Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 717

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mollee - Ej medlem längre2010-04-12 20:09
Antal inlägg: 6087

Lisa Lång, du måste bli mer noggran med att läsa. Har skrivit ett ex antal ggr att alla partier kör med fulspel.
Varför ska inte jag få ha min åsikt om vilka partier jag vill, Lisa Long?

Och visst fan handlar det om rädsla.

Jumanjia2010-04-12 20:11
Antal inlägg: 539

Jag läste nu på Sverigedemokraternas sida om deras syn på familjen.
Det framgår tydligt att dem tycker det skall vara man och kvinna..
Låter väldigt homofobiskt i mina öron/ögon

Och sen står det samma sak på Nationaldemokraternas sida att det skall vara en rättighet för barn att vara i en familj bestående av mamma och pappa..
Båda partierna smyger in sina homofobiska synpunkter och helt ärligt jag hoppas så in i norden att ingen av dem partierna kommer in i rikstan.

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 20:12

Skillnaden mellan sd och socialdemokraterna är väl just det att sd har den historia den nu har. Att det alldeles nyligen hade främlingsfientliga åsikter? Säkerligen har socialdemokraterna även de en otäck historia, men de har inte propagerat emot invandrare på samma sätt.
Jag säger inte att det är absolut säkert att så är fallet längre gällande SD, trots att jag till viss del tror det ;)
Har du en bättre förklaring till varför folk inte gillar SD bortsett från rädsla Lisa Lång? Förklara.

Jumanjia2010-04-12 20:13

-------->SiriusMusta&l t;---------
Nej jag förstår hur du menar och tyvärr skriver tidningarna bara om sånt när demonstrationer går över gränsen.
Det finns många fredliga demonstrationer, jag har deltagit i några st och ingen av oss har kastat ägg eller förstört eller hindrat att folk fått säga sin åsikt. MEn sånt är inte intressant för tidningar att skriva..

Tingeling_772010-04-12 20:13
Antal inlägg: 7

Att veta vad övriga etablissemanget står för, dvs Sos, M, FP, KD, MP osv är ju inte så svårt att vara insatt i. De förekommer ju ideligen i våra medier och press. Men om vi kanske skulle låta tex SD komma till tals och få vara med och debattera så kanske fler skulle var mer upplysta. Krill är väl den som hittills varit närmast och mest saklig i det som diskuteras här. I Måns_E inlägg ligger det också en viss sanning. Sen skulle jag inte vilja påstå att SD från början var BSS. Men att det var personer som tidigare och samtidigt var medlemmar i BSS är det ju inget att hymla om. Men det råder demokrati i Sverige, som det är nu kan man ju jämnställa Sverige med övriga odemokratiska länder. Hur ska vi kunna stå få demokratin i vårt land om inte alla får komma till tals? Som det är nu är det ett visst antal partier som ska "finnas" att rösta på. Och inte ens dom klarar av att vara enskilda. Nu är det röd-grön röra eller det blå-blocket ??? Och dom vänder "kappan efter vinden". Om tex SD skulle få tillräckligt med mandat att komma in i riksdagen (folkets röster) så vägrar övriga pariter att samarbeta. Är det demokrati? Är det så man "lyssnar till folket" och hur vi röstar.
Oftast är politiker som Krokodiler: Stora i käften men inga öron !!!

Jag känner grundarna till SD personligen (därmed inte sagt att jag sympatiserar med varken SD eller ND) Jag umgås med många som har olika partipolitiska åsikter.
Grundaren/na är inte själva tidigare medlemmar av BSS. Långt tillbaka i tiden ligger en mer vänster sympatisör. Att det var personer som blev uteslutna ur SD (bland annat en av grundarna) beror på som Måns_E var inne på, lite för mycket åt höger och lite för många anhängare från BSS. Och det är inte riktigt det som majoriteten i SD vill vara. Dessa personer startade då upp ND, som mycket riktigt är långt mer rasistiska (om man ska säga så). Visst har många och långa diskussioner förekommit, ibland till tidiga morronen. Och då framför allt främlingsfientligheten.

Som Krill var inne på så är SD ett mer "seriöst" parti och som har många andra frågor på sin agenda att debattera om. Framför allt om vår äldre omsorg och barnomsorg. Lyssna inte till allt som sägs i media. Tar reda på information på egen hand, SD har torgmöten även då det oftast störs av motdemonstranter.

Ville bara lägga det här inlägget. Personerna som startade SD är inga elaka bestar. Dom är vanliga människor med vanliga arbeten, men som vill värna om vårt land.
Det är roligt att det finns en debatt här, och jag tror jag kommer följa den. Men fler inlägg blir det nog inte.

