Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2010-05-22 00:30 | |
![]() | Du behöver inte ge mycket för mina åsikter, men du kan inte bestämma vem som får skriva i trådar och inte. Du har själv skrivit om både grönsaker och barn.. det är inget jag hittar på. Jag ger inte mycket för de som klär ut sina hundar heller, men det är inget som stör så pass att jag orkar engagera mig i de jag ser med utklädda hundar. Dock bor jag i en förnuftig del av Sverige där man sällan ser detta fenomen. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-22 00:40 | |
![]() | Tess: Jag kan bestämma att jag inte vill ha dina påhopp, och helt ärligt så orkar jag faktiskt inte med bittra, korkade människor så jag väljer att ignorera/osynliggöra dina inlägg fortsättningsvis. Jag har skrivit om grönsaker och barn utav ett helt annat syfte än att jag i sinnesförvirring trott min hund vara en grönsak, du är inte dummare än att du förstår det, så varför tramsa? Om du tror att du är person att sitta och spela läcker på min bekostnad så tror du helt fel, din provokation ligger på en patetisk nivå. | |
| Kuja | 2010-05-22 00:50 | |
![]() | Jag tror hunden skiter i vilket så kört hårt hundägare-som-vill-klä-si n-hund, dock tycker jag själv att det är löjligt. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-22 01:06 | |
![]() | Härligt Kuja, jag håller med...Visst tusan är det löjligt, men inte mina problem:) | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-22 10:50 | |
![]() | Kul att du bli skitsur när folket inte tycker som du nouba ;) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-22 11:02 | |
![]() | Wcstol: Du måste vara dummare än tåget? Att du uttrycker till deltagare i tråden att dem är dumma i huvudet hör knappast till god ton. Alla är berättigade till sina åsikter, men att vända och vrida på mina ord och få det till att jag jämnställer min hund med grönsaker och barn, är enbart barnsligt och tyder på att man vare sig har en vana att argumentera för din sak eller är särskilt begåvad. Håller man sig till sakfrågan och slutar försöka angripa ord (så som du gjorde, när du valde att ta mitt inlägg om barn och kläder seriöst) så är jag intresserad av era åsikter, att försöka angripa min person är bara tramsigt. | |
| granit69 | 2010-05-22 11:10 | |
![]() | Har jag ifrågasatt hur du sköter din hund? Jag anser att en hund inte tycker att det är kul att ha tomtedräkt,däremot gillar den folks reaktioner på tomtedräkten. Använd samma röstläge,smekningar och tjut utan tomtedräkten så får du samma reaktion! Det är hundägaren som i många fall klär hunden för att få extra uppmärksamhet,annars skulle det väl knappast finnas så mycket tjafs att sätta på hundarna? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-22 11:17 | |
![]() | Granit: Du har skrivit ett syrligt inlägg om att jag borde testa att klappa och smickra min hund när han inte har tomtedräkt på sig, med tanke på självklarheten i att jag gör detta tog jag det som ett otrevligt inlägg, har jag missförstått dig så ber jag om ursäkt. Det är självklart att många klär sina hundar för sin egna uppmärksamhets skull, fast varför är det så farligt? Är man per automagi en sämre hundägare för att man klär sin hund? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-22 11:19 | |
![]() | Dessutom är tomtedräkten kanske fodrad och till för att hålla hunden varm och go, min hund uppskattar extra värme på vintern oavsett i vilken skepnad! | |
| granit69 | 2010-05-22 11:35 | |
![]() | Nej,det är inte så farligt men det är en fluga som snart går över.Vart tar alla dessa leksakshundar vägen då?När lillmatte inte orkar klä ut sin voffsing längre? | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-05-22 11:45 | |
![]() | Då säljs de på blocket eftersom "vi har fått allergi i familjen" eller möjligen "vi har fått ändrade arbetstider"... Att ha ett täcke för att skydda mot väder och vind är OK enligt mig, allt annat går fetbort!! | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-22 11:56 | |
