Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 495

Forumkategorier

Användare Inlägg  
teamgrens2010-03-16 19:35
Antal inlägg: 763

Här i malmö har vi en kvinna som går i centrum och skäller ut folk. Första gången jag träffade på henne var jag 15 år kanske. Hon stannade framför mig på gågatan och skrek: Du är ett jävla svin. Hur vågar du visa dig här igen?!
Jag blev ganska förskräckt... men det gick inte att fråga henne något. Hon var i sin egen bubbla.
Jag har hört på omvägar att hennes man lämnade henne för en annan man och hon kunde inte hantera det. Än i dag går hon runt på stan och skäller ut folk. (jag är 26 år idag)
De e ganska sorgligt...

Samliv2010-03-16 19:41
Antal inlägg: 102

Det fanns en som kallades Fimpen som gick och visade upp sina ärr.
Usch !

nanniz792010-03-16 19:52
Antal inlägg: 1

Underbara människor som finns.. Som tidigare nämnts, har vi i Göteborg; Älgen, går snabbt pratar för sig själv och tycker mycket.. underbar! Tyvärr tragisk historia bakom...
Sen RosRos som faktist fortfarande säljer rosor poå stadens nattklubbar.
Roland inte att förglömma, dansar gärna på klubbarnas scener, hellre än bra.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-16 19:53
Antal inlägg: 3069

Jag har en syster med ett ganska påtagligt handikapp och själv skojar jag om det när tillfälle ges, det är min rättighet. Jag tycker inte att det är särskilt konstigt om någon annan heller skulle skoja till det om de berättade att de hade sett min syster för någon polare, då har de ju faktiskt sett henne och inte bara gått rakt förbi. Så länge man inte hånar någon framför ögonen på denne eller så att denne med stor säkerhet ska få reda på det så ser jag inget fel i att göra humor av hur andra människor är. Humorn och skrattet är en del av det psykiska försvaret och en nyttig ventil för allt vi ser i vår vardag.

bove2010-03-16 19:55
Antal inlägg: 1333

"Greven", torgalkis här i området när jag växte upp. Riktigt skön lirare. Gammal gubbe, alltid packad och alltid full i fan. Någon enstaka gång lite hotfull men oftast bara rolig. Han var portad på bägge kioskerna här så han bad alltid tonåringar köpa ut folköl åt honom. Det var alltid lätt att få med honom på grejer som att kasta snöboll på sura tanter och dylikt. På somrarna fick han ofta ganska otäcka epilepsiattacker som tydligen utlöstes av att han satt i solen. Det bekom honom dock uppenbarligen inte särskilt mycket, nån timme efter att han hade fått en attack satt han ute i solen och kastade glåpord efter folk igen.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-03-16 20:03
Antal inlägg: 31064

déesse, du får dagens ros för mest-politiskt-korrekt-gl ädjeförstörare. Jag tycker man får skilja på hånfullhet och dråplighet (vilket jag tycker finns representerat här). Det är skillnad på att göra sig lustig över människors egenheter när de inte hör (vilket typ all humor går ut på) och att exempelvis peka finger eller glo ut en person. Jag tvivlar på att de beskrivna originalen har konto på Betapet, men får du syn på en rosförsäljare med blinkande neondiadem, hojta till! Då får Mouche låsa tråden. :)

typ32010-03-16 20:28
Antal inlägg: 53

Under en på slutet av nittitalet arbetade jag som brevbärare. Bland de andra brevisarn fanns en lirare som minst en gång om dagen (ofta närmare 20) drog "skämtet": "Äggplanta - Aubergine". Enligt de äldre i gänget hade detta hållit på sen han började, 1976.

Annars råkade jag ofta, då jag bodde på linje 19 (mot hagsätra) i stockholm på 2, ibland tre väldigt bekväma "knarkare från farsta" (de åkte i princip alltid fel, vilket brukade upptäckas ungefär i Rågsved). Under ett tillfälle sålde den ena lite piller till den andre (jag satt mittemot), vid ett annat tillfälle planerades ett bankrån (även denna gång inför publik) m.m.

skogstorparn2010-03-16 20:29
Antal inlägg: 2287

minns mannen i jkp som nästan jämt stod på samma plats år efter år med ett stort plakat där han anklagade komunalrådet(tror jag de var)för att ha mördat olof palme..undrar vart han tog vägen..

