Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 19 675 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Liftactiv | 2010-04-18 18:03 | |
![]() | Haha Dödmetalörn, du är för underbar! Tror du själv på att jag "stalkat" dig? Då är det att tro för mycket, tyvärr. Och tyvärr är jag för nyfiken för att hålla mig från de flesta trådarna och när 1 + 1 blir 3 så blir jag så konfunderad att jag inte kan hålla truten. Så är det bara. Och återigen - muslimer har/ska ha en viss syn på barn och kvinnor. Mitt problem. Ska jag skriva med versaler? | |
Cybertron | 2010-04-18 18:03 | |
![]() | Lifeactiv, du har inte svarat på frågan. Vari ligger förtrycket, i slöjan? en muslims kvinna från en alldeles vanlig familj har allt som oftast samma rättigheter (från familjens håll) som en icke-muslims kvinna i Sverige. | |
GubbenSlusk - Ej medlem längre | 2010-04-18 18:12 | |
![]() | Någon gång i det förflutna har man i Sverige beslutat att det mångkulturella samhälle skulle införas. Om man vid denna tid hade frågat svenska folket om de hade velat ha en sådan framtid, är jag ganska säker på att den ej kommit till stånd och Sverige hade sett ut som Finland ungefär. Men om vi nu försöker tolka ordet "mångkulturell" så skulle det vara fullt möjligt att förstå det som att Sverige är ämnat åt flera kulturer utifrån en något så när jämn värdslig representation och att det därför, när det gäller religiösa byggnader inte bara skulle byggas moskéer här, utan även andra helgedomar, såsom t.ex. buddhistiska och hinduistiska tempel. (Eller varför inte fler judiska synagogor?) Med facit i handen vet de flesta svenskar att så inte är fallet, utan att det byggs fler moskéer i Sverige än någon för 30 år sedan ens kunde drömma om och att det svenska samhället i allt högre grad påverkas av islam - och detta på flera olika sätt. Frågan kvarstår; var detta vad svenska folket ville från början, eller har man möjigen blivit förd bakom ljuset av en självutnämnd elit som kontrollerar vad som får skrivas och sägas ej det offentliga rummet. Och... påminner dessutom inte ett sådant förhållande om vad vi kan se i både i kommunistiska diktaturer och islamistiska teokratier? | |
Cybertron | 2010-04-18 18:16 | |
![]() | Gubben Slusk, bara i mitt närområde finns det två buddistiska tempel, fem kristna kyrkor, två frikyrkor, ett buddistiskt retreat och en synagoga...inne i stan ligger en moské...vad är din poäng? | |
Liftactiv | 2010-04-18 18:20 | |
![]() | www.ramberget.com/in...;I temid=56 www.sanningenomislam..._i slam.asp www.dalademokraten.s...60 .dbp.asp Slöjan är en petitess i sammanhanget Cybertron. (När vi kommer in på niqab och burka är det en annan sak.) Det går att hitta hur mycket som helst även om jag förstår att vissa anser dessa länkar vara ljug och båg och allt vad man kan kalla det. För så är det när man alltid själv har rätt. Och enligt Bibeln ska det vara lika illa men vi (kan jag skriva "vi" tro =)) har dock kommit väldigt mycket längre. Moderniserats kanske man kan säga? Jag finner ingen vettig anledning till att uppmuntra detta. Den dagen även islam börjar se 2010 vad gäller jämställdhet, då kan jag också ändra uppfattning! | |
Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-18 18:21 | |
![]() | Och på vilket sätt "påverkas" det svenska samhället av Islam? Det där argumentet verkar uppstå ganska ofta på Betapet. Har du något mer att komma med än "Pga muslimerna får vi inte fira skolavslutningar i kyrkan längre!", Gubben? | |
Cybertron | 2010-04-18 18:24 | |
![]() | men så förfärligt många människor stövlar ju faktiskt inte omkring i tillvaron i burka eller? Och det finns vissa (däribland jag) som skulle påstå att den bild av den västerländska kvinnan som kommer fram i slitz (och nu tar jag till ett ganska milt exempel) är aningen förtryckande också... för att sen inte tala om att en kvinnlig (svensk) läkare tjänar mindre än en manlig (svensk)läkare... ska man tala kvinnoförtryck får man väl vara aningen konsekvent. | |
Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-18 18:30 | |
![]() | Liftactiv.....din sista länk handlar om Islamsk fundamentalism, de andra är dels en sida som försöker smutskasta ett helt land med hjälp av fördomar, dels en evangeliskt och extremt kristen sida :) Var vill du komma med dessa länkar? Ingen har för det första förnekat att det finns muslimska fundamentalister, för det andra är det inte så konstigt att en evangeliskt kristen sida ställer sig kritisk till en annan religion och för det tredje kan jag hitta massor av länkar till sidor om varför göteborgare bara äter fisk eller varför bögar gillar schlager eller varför kvinnor gillar att bli bundna. Det finns dock en liten sak som heter källkritik. Tro inte på allt du läser. Frågan kvarstår: Varför ska alla muslimer stå till svars för de bland dem som är fundamentalister? (Notera min smiley där i början, vill inte bråka.) | |
Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-18 18:37 | |
![]() | Sanningen om Islamsidangänget var även SD-anhängare såg jag nu. Det är för mig en negativ sak när jag letar källor och information. | |
GuruOfNothin | 2010-04-18 18:40 | |
