Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 20 170 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-01-08 12:05 | |
![]() | Satyra! Hur många sjuka guldfiskar har du haft - och valde du man efter hans möjligheter för att täcka upp för din blödighet vid guldfiskavrättning? ;) | |
monew | 2010-01-08 12:05 | |
![]() | nej men som fenomen | |
Satyra | 2010-01-08 12:12 | |
![]() | Har inte haft just guldfiskar, men likställer andra akvariefiskar med dem och sådana har jag och de blir ibland så sjuka att de behöver avlivas. Som svar på fråga två säger jag nej, hade han varit lika blödig, eller mer blödig än mig så hade jag helt enkelt fått göra det själv. Men nu kan jag tack och lov välja att inte göra det. :-) monew - förvisso, men jag kan inte riktigt se något fascinerande med att testa en sådan sak av ren nyfikenhet när det handlar om levande varelser. Spyr nästan åt sådan känslokyla. :-( | |
Satyra | 2010-01-08 12:17 | |
![]() | Däremot, Steve, kan jag lättare med den man jag valt förverkliga min dröm om att ha hönshus så småningom. Han är van att nacka höns också nämligen och det är ju ett dilemma jag annars inte vet hur jag skulle kunnat hantera. ;-) | |
Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-01-08 12:18 | |
![]() | Flikar in att det inte är att rekommendera att experimentera med lyckad nedfrysning av levande djur. Om man däremot har någon slags empiri i bakgrunden (2 av 3!) så tycker jag att det kan vara motiverat, om man nu har just en groda som man har för avsikt att frysa ner för att sedan återuppliva. (Fungerar det så kan det ju faktiskt vara ett humant sätt att låta ett djur få leva vidare även då man kanske är i en livsfas då man inte har råd att försörja djuret och inte vill adoptera bort det). | |
Satyra | 2010-01-08 12:25 | |
![]() | Steve - näe, så jävla äckelegoistisk får man inte vara, tycker jag. Om du nu menade allvar, vilket jag hoppas och tror att du inte gjorde. :-O ;-) | |
monew | 2010-01-08 12:27 | |
![]() | han skojar ju | |
Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-01-08 12:29 | |
![]() | Så fan i helvete heller monew. Här skojas inte. Eller vänta nu. Behöver lunch. | |
monew | 2010-01-08 12:30 | |
![]() | kolla frysen *tips* | |
Satyra | 2010-01-08 12:39 | |
![]() | ;-) | |
Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-01-08 12:40 | |
![]() | Innan jag går och kollar i frysen så måste jag säga till dig satyra att jag varken äger orm, grodor eller fisk. Diskussionen är därmed hypotetisk för mig, och jag får gå på tidigare förvärvad kunskap (läs: Google) eller långsökta analogier, såsom jag gjorde när jag föreställde mig att en desinfekterad nål i hjärtat måste kännas bättre än en smutsig, även för en guldfisk. Vad gäller grodorna, så ser jag det som - under tidigare nämnda förutsättningar - en möjlig utväg med en statistiskt sett sannolikt lyckad nedfrysning, i den mån man då har en groda som man vill frysa ner för att senare tina upp och leka med igen (om det är det man gör med en groda som husdjur, vad vet jag). | |
Satyra | 2010-01-08 12:47 | |
![]() | Äh, gå och ät nu istället - tror du behöver höja blodsockret. ;-) | |