![]() | nouba : torde inte kräva mycket av dig för att förstå att jag svarade i en skämtsam ton! Ett tips på vägen är att en smiliey;) i regel tyder på det. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-23 10:25 | |
![]() | wcstol: Att insuniera att jag inte uppskattar min hund är på intet sätt roligt! ewokerna: Jag har sett dessa annonser jag också och det är avskyvärt. Tyvärr gör hundsmugglingen och oseriösa blandrasuppfödare detta till ett mycket stort problem för rasen. Att köpa en chihuahua utan stamtavla stödjer hundsmuggligen oavsett om den hund man själv köper är uppfödd i Sverige, efterfrågar ger tillgång. Få som tänker så långt tyvärr. De seriösa chihuahuauppfödare som finns är mycket noga med vart valparna hamnar och säljer inte hundar via telefon, de skriver dessutom livstidsavtal där man är obligerad att återlämna hunden till uppfödaren om man av någon orsak inte vill/kan ha kvar den längre. | |
| Stubin | 2010-05-23 10:47 | |
![]() | Sen när har hundar behov av kläder? Dom har päls för att skydda sig. Om man klär på dom så får dom inte det skydd naturligt som dom behöver dvs vinterpäls, fett i pälsen osv. Människan behöver kläder eftersom dom inte har päls. Jag tycker man ska behandla hundar som hundar och barn som barn, förvandla inte hunden till ett barn. Kan väl även tycka att vissa hundraser inte fyller någon funktion som tex nakenhunden, ett skräckexempel på djurmisshandel att avla fram en ras som inte har något naturligt skydd. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-23 11:29 | |
![]() | "Nakenhundens historia går tillbaka till förhistorisk tid. För flera tusen år sedan uppstod en mutation i Afrika, en hårlös hund som fått namnet Canis Africanis. Dessa hundar användes i avel och blev grunden till olika hårlösa raser. Nakenhunden är alltså inte ett modernt påfund. I en forntid kom hårlösa hundar från Afrika till Kina. Därifrån kom de till Amerika och England. Det finns ingen dokumentation om kinesen i Amerika från denna tid" Chinese Crested är alltså en mycket gammal ras och inte ett resultat av moderna tiders avel. Vissa hundar har inte en bepälsning som klarar av vintern utan behöver extra skydd, vi kan inte importera arter/raser från sydligare breddgrader och anse att den skall klara av vårt klimat, kanske har dem acklimatiserats till att leva i tex Sverige om sisådär en 1000 år. Tills dess är det djurplågeri att tvinga tex ökenlevande raser att traska runt i snön utan skydd. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-23 12:59 | |
![]() | Stubin: Sen undrar jag även vilka hundraser i sig som fyller någon som helst annat funktion här i Sverige än att just tillfredsställa potetiella hundägare? | |
| Gautama | 2010-05-23 13:05 | |
![]() | Tycker det är helt ok med kläder på dvärghundar. Bryr mej inte så mycket iofs:-) Jag hade en jack russel och han klädde jag på vintern men syftet var att han inte skulle frysa och att vi skulle kunna vara ute längre stunder när det var kallt. | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-23 17:58 | |
![]() | Kommer snart, ska gå ut och gå med min Leonberger; han har fått en ny overall idag!!! (Hans födelsedag) he he. Hoppas han gillar den. | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-23 17:59 | |
![]() | Glömde skriva: Han har även fått nya skor och en mössa. I ylle. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-23 18:12 | |
![]() | Hoppas ni får trevligt på promenaden, han uppskattar den alldeles säkert om han nu har någon form av allvarlig hudallergi/eksem som förvärras i sol eller regn:) Akta dig för bittra människor som i bara farten tar dig för en sån som klär din hund för skojs skull. Jag tror jag nöjer mig med en sele på min vovve för dagen! | |