Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gautama | 2010-06-11 13:22 | |
![]() | Jag skulle inte kunna se på en ring om den är dyr eller inte, nja lite hum skulle jag väl ha. Kan ju se skillnad på en från tuggummiapparaten och en från juvelaren men mycket mer är det inte. Jag är inte mycket för dyra saker och flärd utan gillar enkelhet så därför skulle jag inte lägga någon vikt vid att en ring var dyr. Jag är en secondhandlare och för återanvändning. För mej sitter inte känslan för ägodelar i priset utan i helt andra saker. | |
Passiflora - Ej medlem längre | 2010-06-11 13:40 | |
![]() | Ringen är väl ändå inte viktig!? Jag ska gifta mig om en vecka och vi har köpt en ganska billig ring. Det är väl inte matieriellt att gifta sig? | |
Yamma | 2010-06-12 00:49 | |
![]() | Passiflora, hade du velat köpa en ring du tyckte var ful? | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-12 00:53 | |
![]() | Jag fick pärlor och diamanter. och jag är nöjd. | |
Yamma | 2010-06-12 00:57 | |
![]() | Jag fick inte min ring öht, förresten. =) | |
Yamma | 2010-06-12 00:58 | |
![]() | Gautama, håller med. Man ska köpa den ring man vill ha. Inte den dyraste/billigaste. Och om ens blivande fru vill ha en specifik ring som bara råkar vara dyr, så tycker jag verkligen att hon kan få den. | |
krillo18442 | 2010-06-12 01:04 | |
![]() | sätt ner foten vetja, antingen eller. | |
Yamma | 2010-06-12 01:12 | |
![]() | Kan man inte få båda? =) | |
le-lou | 2010-06-12 01:15 | |
![]() | Min kompis är likadan. De ska lägger 200 000 på bröllopet. 15 tusen på en ring. Fattar ingenting. Alltså för mig är det helt VANSINNE. Min ring kostade några hundralappar, skulle aldrig lägga ner stora pengar på vare sig ring eller bröllop. Min väninna återkommer till " man gifter sig bara en gång". Dels stämmer inte det sällan, dels gifter jag iaf mig för min och min partners skull - vi vill bli gifta... inte för att skapa den mest extravaganta bröllopsfesten för nära och kära + för de hycklande långväga släktingar som man tydligen också förväntas bjuda in. Ts - jag tycker det är lite goldiggervarning på tjejer som tycker att det som är "fint" är automatiskt det som kostar mycket pengar. Sorry. | |
le-lou | 2010-06-12 01:18 | |
![]() | stämmer sällan ska det stå, ja. | |
Tigera | 2010-06-12 01:48 | |
![]() | Att köpa en dyr ring bara för att den är dyr tolkar jag också som ett sätt att bara vilja visa status, och det tycker jag är både ocharmigt och fjantigt. Men visst, om den snyggaste ringen nu råkar vara en dyr så är det knepigare. Personligen skulle jag aldrig begära, eller ens vilja, att ringen ska vara dyr. Det är många som förlorat sin ring genom att glömma den på ett handfat någonstans eller tappat den i vatten eller jord, eller för den delen kastat den på sin partner i ett vredesutbrott... ;) Jag skulle vilja ha en enkel, billig ring (dock inte från tuggummiautomaten kanske...) OCH ett hemmabio-system. Vore jag tvungen att välja skulle jag nog rent utav välja hemmabion. Äkta kärlek sitter inte i varken ringar eller pengar, ELLER i hemmabio-system. Men att kolla en film ihop på en bra skärm med bra ljud är ju hur mysigt som helst :) Att glo på en ring ger inte så jädra mycket. | |
bj-olle | 2010-06-12 03:05 | |
![]() | är du ett smycke för din tjej? | |
Yamma | 2010-06-12 08:49 | |
![]() | Att begära en dyr ring bara för prisets skull är lite tramsigt, ja. Men att begära en snygg ring tycker jag inte är konstigt. | |
Yamma | 2010-06-12 08:50 | |
![]() | le-lou, gold digger alltså? Du förutsätter att det är killen som köper ringen? | |
tuta | 2010-06-12 09:07 | |
![]() | priset ska väl inte vara de viktigaste, men däremot är kvalitet viktigt, iaf för mej.. köper man en ring ala dinkytoy är den kanske inte så fin om 5, 10, 15 år.. och vem vill springa omkring i en repig och ful ring bara för att man snålade för mycket? tanken borde väl ändå vara att man ska hålla ihop en himla lång tid, även om verkligheten nu ser annorlunda ut nuförtiden.. | |
le-lou | 2010-06-12 09:57 | |
![]() | Yamma, man köper väl antingen ringarna ihop eller så köper han hennes och hon hans. Eller menar du att ts klagar på att det är tjejen som vill lägga sina egna pengar på sin ring? | |
pion ekrot | 2010-06-12 10:03 | |
![]() | Ponera att hon kommer att se sin ring varje dag i flera år men aldrig vara helt och hållet nöjd med den - hur kul är det? I synnerhet om den ska symbolisera er kärlek? Det är väl nu ni ska gifta er, och lite senare kan ni spara ihop till ett hemmabiosystem. Eller önska er det i bröllopspresent? | |
HumbleBug | 2010-06-12 10:23 | |
![]() | Jag är verkligen inte den romantiska typen. Men jag kan konsten att prioritera rätt sak vid rätt tillfälle. Klart hon ska ha ringen! Skaffa dyr ring nu så kommer hon att låta dig köpa biosystem så snart ni har råd. "Praktiska saker" har man aldrig nog av. Man kan inte köpa allt på en gång. Men ett bröllop och en ring är något ni måste besluta er om här och nu. Och många kvinnor har tyvärr växt upp med tror att bröllopet är den viktigaste dagen i deras liv. Tyvärr har nog vi svårt att förstå detta, men så är det. Och har du inte råd med både en dyr ring och biosystem - så fixa sätt att tjäna mer pengar då! Du får väl jobba hårdare då, se till att plånboken blir tjockare. Det finns alltid extrainkomster att tjäna om man är villig att ligga i. Självklart skall du visa att du är man nog att kunna köpa den ring din kvinna vill ha! | |
le-lou | 2010-06-12 10:23 | |
![]() | Får man lägga in att det nog går att finna en ring som är billigare och som man kan vara nöjd med ? Vad jag tolkas ts så handlar det mer om en ring som ska kosta 20-30 tusen. KAN man absolut inte tänkas bli nöjd med en ring som kostar mindre så ... tja vet inte vad jag ska säga. Jag får känslan att för många tjejer så handlar "symbol för kärleken" egentligen "att ha en ring att visa upp för tjejkompisarna" - kolla hur mkt min kille älskar mig, skiten kostade 30 papp. Wow. Jag tycker synd om ts som får se sina skattepengar fladdra iväg. | |
nettan23 | 2010-06-12 10:24 | |
![]() | svårt oxå att svara på den här frågan då vi inte vet vad en dyr ring är för ts, alla har ju olika referensram om vad som är dyrt eller inte | |