Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 229 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2010-05-05 15:59 | |
![]() | Hahaha, jag googlade "astralkropp" och fick fram det här: Astralkroppen är enligt teosofin en ljuskropp som existerar i människan, ej synlig för blotta ögat, och som sägs bära människans själ. Denna kropp ska enligt förespråkarna vara gjord av en "finare" slags materia med en speciell "vibrationshastighet". Astralkroppen framställs som en exakt men icke-materiell återgivning av den fysiska kroppen, och hos en normal, vuxen människa i vaket tillstånd anses de båda kropparna som helt sammanfallande. sv.wikipedia.org/wik...st ralkropp Hur lyckas man i samma mening säga att kroppen är gjort av "finare" MATERIAL samtidigt som den är ICKE-MATERIELL. Mamma mia. | |
| LisaLong | 2010-05-05 16:01 | |
![]() | Sen måste jag säga till er som tar upp det där med pengar. Om man har en gåva och på så vis kan hjälpa andra på heltid tycker jag det är självklart att man ska ta betalt. Vad skulle han annars få sin inkomst från??? Då kan man lika gärna tycka samma sak om präster eller...? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-05 16:02 | |
![]() | Jag tror att många präster skulle bli förvånade om de fick 76 000 tusen för en högmässa, kanske lagt lite i kollekten. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-05-05 16:03 | |
![]() | "Då kan man lika gärna tycka samma sak om präster eller...?" Fast vem som helst får gå till kyrkan, utan att behöva betala för sig. | |
| LisaLong | 2010-05-05 16:04 | |
![]() | Materia har massa. Albert Einstein visade att massa och energi är ekvivalenta genom sin berömda formel E=mc², där E står för energi, m för massa, och c² för ljusets hastighet i kvadrat. Massa har dessutom en inbyggd attraherande fundamental kraft, gravitationen. Materia uppträder normalt i aggregationstillstånden fast, flytande eller gasform. Under extrema temperatur- och/eller gravitationsförhållanden även som plasma, supervätska eller Bose-Einstein-kondensat. | |
| LisaLong | 2010-05-05 16:04 | |
![]() | Grundsnygg...men grejen är ju att bägge tar betalt?? har det som yrke(karrär?? eller | |
| Dyslekso | 2010-05-05 16:05 | |
![]() | LisaLong: ange alltid upload.wikimedia.org...te rlen.jpg | |
| LisaLong | 2010-05-05 16:06 | |
![]() | Linders...ja visst du kan säkert ringa Terry och fråga om du får komma över på en fika:)...vad jag menar är att en präst får lön för att hjälpa och stötta människor....det gör även Terry | |
| apbur | 2010-05-05 16:06 | |
![]() | Lär dig använda citationstecken och hänvisa till dina källor, LisaLong. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-05 16:06 | |
![]() | Jag har hört talas om att vuxna människor beställer hem dödsrunor från internet och får betala för dessa. Man lämnar ut sitt personnummer och fattar inte att man blir lurad. Det finns så många lättlurade personer tyvärr och det är ofta dessa som sedan blir heligt förbannade!!!! när de upptäcker att de blivit lurade. Får väl se om denna Terry avslöjas vilka som då går med i hatgrupper mot honom på Facebook. | |
| LisaLong | 2010-05-05 16:06 | |
![]() | Grundsnygg..sen kanske du bör räkna bort lite pengar för resor, lokal, reklam/info mm | |
| ANDERStG | 2010-05-05 16:07 | |
![]() | "Anders du måste mena Saidas dotter va? För Saida är död sen många år tilbaka:)" Det är därför jag behöver Terry. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-05 16:08 | |
![]() | Förstår inte heller LisaLong varför du försöker förminska Saidas förmågor. Var det hon gjorde mindre viktigt än det Terry gör? Är han Gud eller vad? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-05 16:09 | |
![]() | Konstnärer, sångare, fotbollsspelar osv de kanske inte heller ska ta betalt för sina talanger? | |
| LisaLong | 2010-05-05 16:09 | |
![]() | apbur...ja det kunde du påpeka....du kanske ska börja med att skilja på materia och material... | |
| LisaLong | 2010-05-05 16:09 | |
![]() | Broken Strings...precis hehehheh | |
| LisaLong | 2010-05-05 16:10 | |
![]() | Larvbrud..va???? vadå förminska???? Jag bara skrev att Saida finns numera på andra sidan...jag har inte föringat henne alls | |
| Dyslekso | 2010-05-05 16:11 | |
![]() | LisaLong: vad är skillnaden på material och materia? | |
| LisaLong | 2010-05-05 16:13 | |
![]() | Enligt Nationalencyklopedin är antimateria materia som består av antipartiklar i form av antiatomer till skillnad från vanlig materia som består av atomer. Fysikaliska processer och fenomen är desamma i antimateria som i materia. Men materia och antimateria måste hållas helt åtskiljda för att inte förinta varandra. Antimateria finns därför inte naturligt i någon mängd i vårt solsystem, vår galax eller vår galaxhop. I stora smällen-modellen för universums uppkomst (big bang) antas materia och antimateria från början skapas i lika mängd; senare processer leder till materians dominans. I laboratorier har små mängder antimateria kunnat framställas. | |
| blue_moon | 2010-05-05 16:15 | |
![]() | Han är bara en förmedlare mellan andevärlden och människor som är intresserade av kontakt med denna. Han är inte anställd som prästerna i svenska kyrkan utan egen företagare. Förresten har han nu så många uppdrag att han - tyvärr - inte längre tar emot för privatsittningar. Hur skulle han då hinna ta reda på alla slarviga människors borttappade grejor?? ;) | |