Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 278

Forumkategorier

Användare Inlägg  
apbur2010-06-11 21:17
Antal inlägg: 9699

"Apbur, är det lika våld att skjuta med vapen som att kasta sten menar du?"

Det sa jag inte. Det jag sa var att jag tycker polisen ska besvara med dödligt våld då de blir attackerade.

Huruvida det kan ses som likvärdigt att rikta en gevärskula mot någon och rikta en sten mot någon är för mig ointressant.

Måns_E2010-06-11 21:22
Antal inlägg: 12048

En gissning kan ju vara frustration, utanförskap, grupptryck, dåligt omdöme och att de inte har något förtroende för ordningsmakten.

En rätt så rejält mycket sämre gissning kan vara för att de är invandrare/araber.

Vad tror du själv?

meimse - Ej medlem längre2010-06-11 21:23
Antal inlägg: 733

www.youtube.com/watc...FA q8_gQHgk

kajix2010-06-11 21:32
Antal inlägg: 7767

"Brandkåren hade tre brandstationer och 21 brandmän på plats, men inga brandmän har rapporterats blivit utsatta för stenkastning."

-50-2010-06-11 22:07
Antal inlägg: 783

näe ungdomarna hindrade bara brandkåren att komma fram genom att blockera vägen med följd att dom inte kom fram snabbt, likadant gör dom när ambulans försöker komma fram för att rädda ngn, dom verkar inte förstå orsak och konskvens med lite tur är det ngn av dessa ungdomar som ligger illa skadade nästa gång och deras egna polare hindrar ambulans och polis att komma fram med stenkastning.

YamahaJet2010-06-11 22:46
Antal inlägg: 2239

"En gissning kan ju vara frustration, utanförskap, grupptryck, dåligt omdöme och att de inte har något förtroende för ordningsmakten.

En rätt så rejält mycket sämre gissning kan vara för att de är invandrare/araber."

Kineser, bengaler och indier då? De kommer från likaledes usla sociala förhållanden, men dessa gruppers våldskriminalitet är nästintill obefintlig. Vad beror detta på, om vi är likadana allihop?

Det finns kinesghetton lite runtom i västvärlden. Även i Serbien märkligt nog, och där har de invandrade kineserna etablerat omfattande handelsverksamhet.

I arab- och afrikanghetton, valfritt land, så har man istället etablerat omfattande våldsverksamhet. Något företagande eller hårt arbete finns inte ens på kartan.

Hebbelelle2010-06-11 22:51
Antal inlägg: 100

Det är ju sant att just denna vandalism är det barn till invandrare som tycks ligga bakom, men problemet i sig är inte ett invandrarproblem utan liknande saker sker i alla grupper som är utsatta och utstötta ur samhället. Rasistsvin är också ofta samma skrot och korn och har en bakgrund av att vara jävligt illa behandlade av samhället på många sätt.

Det enda rätta är att man ger fan i att förstöra skolor och sådant och att bägge grupper istället engagerar sig inför valet och börjar ställa krav!

Hebbelelle2010-06-11 22:53

Och kineser har den förväntningen på sig att skapa affärsmöjligheter och arbeta svinhårt med dessa. Folk blir som folk förväntar sig, man måste visa alla äckliga svennar som våldtar sina fruar, alla ungdomsvandaler, alla machomän, alla folk som stjäl och alla översittande politiker att vi förväntar oss och tror på deras bättring.

anneli72 - Ej medlem längre2010-06-11 22:53
Antal inlägg: 11612

Det var lite stökigt i Eslöv också...men det är väl mindre intressant.

Hebbelelle2010-06-11 22:56

Ingen beskriver de obehagliga svenska män som våldtar och misshandlar sina fruar eller alla äckliga nazistgäng som en "svensk företeelse".

Obehagliga machokulturer finns överallt, i Sverige bara inte lika öppet som i en del länder. Samma machokultur som måste bort dock.

Locomondo - Ej medlem längre2010-06-11 22:58
Antal inlägg: 3768

Om man startar ett upplopp oavsett syfte så får man vara beredd på att ta en kula om man kastar sten mot polisen. INGET, inte religiös övertygelse, inte moralisk övertygelse, inte frustration, INGET rättfärdigar stenkastning mot polisen. Väljer man ändå att göra så ta konsekvenserna utan att bitcha om det.