![]() | Har precis registrerat och har avklarat mitt första "alfapet" nu. Sen ser jag detta inlägg! Som muslim så blir jag så ledsen att se att den här diskussionen ens dyker upp. Det stärker verkligen min känsla att nästa förintelse närmar sig. Undrar vem som ska hamna i 2000 talets koncentrations lägret? Mina barnbarn? Barnbarnbarn? Sorgligt | |
Mouche - Administratör | 2010-04-18 18:56 | |
![]() | Ett antal inlägg av klart rasistiskt karaktär har raderats. Likaså några inlägg som seglade ut i annat ämne. Tänk er för väldigt noga innan ni postar något som ens är i närheten av den vidriga saken Rasism här i Betapets forum. Inget sådant är tillåtet och avstängning av kontot är "belöningen" om man går över linjen. Muslimer, kristna, buddister, katoliker med mera...till sist är det ändå så att vi alla bara är människor allesammans. Mouche | |
lailala | 2010-04-18 18:57 | |
![]() | Känner att ett förtydligande av mina synpunkter behövs.Jag undrade alltså om mosken som redan finns i Göteborg är välbesökt?Varför jag ville veta det var av den anledningen att jag inte tycker vi svenskar ska gnälla över ett nybygge av en ny moske,när vi accepterar att miljontals kronor kastas ut på svenska kyrkor som få besöker.Alltså om mosken är full behövs kanske en ny. | |
teamgrens | 2010-04-18 18:59 | |
![]() | Liftactiv Jag står på din sida.. =) Rosengård tror jag alla i sverige känner till vid det här laget, och vistas man inte i närheten kan man inte förstå det. Sverige är ett mjäkigt och fegt land och det kommer att få konsekvenser. Och alla som kallar sig öppensinnade och värnar för alla människor kommer antagligen att se vart det leder. Jag är inte rasist, mina morföräldrar flydde hit på 50-talet och dem har sett hur samhället förändrats och vi har gjort en totalomvänding när det gäller invandrare. Det är regeringen och myndigheter mm som det är fel på. Inte alla de svenskar som inte är födda här. Och att inte behandla alla lika skapar konflikter. En bekant fick betala 6000 kr i skadestånd för att han hissade svenska flaggan på midsommar och tillsammans med sina gäster sjöng de sånger man brukar på den dagen. Grannarna från irak gillade det inte och gjorde en polisanmälan. Jag gick en vuxenutbildning med 3 st andra. Varav en kille från Libanon. Han fick hela sitt körkort betalt av arbetsförmedlingen. (summan slutade på 31000 kr) Jag hade fått 3 avslag innan detta kom fram och allt jag behövde var 4 lektioner. jag hade gjort teoriprov, halkan och betalt uppkörningsavgiften. När jag ringde min handledare och undrade varför sa hon att hon skulle kolla upp det. Dagen efter ringde de mig från körskolan och sa att jag hade en tid samma eftermiddag. Jag har många fler exempel... Tråden handlar om moske bygget och min åsikt är att all religion är skit och orsakar bara problem. Men det är bara en åsikt. Skadar det ingen så bygg på. Tack för mig...=) | |
ANDERStG | 2010-04-18 19:09 | |
![]() | teamgrens: Lika behandling är eftersträvansvärt, ja. Då det gäller bidrag för integrering blir det lite gråzon. Men om midsommaranekdoten gick till som du berättar så ska din bekanta överklaga, är någon detalj utelämnad? | |
Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-18 19:15 | |
![]() | Var det verkligen svenska flaggan som var boven i dramat, teamgrens? Vad gällde anmälan? Jag vill också gärna höra lite mer detaljer. | |
stol | 2010-04-18 19:34 | |
![]() | Visst tusan är vi alla mäniskor med samma värde och det handlar inte om rasism eller om någon pågående förintelse utan jag vill inte att moskèer byggs i Sverige. Har man flyttat hit så får man anpassa sig. Jag ser inga problem med att muslimer utövar sin religion men gränsen går vid moskèbyggen. Flyktingar kommer till Sverige för att de är tex..religiöst förföljda och när de väl är här då vil dom tillbaka till ruta ett vad är poängen. | |
le-lou | 2010-04-18 19:40 | |
![]() | Är det inte så att det just är muslimer som är problemet snarare än att en kyrka byggs? ALLTID när det handlar om muslimer så ska det protesteras. Men skulle det byggas en judisk synagoga byggas eller ett buddistiskt tempel så skulle folk snarare stödja det (judarna eftersom de har en så tragisk historia och buddhisterna för att det är ju så fint och harmoniskt). Typ. Jag tycker detta är rasism i all sin fula glans om jag ska vara ärlig. | |
Mindymoo | 2010-04-18 19:45 | |
![]() | Stol, du skojar va? Ska vi riva synagogor, moskéer, buddhisttempel, katolska kyrkor, frireligiösa bönehus...? För sådana finns ju redan. Sverige har haft religionsfrihet i många år. Varför tjafsa nu? Den nya moskén är uppenbarligen behövlig, det var f ö kommunen som anvisade marken som lämplig, och finansieringen är ordnad. Du behöver inte bekymra dig. | |
stol | 2010-04-18 19:57 | |
![]() | Vi har redan en religion och det räcker det är aldrig med en nupblandning. Talesättet "ju fler kockar desto sämre soppa". Om Sverige inte hejdar sig så kan det smälla riktigt rejält i vårt avlånga land. | |
Bitte - Administratör | 2010-04-18 19:59 | |
![]() | Tycket det är på gränsen nu ,, och Du Stol jag har ställt samma fråga flera gånger saknar svar Bitte | |