Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 746

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Afrobeat - Ej medlem längre2010-02-06 00:28
Antal inlägg: 314

Men de är förstås gratis när de ligger slängda alt. hänger på en krok i simhallen eller gympasalens omklädingsrum.

caughtbock2010-02-06 00:29
Antal inlägg: 7699

Det där sista var ju bara för att provocera...

Afrobeat - Ej medlem längre2010-02-06 00:31

Japp. Du har så rätt.

Pingiskillen - Ej medlem längre2010-02-06 00:31
Antal inlägg: 947

Men snälla vi måste ge afro ett break, hon har blivit av med sin käraste ägodel i suspekt badhus.

Afrobeat - Ej medlem längre2010-02-06 00:34

Nu måste jag tyvärr hoppa ur mina snitsiga H&M-byxor och tröja och min piffiga Lindex-BH och krypa ner i mina IKEA-lakan för en stunds sömn efter detta hetsiga trådäventyr. Godnatt från förorten på blå linje utanför Stockholm, the land of Free-badtaste

Pingiskillen - Ej medlem längre2010-02-06 00:34

Nu sitter LenaG med sin snygga jacka i Rosersberg och känner skam.

callerina2010-02-06 00:35
Antal inlägg: 65

å jag som vill ha en canada goose för att det är så kallt, dottern bor i Toronto och kan köpa den för halva svenska priset....

Går inte det nu då? Blir jag sedd som en lowlifescumbag då?

LenaG2010-02-06 00:36
Antal inlägg: 19975

Nej då, inte skam... Jag känner mig snygg i min dyra jacka och mina slafsiga tights :)

ramsay - Ej medlem längre2010-02-06 00:36
Antal inlägg: 9204

man kan faktiskt ha dom 3 år i rad. å dom ok fortarandef. men jag dumpar mina detta år. haft dom 1 resp 3 år= gammalt. det blir billigt.

roligt m ditt 7000 ex

caughtbock2010-02-06 00:38
Antal inlägg: 7699

Men callerina, Canada är ju ett fint land. Det är lugnt. :)

callerina2010-02-06 00:40
Antal inlägg: 65

Tur det då....fast då kanske jag hela tiden måste säga att den kommer från Canada ;-)

Pingiskillen - Ej medlem längre2010-02-06 00:44

Tyvärr så är din jacka full med skräp.
Så tänkte jag skriva för jag tyckte att det var kul, men så gör man ju bara inte för jag vet inte om du fattar att jag bara skojar.

Jesper M2010-02-06 01:44
Antal inlägg: 1332

helt klart en skön diss mot bratsen att ta en dyr (men ful) jacka och i övrigt klä sig sunkigt!

angie_hell2010-02-06 02:01
Antal inlägg: 494

Om en tonåring i förorten kanske känner sig lite självsäkrare i en märkes jacka och då fixar en fake sådan så kan man väl bjuda på detta.
Om man ser detta som ett irritationsmoment kanske man bör se mer till sig själv och fundera över varför...

ANDERStG2010-02-06 10:22
Antal inlägg: 7560

Ja, alla dessa nyrika och förnekande fattiga. De tar till sig fint folks vanor och gör sin egen groteska tolkning av dem. I England är det Burberry som anammats av pöbeln.
nycblog.citysearch.c.../c hav1.jpg

pion ekrot2010-02-06 10:22
Antal inlägg: 3340

Ja, det är bäst att de som inte har råd bara håller sig till det. Så man vet vart man har dom någonstans, slöddret. Annars vet man aldrig vad som kan hända. Komma här och låtsas!

Uppriktigt sagt så förstår jag inte vad problemet är. Om man är en sådan som bryr sig om sådant, liksom TS, så undrar jag hur du hade betett dig om du vore i "deras" ställe (vilka de nu är). Många vill ju leva ett bättre liv än vad de gör, och om ett bättre liv bl.a förknippas med dyra märkeskläder så är det väl bl.a det man tar till. Ska man tycka illa om folk för att de inte har råd med hela uniformen? Ska man klandra dem för att de också vill ha "det där"?

Elink2010-02-06 10:27
Antal inlägg: 33

Förstår inte varför man ska köpa såna jackor på ställen där man inte behöver dem...Häruppe i Kiruna är min härliga fjällräven en livlina när det är 30 minus ute. Hur kallt kan det vara att man måste gå runt med såna jackor söderut?
Javisst ja det har ju till och med kommit "lite" snö därnere i södern...
Nej nu är man hemsk, alla ska väl få ha vilken jacka de vill men känns vansinnigt onödigt med en dyr jacka när man inte behöver den.

pion ekrot2010-02-06 10:33
Antal inlägg: 3340

En jacka med kvalitet håller länge, så man kan väl på sätt och vis se det som prisvärt såtillvida man inte ständigt köper nya dyra vinterjackor.

Folk som bor söderut reser även norrut, Elink. Vissa har t.o.m starka kopplingar till norr. ;) Och just det här vintern har det varit ovanligt kallt här i vår vackra hufudstad.

Elink2010-02-06 10:40
Antal inlägg: 33

Absolut =) man betalar ju för kvalitet. Dessutom anser inte jag att en jacka som kostar ca 5000 och sedan håller i massor med år är dyr. tidigare köpte jag en ny billig jacka varje som inte höll, inte var nog varm etc. Men när jag för 2,3 år sedan investerade i en lite dyrare jacka så har jag varit nöjd varje smällkall vinter när jag fått plocka fram den igen =) Och dessutom har jag sparat pengar på det. Ungefär som mina Meindl kängor som alla mina kompisar tycker är svindyra och aldrig skulle köpa, de har hållt i 3 år nu och defintivt varit värt priset. Kvalitet inte kvantitet, det tjänar man på i längden.

Dessutom passar min gravidmage in i jackan *skrattar*

Nej mer bra jackor åt folket, hela svenska folket! =)))

ANDERStG2010-02-06 10:42
Antal inlägg: 7560

Jahapp, analogier för att belysa missriktad ilska duger inte i tråden.

Men det är väl helt normalt i ett konsumtionssamhälle att försöka nå "nästa nivå". Lite surt för medelklassen som trodde att DE nått en högre nivå genom sitt jackuppköp. Nu ser de sig tvingade att köpa nästa stora trendgrej som sjunkit från överklassen till medelklassen. En evig kamp. Din lokala sociolog kan berätta mer.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?