Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-03-30 15:12 | |
![]() | kon behöver mjölkas om den producerar överskott pga framavlade gener. den blir sjuk annars. det går att styra mjölkens kvalitet och till viss del mängd genom fodret, men för att komma ner i den mjölknivå så det inte är ohälsosamt för kon att inte bli mjölkad enbart via foder får den då andra symptom som näringsbrist, nedsatt ork, lågt immunförsvar mm. jag har själv gård. dock inte kor, men en god vän som har holstein både kött och mjölk djur. men jag håller med, mjölk är äckligt. men behövs i pannkakor, milkchake, oboj och choklad tex. | |
| Sotfinger | 2010-03-30 15:23 | |
![]() | Många "ideologiska" veganer är unga människor som bekymrar sig över hur världen ser ut med rovdrift på djur och natur, miljöproblem osv. Jag kan inte annat än se det som ett gott tecken att man vill dra sitt lilla strå till stacken och leva som man lär genom att inte bidra till köttindustrins profiter. Att många sedan inte besitter total överblick och fullständig kunskap och därför gör "fel" och är inkonsekventa behöver man väl inte slå dem i huvet med hela tiden? Man kan också vara vegan av helt andra skäl, till exempel att man helt enkelt tycker att sån mat är godare. Problem? Visst är det märkligt att människor ska ha ett sånt behov av att hitta bundsförvanter att gadda ihop sig med och sen sitta och spy galla över alla som inte tycker precis som dom? | |
| caughtbock | 2010-03-30 15:27 | |
![]() | Nu är det ju vi människor som har avlat fram såna där superkor... | |
| dilivio | 2010-03-30 15:34 | |
![]() | krill_master, de gör säkert så gott de kan. Är ju inte så jävla jobbigt att köpa kläder på second-hand iofs om dom vill göra nåt miljövänligt som inte gynnar någon kapitalist.. Menmen, militanta syndikalistveganer kanske också vill se ut som en jävla JC-reklam, vad vet jag | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2010-03-30 15:46 | |
![]() | Herregud. Man slutar aldrig förvånas över hur pass dum mänskligheten generellt är. | |
| raisingirl | 2010-03-30 23:17 | |
![]() | Angående kor så tycker jag att L887 återigen har sammanfattat det alldels utmärkt här ovanför, läs igen och begrunda krill_master och Larvbrud! Och återigen; en ko producerar inte överskott pga framavlade gener! Vad gäller att kor skulle bli sjuka av att producera för lite mjölk (?) så är det faktiskt tvärtom; det blir sjuka eftersom dom producerar för mycket! | |