Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade46
Mobilspel
Pågående19 263

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tess 082010-08-02 23:27
Antal inlägg: 18003

I övrigt så ja, jag tror att vi lätt blir beroende av socker och jag är nog både socker och koffeinberoende :)

grönöga - Ej medlem längre2010-08-03 00:15
Antal inlägg: 5570

Skolmaten där jag bor lämnar en del att önska men är jämförelsevis ganska okej.
Hemma försöker jag att servera så lite "skräp" som möjligt.
Jag kokar tex all sylt själv(går mycket snabbare & lättare än man tror), dels för att få ner sockermängden men lika mycket i syfte att slippa onödiga tillsatser. Det gäller mer eller mindre allt jag serverar här hemma, visst köper jag halvfabrikat ibland men jag vill att det ska stanna där på "ibland". Försöker även så långt det är möjligt att köpa ekologiskt.

Info om sockerberoende:
www.sund.nu/docs/art...&a mp;tem=2

Syntax-Fe2010-08-03 00:16
Antal inlägg: 319

Det tjänas massor av pengar på alla dessa "beroenden", terapeuter och självutnämnda experter som utropar det ena farligare än det andra. En bil går på bensin, hjärnan på socker, antingen det är omvandlade kolhydrater eller "rent" socker vi stoppar i oss.
Fett och socker är nedärvda behov i människans fysionomi.
Problemet idag är att folk inte rör på sig. Ut och spring för tusan! Hoppa rep! Se till att förbränna energin du stoppar i dig!

Själv har jag aldrig fattat vuxna människor som står och plockar smågodis åt sig, ta en knäckemacka istället.
Att fastna i tankar om sitt "beroende" låser bara fast beteendet!

Delicious - Ej medlem längre2010-08-03 00:31
Antal inlägg: 11661

Har inte läst tråden. Jag var också sockerberoende, eller jag är det fortfarande, men håller det i kontroll genom att utesluta kolhydrater som pasta osv och lägga till grönsaker istället. GI alltså i princip men jag äter inte fullkornsprodukter heller, typ pasta.
Om ingen redan tipsat: läs boken Hjärnkoll på vikten.

Delicious - Ej medlem längre2010-08-03 00:32
Antal inlägg: 11661

Läste bara TS alltså

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?