Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 18 499 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 12:22 | |
![]() | Men jag menar att man lever väldigt väldigt länge som själ så man hinner säkert med att leva som en väldigt vis själ i många många liv innan slutet kommer. Så det är inget jag oroar mej för Dysleko. Klart man är lycklig apbur, du missförstår mej. Men man går inte omkring i ett lyckorus för den skull. Jag kan känna mej lycklig och lyckligt lottad trots motgångar i livet. Alltså säg såhär,,,det finns många bittra människor som gnäller för allt, varför råkar jag ut för det här, varför kan inte jag ha massa pengar, allt är emot mej osv... Det är själar som inte levt sålänge anser jag. Jag kan känna lycka för små ting i livet och anser att det bara är jag som kan göra mitt liv till det som jag vill. jag förväntar mej inte lycka på andra människors bekostnad och tror att de ska få mitt liv till harmoni. Jag skyller inte motgångar på yttre faktorer utan ser till att lära mej något av de som jag går igenom. Jag har ansvar över mitt liv och ingen annan. | |
| apbur | 2010-05-06 12:22 | |
![]() | Evil, jag tycker det känns väldigt märkligt att säga att man är skyldig till nåt som gjorts i ett tidigare liv och som man inte är medveten om. Varför straffa den som inget vet? Är det inte mer pedagogiskt att straffa den dåliga handlingen medan personen är medveten? | |
| dredlak | 2010-05-06 12:58 | |
![]() | När slutar ens liv? "Av jord är man kommen och skall åter bli" eller nåt i den stilen. Kroppen bryts ned och efter många år förmultnar den och blandas i jorden och tillför mineraler etc som får blommor att växa. Dessa blommor kastar sedemera av sig frön som sprids för vinden och växer här och där och dessutom blandas med andra arter. Ger insekter näring och förutsättningar för att leva osv. Allt hör ihop. Vi lever kvar för evigt. Det är bara våra kroppar som dör. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-05-06 13:01 | |
![]() | Eww, jag som har ätit kor, som betat gräs... Indirekt så har jag ätit upp massa mäniskor :o | |
| dredlak | 2010-05-06 13:03 | |
![]() | right on, linders. typ. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-05-06 13:07 | |
![]() | Kan det verkligen ge bra karma att äta? Med andra ord. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-05-06 13:07 | |
![]() | Kan det verkligen ge bra karma att äta? Med andra ord. | |
| Dyslekso | 2010-05-06 13:09 | |
![]() | Evil Angel: betyder inte karmabegreppet att ingen egentligen är ansvarig för någonting i sitt aktuella liv, när det rör handlingar mellan människor åtminstone? Om du är elak mot mig så drabbas jag av din elakhet för att jag själv varit elak i ett tidigare liv, är det inte så? Din elakhet kan då inte sägas vara en "ren" elakhet, utan är ett redskap för att straffa mig. Varför ska då du som begick den elaka handlingen straffas i ett senare liv, du var ju bara ett redskap som utmätte mitt straff? Om någon gör inbrott hemma hos dig och tar allt du har, tänker du då på allvar att det är ett straff för att du gjort något liknande i ett tidigare liv? BrokenString: men varför ska levandet avslutas när man blivit bra på att leva det, är frågan fortfarande. | |
| Evil Angel | 2010-05-06 14:07 | |
![]() | Dyslekso: Om jag skulle få inbrott här så är det klart att min första tanke INTE skulle vara att jag gjort något ont i mitt förra liv, den tanken skulle inte komma förens bra tag efter. Jag säger inte att jag har alla svaren på era frågor, jag kan bara stå för det jag tror på och tänker. | |
| Lillstölla | 2010-05-06 14:19 | |
![]() | Ta och lyssna på Winnerbäcks "Alla vägar har sitt pris" tror jag den heter. Mycket bra bild av hur det är med himmelen och helvetet så som jag själv föreställer mig det med. | |
