Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 530 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bällsan | 2010-01-08 00:17 | |
![]() | Håller med Longcatyo om det sista, det borde finnas visningar för dem som vill ha total tystnad/biorespekt. Eller kanske någon tyst avdelning i biosalongen (nåt parti längst bak kanske?). Just angående de "efterblivna" kommentarerna; det känns ont i hjärtat att höra att somliga vill neka handikappade människor en bioupplevelse. Så länge de pratande inte överröstar filmen så är det väl inga problem? Man går ju faktiskt på bio för att få en trevlig kväll, och oftast brukar volymen vara tillräckligt hög och ljudet tillräckligt bra för att man ska kunna koncentrera sig på detta. Överdrivet känsliga tittare tycker jag kan välja andra alternativ än bio, precis som känsliga bussresenärer ofta väljer andra färdmedel än buss just pga känsligheten. Gnäll grundar sig på din ovilja att unna någon annan friheten att uttrycka sig själv och därmed ha en trevlig kväll. En RIKTIGT störig grej är dock människor som, trots uppmaningarna innan filmen sisådär några miljoner gånger, kollar sina sms i biomörkret. Sist jag var på bio var det en kille som gjorde det. Han satt snett under mig så jag hade hans j*kla skärmljus i ögonvrån. | |
| juggs709 | 2010-01-08 00:27 | |
![]() | för att citera Alice cooper, Brutal planet - its_the_little_things You can burn my house You can cut my hair You can make me wrestle naked With a grizzly bear You can poison my cat Baby I don't care But if you talk in the movies I'll kill you right there! | |
| caughtbock | 2010-01-08 01:17 | |
![]() | Det är sällan jag stöter på några störande barn på bio. Eller barn öht för den delen. Vilka filmer ser ni egentligen? ;P | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-08 01:32 | |
![]() | Det borde självklart finnas hörlurar på varje plats så att man själv kunde ställa in ljudvolym och samtidigt slippa höra allt snack runtom. Sen vore det kul om man fick en fjärrkontroll så att jag kunde göra en paus för att gå ut och hämta en ny drink vid behov. (dock bara en kontroll per salong som såldes till högstbjudande) | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2010-01-08 10:37 | |
![]() | det ska finnas en hemsida eller ett forum där folk talar om vart det finns "kisspauser" i en film, alltså scener som är utdragna och inte speciellt innehållsrika. Dom talar om dem typ såhär: "efter ungefär 45 minuter när huvudrollsinnehavaren spiller en drink är det läge för en 2 minuters kisspaus" Jag ska försöka ta reda på vilken sida det är men det kommer ta ett tag för jag hörde om det på radio. Förlåt om det var OT, men lite länkat med biobesök va det ju iallafall.. | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2010-01-08 10:40 | |
![]() | hmm... fast vid närmare eftertanke kräver det ju nästan att man sitter uppkopplad med sin mobil i biosalongen... dålig idé med andra ord. Varför kommer jag alltid på sånt där efter jag postar? | |
| le-lou | 2010-01-08 11:25 | |
![]() | Folk som ska sitta och kommentera filmen på bio borde sitta hemma och snattra. Kommentera gör man efter en film, och ja ok... lite småvisk dör ingen av men det finns väldigt många som sitter och snackar i vanlig samtalston, eller så viskar de högt och mest hela tiden - sist vi var på Avatar så satt det ett tjejgäng bakom oss. (varför alltid dessa jävla tjejgäng?) och fnissade och gapskrattade i delar av filmen där det var allt annat än kul. De tjöt av skratt. Inte så att folk inte får skratta åt vad de vill - men tjejgäng verkar bli helt sjukt nervösa så fort det finns lite folk omkring dem. | |
| Amiable | 2010-01-08 11:48 | |
![]() | Det är störigt som f*n när folk omkring pratar på bion under filmen. De som sitter med sina barn och översätter.. kan vänta med att besöka filmen den sista dagen när det inte är så många på biografen, t ex. Jag kan bara hålla med de som tycker att snacket hör hemma hemma liksom lr efter när filmen är slut. Varför är det så svårt? Stör mig även på de som snackar hemma med när vi kollar på hyrd dvd. Jag anser att de som pratar under filmens gång inte är särskilt intresserad av den.. oavsett det är på bio lr hemma i soffan. | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2010-01-08 15:35 | |
![]() | Precis, tänk på dem som inte kan få en lugn stund hemma, hur ska dom göra för att få se en film i sin helhet? | |
| ViktorWig | 2010-01-08 17:07 | |
![]() | Dom flesta verkar ha en korrekt inställning hur man ska bete sig på en bio, sköönt :) Det är lite skrämmande att en del verkligen tror att de e ok att sitta å småsnacka bara för att man betalt för bion. Hoppas för erat eget bästa att inte jag är den som sitter bredvid eller nära er nästa gång ni går på bio för ja blir heelt LOCO. | |
| Yamma | 2010-01-08 18:19 | |
![]() | Minta, min filmupplevelse kanske blir förstörd om jag inte får kommentera? Seriöst, du kan inte jämföra upplevelser. De är individuella. Håller med om att man, precis som på X2000, skulle ha särskilda visningar för de som vill ha det knäpptyst. | |
| Minta | 2010-01-08 18:28 | |
![]() | Jo, det tycker jag och det var du som började jämföra, eller säga att den ena upplevelsen inte var viktigare än den andra. I det fallet tycker jag att man bör ha rätt att kunna följa handlingen i filmen man betalt för att se. Det borde inte vara konstigt eller svårt att förstå. Du får kommentera där det inte stör andra om det inte görs på ett tyst sätt som inte stör. | |
| odin - Administratör | 2010-01-08 18:28 | |
![]() | De flesta tycker det är OK att viska, men att prata i normal samtalston skall inte kräva speciella visningar. Snarare tvärtom: speciella visningar för de som vill snattra. Nu ska jag gå på Avatar på Södermalm i Sthlm kl 21, så alla snattrare ge fan i att komma... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-08 18:29 | |
![]() | Det finns de som kanske har behov av att blotta sig för sin granne för en maxad filmupplevelse men inte kan vi ta hänsyn till alla märkliga behov? Normen i en biosalong är tystnad (och att man inte blottar sig). | |
| Dyslekso | 2010-01-08 18:29 | |
![]() | Mastodon säger det bra (ca en minut in): www.youtube.com/watc...aO yQz1J6qg | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-08 18:30 | |
![]() | He he, Odin. Jag hade tänkt gå på den på Södermalm idag, men det blev tvättstugan istället. Tur för mig, annars hade jag blivit bannad på plats. :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-08 18:30 | |
![]() | DYSLEKSO! :) | |
| Tur-Tomten - Ej medlem längre | 2010-01-08 18:32 | |
![]() | Jag och Pastor Green funderade också på att gå på visningen 21 på södermalm, men nu bestämde vi oss för att duscha istället. | |
| Pink Panther | 2010-01-08 18:34 | |
![]() | Helt OK att ha telefonen på, men prata gärna tyst. | |
| Minta | 2010-01-08 18:37 | |
![]() | Jaha, det kanske är jättekul att snacka på bio som om man var hemma. Det offentliga rummet blir alltmer privat med mobiler och annat. | |