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 20:14

Det ironiska med hela grejen är att trots att jag känner att SD är främlöingsfientliga, hyser jag och många andra i sverige främlingsfientlighet mot SD. Det är nog okunskap och rädsla precis som jag säger. men jag kan inte rå för det, jag vill att de bevisar motsatsen gällande främlingsfientligheten, tills dess är jag skeptisk

Jumanjia2010-04-12 20:16

mollee:: Jag håller med dig, läs inte aftonbladet.
Jag kan lägga till att läs alla partiers grundbudskap istället. dem alla har egna hemsidor. så kan man bilda sig en egen uppfattning...

karoshi2010-04-12 20:20
Antal inlägg: 1614

Sammanhanget minskad invandring = minskade utgifter är bara solklart i SD:s verklighet. Det är enkelt - mångkultur eller välfärd - som om invandrare inte betalar skatt, eller att deras pengar saknar värde.

Det är hög arbetslöshet i Örebro län, vad kostar detta, vi kanske inte har råd att ha så många örebroare??

Måns_E2010-04-12 20:21
Antal inlägg: 12049

Ja man skall ju inte glömma att SD senast gick till val på en rad förslag angående flyktingpolitiken som redan har genomförts. Ta en titt på vad SD har åstadkommit i olika kommuner så ser man att det faktiskt inte är ett särskilt seriöst parti. Att gå till val på redan genomförda beslut, och sedan knappt delta i den demokratiska processen (och det handlar inte om att de inte är välkomna, utan snarare att de inte vill/kan/orkar)

Så ja, uppenbarligen så har inte SD's väljare vare sig koll på SD's eller andra partiers politik.

karoshi2010-04-12 20:24
Antal inlägg: 1614

Fler inlägg blir det nog inte, skriver tingeling, men det var tydligen inget som gick att skriva utan att starta ett helt nytt konto...

Liftactiv2010-04-12 20:27
Antal inlägg: 783

Rädsla mollee? För "främlingar" menar du? Eller för att välfärden urholkas? Att våra skolelever får sämre och sämre betyg? Att våldet, självskadebeteenden och missbruk bland unga ökar? Att våld mot kvinnor ökar? Att äldre måste separeras från sina makar för att det inte finns boende för båda? Att vissa förorter är rena ghetton? Att arbetslösheten ökar? Osv.....

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 20:29

Precis!

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 20:31

Så världen är idag. Vad ska man göra åt det liftactiv?

Måns_E2010-04-12 20:31
Antal inlägg: 12049

ökar verkligen våld mot kvinnor i Sverige? Seriös statistik på det?

stol2010-04-12 20:34
Antal inlägg: 1015

Det är bra att det finns ett parti som kan säga ifrån att nu får det vara nog. Alla partier i Sverige tänker likadant som SD med de vågar inte ventilera sina åsikter. Nej nu får det vara nog med fler moskeer.

Tingeling_772010-04-12 20:38

Karoshi; Nyfiken i en strut, och snabb som blixten =) vilket gör att jag faktiskt måste komma med ett inlägg till. Nytt konto eller inte...är det det som avgör om man får göra inlägg eller inte ?? Hur som här är frågan:

Finns det nån här som kan nämna ett land med mångkultur som fungerar ? Där det INTE råder några som helst åsikter som går isär ??

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-12 20:39
Antal inlägg: 3325

ja hon har säkert skapat nytt konto 2månader innan just för att våga skriva i denna tråd. skrattretande.

Tingeling_772010-04-12 20:44

Sierska som jag är, visste jag ju självklart att Jumanjia skulle starta denna tråd =)

Betabäst2010-04-12 20:46

Karoshi.
Eftersom du tydligen "vet" att massinvandringen de senaste åren har medfört att välfärden har ökat och Sverige blivit rikare rent ekonomiskt (och inte bara kulturellt) så kan du väl redovisa någon typ av enklare kalkyl för detta?

Om du dessutom bor i Örebro så ta en tur till Kumlafängelset och räkna hur många fångar som sitter där som är "gammelsvenskar" resp." nysvenskar"så vi får lite statistik på det också.

Och kom ihåg. Kalla inte SD för rasister.
De har aldrig påstått att kriminalitet sitter i hudfärgen men om man är uppväxt som analfabet i ett krigshärjat område så har man varit tvungen att anpassa sig efter detta, och har följaktligen större benägenhet/sannolikhet att våldta,råna och stjäla just på grund av uppväxten och de kringliggande förhållandena.

På samma sätt så ÄR ju de muslimska länderna långt efter oss i väst vad det gäller kvinnosyn, allas lika värde, synen på homosexualitet osv.

Ingen vinner något på att sopa dessa uppenbara skillnader under mattan.

Samma uppväxt/scenario hade drabbat dig och mig också om rollerna varit omvända. Så det sitter INTE i generna......

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 20:50

Betabäst:
WORD

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?