Sen....att såna här saker så snabbt försöker vändas till att det är rent invandrar-relaterat eller religionsrelaterat är ju verkligen på en vilsen 14-årings nivå. Lika vilsen som Lasermannen var -92 och folk tyckte det var coolt med "drag under galoscherna".

Jag säger detta återigen. De som bråkar, DÖM DE enl sveriges lag. Men låt inte trångsynta obildade människor få er att tro att detta är nånting relaterat till om ens ursprung är utanför sveriges gränser eller om man har en annan tro.
Allvarligt, lyssna på er själva...

Måns_E2010-06-11 23:04

Ja intressant nog så är också serber överrepresenterade... hm...

YamahaJet2010-06-11 23:14

Ja grattis, du lyckades övertyga alla om likvärdighet bland världens folk genom "serber är också överrepresenterade". Men jag är den första att erkänna att så är faller, vi ägnar oss i stor grad åt illegal indrivning, smuggling och vi betalar inte skatt i våra halvseriösa företag.

Däremot ser du inte serbgäng gå runt på stan, vara allmänt högljudda, otrevliga, hota och råna andra människor. Vi gillar pengar helt enkelt, men inte meningslöst våld.

Ser du vad jag gör nu? Jag erkänner att vi är dåliga på ett annat sätt, jag ger kineser en eloge för lugn och företagsamhet, och jag belyser även attributen hos ett annat folk. Jag tar saker för vad de är. Jag undrar hur gärna du själv hade bott i Rinkeby, Iran, Rosengård eller Somalia - om alla människor ändå är likadana.

YamahaJet2010-06-11 23:15

så är fallet*
ägnar oss i hög grad*

suck

Måns_E2010-06-11 23:17

Så då skall jag utgå från att du smugglar narkotika och inte betalar någon skatt?

henrik_l2010-06-11 23:23
Antal inlägg: 918

Ursäkta om jag är rastistisk men om dessa kulturberikare som jag antar att det rör sig om är missnöjda på nåt vis så är det väl fritt fram att ta en enkel biljett hem och låta dom som är tacksamma få platsen?

Locomondo - Ej medlem längre2010-06-11 23:40
Antal inlägg: 3768

Jesus vad lättstyrda ni är. Helt plötsligt är det allmänt vedertaget att de som bråkade var utländska islamister.

Vänta, nu säger jag att jag har "säkra bevis" på att det var Jehovas Vittnen som startade upploppen i Rinkeby.
Så, ge mig all skit ni har om hur dessa Jehovas borde kastas ut så att vi "inhemska" svenskar får våra jobb tillbaka som har stulits ifrån oss.

Blås på !!

apbur2010-06-11 23:55
Antal inlägg: 9699

Att det skulle vara troende muslimer som bränner upp skolor och kastar sten på polisen har ja svårt att tro.

Det är väl helt uppenbart att det är misslyckade, självömkande förortsungar med begränsad tankeförmåga som ställer till med djävulskap.
Det de har gemensamt är att de tror sig vara offer för något annat än sig själva.

Keiward2010-06-12 00:11
Antal inlägg: 471

Jag tycker att vissa grupper tenderar att bruka våld oftare än andra. Titta t ex på den lyckade integreringen i Kanada (stor del kineser) eller UK (indier/pakistanier) jämfört med sämre exempel som Frankrike (afrikaner).

Däremot tror jag snarare det har med geografiskt ursprung (kultur) att göra snarare än religionstillhörighet där man i vissa kulturer har en större tendens att ta till våld. Jämför exv muslimer i Malaysia som är betydligt mer sansade än de i låt säga Mellanöstern då många länder i Ostasien i sin natur är mer företagssamma.

Keiward2010-06-12 00:13
Antal inlägg: 471

Tycker inte det är så radikalt påstående. Lika mkt som att man brukar säga att norrlänningar är oftast mer lågmälda eller att medelhavsländerna har hetsigare temperament än nordbor.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?