Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| teklakluck | 2010-06-15 00:07 | |
![]() | Jaha,,,,här diskuterar tydligen aalla andra tuttar.................. | |
| teklakluck | 2010-06-15 00:09 | |
![]() | Så du Kolbjörn skulle vilja pussa på Joker. Blir en mycket långdragen puss. | |
| malman | 2010-06-15 00:10 | |
![]() | apbur alla som har Down syndrome ser nästan lika dana ut | |
| Satyra | 2010-06-15 00:12 | |
![]() | teklakluck - Inlägget 2010-06-14 23:50 håller jag med om. Tycker också det ser läskigt ut med folk som stramar till hela ansiktet på det vis som t.ex vår drottning gjort. Och nej, inte ser de yngre ut heller, bara konstiga och läskiga som sagt. Själv tycker jag förresten till och med att det är urfånigt att alla i amerikanska filmer/serier har likadana kritvita tänder. Även i Sverige börjar mediafolks munnar se likadana ut. | |
| kolbjörn | 2010-06-15 00:16 | |
![]() | tekla och saty, kan ni inte se att ni är en del av problemet med den retoriken? ni tycker saker ser läskiga ut. tänk om nån ser ut som drottning silvia utan att ha opererat sig. Om hon/han vill fixa till det så är det också hemskt. Ni är duktiga på att berätta vad som är fel här i världen. | |
| Syntax-Fe | 2010-06-15 00:17 | |
![]() | Kan bara inte fatta alla som moraliserar kring plastikkirurgiska ingrepp. Det är så svenskt så man blir spyfärdig. Låt vuxna människor göra vad de vill med sina kroppar, mår de bättre av att lyfta sig eller göra bukplastik, så fine! Sånt bekostas inte med skattepengar och det vet ni. I ex vis Brasilien som ju får betecknas som ett fattigt land, är plastikoperationer fullständigt okontroversiella, där bygger tjejerna på rumpan med silikon istället. Så sluta moralisera och fatta att vuxna människor fattar beslut om sina egna kroppar, sluta döma människor i vars situation ni inte är! (Undrar just hur många här som skulle resonera helt annorlunda om de plötsligt fick en förmögenhet, hur många näsor, bröst och ansikten som skulle fixas till......) | |
| micro113 | 2010-06-15 00:18 | |
![]() | malman Nej, det är inte okej. Varför skulle det vara okej att operera om sina barn. En operation ska ju komma från individens egen önskan och inte påföras eller påtvingas av andra. | |
| teklakluck | 2010-06-15 00:18 | |
![]() | Nej, det är verkligen inte vackert när tänderna är för vita. Och är det något som får oss att åldras i förtid så är det sömnbrist. Sängen kallar! ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ZZZZZZ | |
| apbur | 2010-06-15 00:19 | |
![]() | Man opererar ju små barn med missbildningar. Lättare när missbildningen inte hänger ihop med begåvningshandikapp. Annars kan man ju tycka att det är lika illa att operera lättare gomspalt som att operera en downares karaktäristiska ögon. | |
| micro113 | 2010-06-15 00:19 | |
![]() | teklakluck Jag åldras gärna i förtid. Rynkor är ju vackert :) | |
| kolbjörn | 2010-06-15 00:21 | |
![]() | hehe, apbur. du vet mycket väl att gomspalt mycket väl kan skapa tekniska problem för ungen när den ska äta eller snacka. www.logen82holaveden...ms palt.jpg | |
| apbur | 2010-06-15 00:23 | |
![]() | Därför jag skrev lättare gomspalt. Det finns andra missbildningar man opererar innan barnen själva kan förklara vad de vill. | |
| micro113 | 2010-06-15 00:24 | |
![]() | apbur Fast gomspalt ger ju ett handikapp i tal osv. Det ger ju inte karaktäristiska ögon. Men visst handlar det om gränser som måste dras någonstans. Själv tycker jag det är fel när föräldrarna opererar sina barns stora öron, eftersom jag tycker att barn är unika i sig och vi ska vara rädda om det som gör varje människa unik. Men de som opererar sina barn anser givetvis att de gör det för barnens skull. Jag vägrade tillväxthormoner till min son. Jag anser att vi föds med olika längd och mer är det inte med det. Sen vill jag att barnen ska vara stolta över sina särdrag och dem de är istället för att sträva efter att vara som alla. Nu blev han längre än alla trodde ändå, inte lång men inte heller tokkort. Han lever bra utan de där extracentimetrarna. Han är han. | |
| kolbjörn | 2010-06-15 00:24 | |
![]() | ja, jag känner till det. till exempel hermafroditer. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-15 00:25 | |
![]() | apbur, jag tror att många barn uppskattar missbildningar under sin uppväxt, det underlättar skolgången. | |
| teklakluck | 2010-06-15 00:27 | |
![]() | Jaha...då väcktes jag till liv igen av kacklet. Jag har svårt att tro att någon o-opererad person kan se ut som en som har lyft sig högt och lågt till oigenkännlighet. Det ser ju onaturligt ut med mungipor som börjar närma sig öronen och kindknotor som är så stora(gäller gudskelov ej silvia)att man undrar om personen i fråga har fötts upp på äpplen. ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ZZZZZZZZZZZZ Väck mig inte igen för bövelen! | |
| Satyra | 2010-06-15 00:27 | |
![]() | Men för tusan - det handlar inte om moraliserande eller klankande på enskilda individer! Det handlar om en, i mitt tycke, omänsklig, sjuk utveckling där möjligheten till lycka till STOR del tycks hänga på hur pass väl man passar in i mallen för hur människan anses borda se ut för att vara vacker. Det är DET som är det sorgliga! Nej, nu går jag också och lägger mig, godnatt. | |
| kolbjörn | 2010-06-15 00:29 | |
![]() | stäng av datorerna när ni går och anusbleker eller sover eller vad det nu är ni gör. spar på elen för satan! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 00:29 | |
![]() | Är det nåt som är onaturligt är det att skriva i samma forum om samma ämne som man redan skrivit i minst två omgångar innan. Jag ska gå och göra en armhävning istället. | |
| micro113 | 2010-06-15 00:31 | |
![]() | Satyra Där håller jag med dig. Det är inte den enskilda människans beslut att operera sig som är fel eller problemet. Det är att samhället och utvecklingen alltmer pressar människor till att omedvetet eller ofrivilligt tro sig behöva sådana operationer för att passa in, eller till och med för att kunna må bra med sig själv. Det är i något motto inte helt frivilligt längre på alla plan för många. | |