Linn79 - Ej medlem längre2010-03-16 20:31
Antal inlägg: 4279

I min hemstad bodde en gubbe som sprang runt halvnaken, med världens längsta skägg och en käpp. Alltid full som en kastrull, ylandes något ohörbart men var helt harmlös. Alla kallade honom för Jesus, han var lite av en maskot.

typ32010-03-16 20:32
Antal inlägg: 53

Förresten, heter inte munspelsmannen Horst?

Linn79 - Ej medlem längre2010-03-16 20:33
Antal inlägg: 4279

jo jag tror det

ingson2010-03-16 20:43
Antal inlägg: 4285

Vad tusan, träffar ni människor IRL?
Vad är ni för ena Betapetare?

krill_master - Ej medlem längre2010-03-16 20:43
Antal inlägg: 1576

rallykalle, stal skrotbilar och snattade mattsvart sprayfärg. målade allt i mattsvart och rökte mest hasch och åt mjukost. gick alltid omkring i svarta skinnbyxor och bar överkropp och pratade med sig själv.

en grymt kul typ. vi gav honom en husvagn en gång och ställde upp den där vi hyrde garage i ett industriområde men den sprängde han när han hittade gasoltuben.

bj-olle2010-03-16 20:45
Antal inlägg: 3350

ha ha ha rallykalle ftw! min nya idol! sån tänker jag bli när jag blir stor

Summer Wine - Ej medlem längre2010-03-16 20:48
Antal inlägg: 79

Sylvia: "dagens ros för mest-politiskt-korrekt-gl ädjeförstörare."

Så det ÄR KUL när folk har sjukdomar och lyten som gör dem unika och avvikande. OK! Tänk så olika man kan vara i sina värderingar!

Själv försöker jag tillämpa regeln, att inte tala om sådant om folk bakom ryggen på på dem, som jag inte kan säga med ögonkontakt till dem. Samtidigt förstår jag så väl, att dessa inslag hade inte kommit till om ni skrivare inte hade kunnat göra det anonymt. Likaså nämns ju inga namn, men av inläggen framstår, att flera känner till samma personer i gatubilden. De är alltså identifierbara utifrån inläggen.

Varför skulle de inte ha tillgång till dator eller dessa tråd? Deras vänner, barn eller grannar har det kanske.

Inte kul alls!

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-03-16 20:55

Jag är personligen så empatisk i mitt möte med människor att jag kan kosta på mig att flamsa här. Jag lägger heller ingen värdering i att vara annorlunda (som du just gjorde). Det är få saker det bör vara tabu att tala och skämta om, tycker jag. Otäckt med sån där förkvävande präktighet.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-03-16 20:58
Antal inlägg: 4050

Tycker faktiskt också det är lite över gränsen att namnge via deras öknamn. De är ju kändisar, fast kanske inte kändisar som valt att vara på löpsedeln.
När personer med schizofreni lärt sig fungera bättre via KBT kommer de nog dyka upp här i forumet och kräva samma mänskliga rättigheter som alla andra.
Man får inte skämta om feta eller folk med panikångest som kissar ned sig av skräck.
Tycker för övrigt de är hjältar dessa original men det är faktiskt inte helt ok att skriva om dem på internet så att man kan känna igen dem.

KLuBBeR - Ej medlem längre2010-03-16 20:59
Antal inlägg: 5771

"rallykalle, stal skrotbilar och snattade mattsvart sprayfärg. målade allt i mattsvart och rökte mest hasch och åt mjukost. gick alltid omkring i svarta skinnbyxor och bar överkropp och pratade med sig själv.

en grymt kul typ. vi gav honom en husvagn en gång och ställde upp den där vi hyrde garage i ett industriområde men den sprängde han när han hittade gasoltuben."

Bäst. :)

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-03-16 21:01

Vem har sagt att man inte får skämta om feta?

Larvbrud - Ej medlem längre2010-03-16 21:02
Antal inlägg: 4050

Ett antal betapetanvändare :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?