-05 18:07 | |
![]() | Men exakt, det verkar dessutom som att ALLA hundar i USA/Storbritannien bajsar och kissar inomhus. Jag känner inte en enda hund som gör så här, inte en enda! | |
Minta | 2010-01-05 18:11 | |
![]() | Rekordet var ett par män som bodde i en stor lägenhet med några småhundar, de gick aldrig ut med hundarna och anlitade Caesar därför att de hade problemmed hundarna. | |
le-lou | 2010-01-05 20:03 | |
![]() | Som sagt, jo, jag gillar Cesar men - jag har också tänkt på en grej. I flertal avsnitt så är de inte ute och går med hunden mer än typ 5 minuter, ägarna alltså. I ett avsnitt som handlade om två män och deras småhundar i holywood - (minns nån?), så gick de knappt ute med hundarna överhuvudtaget. Och Cesar gav de rådet att gå ut, minst hela 15 min per dag. Just den grejen fattade jag inte. | |
le-lou | 2010-01-05 20:04 | |
![]() | Hehe ser nu Minta att du känner till det avsnittet, det måste vara samma. | |
Minta | 2010-01-05 20:04 | |
![]() | Det var de män jag nämnde i inlägget ovan ditt. | |
Minta | 2010-01-05 20:05 | |
![]() | Just det :) | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-01-05 20:09 | |
![]() | Man borde kunna lära hundar att gå på lådan, precis som man kan lära spädbarn att byta blöjor på sig själva! | |