Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 484 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-18 21:56 | |
![]() | Vi hade femmor och fyror och vi var inte heller intresserade av shopping. Saker till våra hobbys fick vi när det behövdes eller när vi fyllde år. vad ska man med pengar till när man inte är myndig? Vi var inte materialister helt enkelt. Ingen hade gjort något för 20 spänn. | |
| apbur | 2010-01-18 21:58 | |
![]() | Tvålis, ger man sina barn pengar i syfte att lära dem att pengar måste tjänas ihop, ingenting man får gratis alltså, så tycker jag inte att det är långsökt att säga att man vill ersätta arbetsgivarens roll som ett sätt att lära barnen det verkliga livet. Vilket i sig är ett märkligt sätt att se det på, verkliga livet för ett barn är att få vara ett barn och inte en avlönad familjemedlem. Jag tänker inte besvara inlägg där man hittar på olika smeknamn till mig. Det är bara jag och de som tycker om mig som får kalla mig vid smeknamn. Och det avgör jag vilka det är. | |
| Sangria | 2010-01-18 21:59 | |
![]() | Monew-hästar och grejer?? Fattiga??? du måste skoja . | |
| monew1 | 2010-01-18 21:59 | |
![]() | Ja, så kanske det var. Jag behövde inte pengar till något! | |
| monew1 | 2010-01-18 22:00 | |
![]() | sangria: det är vad jag hört, morsan jobbade som fan, egen firma, pappa hade knappt jobb, vi byggde allt själva, men jag fick en häst, det var allt jag hade önskat mig. Jag tror vi var fattigare än de flesta, men det kanske bara var stökigt? Allt jag fick höra var att vi inte hade pengar iaf. | |
| Leopardhonan | 2010-01-18 22:08 | |
![]() | Om jag kallar dig Apbur besvarar du då? Det var inte menat som ngt hån bara en förkortning, du får gärna kalla mig leoparden, vad har det med ämnet att göra?? Eller så insåg du kanske för en gångs skull att du resonerar på ett för många, konstigt sätt, och att du därmed inte vill besvara.. trots att hälften av det jag skriver är där jag håller med dig om vissa saker, att det skall vara självklart att man ska hjälpa till hemma utan "lön" som du verkar kalla det.... Belöning eller sparkonto för sina barn är en annan sak än lön.. Lön får man inte förrän man har ett "sommar"jobb, eller jobb när du är vuxen.....Du säger också att du inte förstår varför "vi" andra inte förstår vikten av pedagogik i det här..?? eh? Att det är så viktigt. Vet du vad pedagogik betyder?? Pedagogik är vetenskapen om fostran/uppfostran och undervisning. Dessutom handlar det här inte om elever, det här handlar om familjers situationer med deras barn, alltså inte om hur man jobbar pedagogiskt i en skola etc. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-18 22:10 | |
![]() | Haha. Men allvarligt. Fan vad genant att ta emot pengar från sina föräldrar för att man fick bra betyg. Min mormor gav oss pengar nån gång när vi fått betygen men hon var ju gammal och tät. | |
| ViktorWig | 2010-01-18 22:11 | |
![]() | Jag tror han syftade på mig! Om du inte tar dig tid att skriva mitt namn rätt så kan du inte kräva att jag ska lägga ner tid på att skriva ditt namn rätt Apbus!!! | |
| Leopardhonan | 2010-01-18 22:12 | |
![]() | är det nÅn som tycker om dig Apbur? du hoppar ju på människor och hugger dom i ryggen bara för dom inte tycker som dig, och det har vi ju "aldrig" sett förut..!? eh? Men det handlar inte om det heller i den här tråden.. | |
| monew1 | 2010-01-18 22:13 | |
![]() | Larvbrud: jag menar så klart för att skärpa till sig och bli motiverad. Det fungerade på busarna i min klass. | |
| regression | 2010-01-18 22:13 | |
![]() | Jag skulle inte ha några som helst problem att ge mina barn lön för hushållsarbete. I den frågan tillhör jag nog en majoritet här i forumet. Det ironiska är väl att jag förmodligen även tillhör den minoritet som anser att man kan applicera samma princip på vuxna. | |
| monew1 | 2010-01-18 22:14 | |
![]() | Jag blev iaf glad när jag inser att vi kanske inte var så fattiga och att min mamma gjorde allt för sina barn! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-18 22:15 | |
![]() | Skänk alla pengar ni kan undvara till Tahiti! Kontot börjar på 72. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-18 22:16 | |
![]() | Om såna här metoder ursäktas med att det finns lite pengar i familjen blir det ju ännu mer motsägelsefullt varför barnen ska ha fickpengar. Jag fattar noll. | |
| monew1 | 2010-01-18 22:18 | |
![]() | men komigen när ni har egna barn | |
| lycopersicon | 2010-01-18 22:20 | |
![]() | Larvbrud: Gick du inte på bio innan du blev myndig? Fikade med kompisar? Disco? Köpte godis? Hyrde film? Tivoli? Herre Gud, har du inte roat dig i ungdomen? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-18 22:23 | |
![]() | Disco? Nej, jag var en pluggnörd. Fikade? Nej, jag var i stallet. Möjligtvis i gymnasietiden men vi talade om barn väl? | |
| Tess 08 | 2010-01-18 22:23 | |
![]() | Jag har barn! Det jag lovat mig själv (sen innan jag ens hade barn) var att aldrig, aldrig någonsin klaga över min ekonomi när mina barn var med. Fatta vilken börda på deras axlar om de hela tiden får höra att vi inte har pengar eller inte har råd. Det är inte deras ensak, det är ju min (och sambons) som försatt oss i situationen! Jag skulle däremot kunna tänka mig att ge sonen en slant om han får bra betyg... som en morot just nu. Han går ut nian och betygen är viktiga, han är duktig men ack så lat (som ungefär 90% av alla 15-åriga killar). Jag betalar inte för att barnen ska göra saker hemma, däremot får de hjälpa till hemma ändå. Papperinsamling, sopor, plocka, sortera tvätt osv förutom deras egna rum... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-18 22:23 | |
![]() | Köpte godis? Nej, jag var smal och hälsosam. | |
| Leopardhonan | 2010-01-18 22:25 | |
![]() | "Man kunde ju låta ungarna sälja jultidningar och ge pengarna till mamma och pappa. Så fick de lära sig att deras bidrag till ekonomin behövdes" Men snälla vad snackar du om då? Det här har väl aldrig handlat om att barnen ska ge ekonomiska bidrag till någon, det här handlar om vad familjer anser sig vara rimligt att ge i fickpeng TILL sina barn.. Barnen får pengar, inte föräldrarna... föräldrarna får pengar genom sina jobb etc... Eh???? skrattretande och väldigt märkligt inlägg | |