| LisaLong | 2010-05-06 14:26 | |
![]() | Guldplate wem säger att "vi"/"jag" inte tror på Gud? Sen beror det på hur man definierar ordet Gud, och vad Gud är för en själv | |
| LisaLong | 2010-05-06 14:30 | |
![]() | apbur...varför läser du inte vad Broken skriver??? | |
| bittekrstd | 2010-05-06 14:39 | |
![]() | Håller helt och hållet med dig i dina teorier Broken string.Om man är mer öppen för saker och ting i livet så blir allt så mycket enklare. Att kunna se eller känna en aura är inte så svårt bara man är positiv till det och inte stretar emot känslan. Hur många av er har inte träffat någon första gången som ni bara känner att ni inte tycker om? eller tvärt om? Vad kan det bero på? Det är varken kläder,frisyr eller något annat,,Det är utstrålning! Vad gäller livet efter detta så är det både ,konstigt och lite spännande. Den som kan se och höra saker från andra sidan ses ofta som lite halvknasig av många och håller oftast tyst om det. Jag tror själv på livet efter detta,men vad som händer med själen den dagen man dör är för mig en gåta. Själar kan komma tillbaka och meddela sig på olika sätt det vet jag helt säkert! | |
| MiniLudd | 2010-05-06 15:31 | |
![]() | Men vad är det här för trams?? | |
| ingson | 2010-05-06 15:54 | |
![]() | Lillstölla Sid 1, Förstår inte riktigt hur du samtidigt kan ha förtroende för "vetenskapen" och i nästa andetag säga att dess framtida framsteg gör att man inte kan utesluta något. F.ö KAN det ju vara så att medvetandet och personligheten är ett komplext samspel mellan hjärnceller. Man kan övertyga sig om detta genom( vilket inte rekommenderas) att be en kompis slå in ett antal olika långa och olika grova spik i huvudet på en. Och att efter en total hjärncellsförstörelse kunna återskapa något som har någon likhet med den förlorade personligheten och medvetandet kan man enligt min mening utesluta . Om vi nu ska prata om något så tråkigt som nuvarande eller framtida vetenskap | |
| Lillstölla | 2010-05-06 16:03 | |
![]() | Ingson: det är väl inte så svårt. Jag är öppen för olika möjligheter och utesluter inget. Om det vore så att vetenskapen inte skulle göra framtida framsteg så är det ju bara att lägga ner verksamheten idag! Jag hänger nog inte riktigt med i vad du tycker att problemet är. Men vore det så att vetenskapen inte gjort framsteg så skulle vi än idag trott att jorden var platt! Saker och ting går inte att dela upp i svart och vitt, är mera grått för min del. Men klart, finns ju som jag så tydligt ser här både "svarta" och "vita" personer som bara är låsta vid sina bestämda åsikter utan att vara öppna för andra möjligheter. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 16:06 | |
![]() | Håller med dej Lillstölla. | |
| ingson | 2010-05-06 16:13 | |
![]() | Jo men lillstölla, om du som du säger accepterar vetenskapens landvinningar.. Skulle du då inte kunna säga att det är fullständigt uteslutet att den Lillstölla vi känner om 10 minuter har förvandlats från sin nuvarande form till en potatis och befinner sig en decimeter under jorden i Grekland? | |
| Lillstölla | 2010-05-06 16:16 | |
![]() | Broken: Läste vad du skrivit innan och är intressant! Gillar att se vad andra har för åsikter och tankar, man kan ju alltid lära sig nåt! | |
| JennyBörlin | 2010-05-06 16:16 | |
![]() | För min del så köper jag inte sådant som inte kan verifieras vetenskapligt. Visst kan man undra över saker och ting, som utanförkroppen-upplevelse r där folk ser exakt vad som sker... Men efterhand tror jag allt kan förklaras till slut. Det är vad historien har visat. Att köpa ett sånt paket som kristendom eller islam etc är bara att lura sig själv. Det gjorde jag när jag var yngre och ledde mest bara till självcensur. | |