Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 113 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-28 11:12 | |
![]() | För mig beror det på brottet, kallblodiga mördare borde aldrig komma ut. Hade det inte inneburit så mycket problem med skuldbörda, oskyldigt dömda, och det faktum att mördare ofta är psykiskt sjuka människor så hade jag inte sett någon orsak alls till varför vi inte skulle ha dödsstraff. Alla som själva blivit hotade till livet vet nog vad jag talar om när jag säger att med dagens straff är "5 år på kåken och jag riskerar aldrig att se dig lycklig" en fullt realistisk kalkylering. | |
| Minta | 2010-06-28 11:19 | |
![]() | bj-olle, det verkar inte så. Precis det har varit min poäng. | |
| Minta | 2010-06-28 11:21 | |
![]() | Någon kanske vet, men jag har för mig att återfallsfrekvensen hos mördare är låg. Stämmer det? | |
| gubbi | 2010-06-28 11:21 | |
![]() | Självfallet skall Anna Odell få sommarprata. | |
| Minta | 2010-06-28 11:22 | |
![]() | Om det inte rör sig om mördare av typen Anders Eklund som har en djup störning. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-28 11:25 | |
![]() | Och AÖ skulle sakna störning? Hennes empati är på sin plats och så?? Jösses. | |
| Minta | 2010-06-28 11:28 | |
![]() | Det finns grader och typer av störningar. Vem är utan någon störning? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-28 11:29 | |
![]() | Minta, "precis det har varit min poäng", skriver du. Har du fortfarande inte tagit till dig det ramsay försökt gapa i ditt öra - nämligen att Östberg inte har sonat sitt brott ännu? Återkom gärna till "din poäng" i maj 2011 (tidigast). | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-28 11:29 | |
![]() | Ja, redovisa istället för dina åsikter om Odell, det är hennes sommarprat vi skall diskutera här, vad tycker du om det Minta, starka känslor? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-28 11:37 | |
![]() | AO hade väl tidigare i sitt liv varit ganska grovt psykiskt sjuk? Kan mycket väl vara så att hon i själva verket faktiskt ville veta vad som hände henne då, och passade på att göra det i kostfacks namn. Sen måste man ändå förstå att en psykiskt stabil människa inte utsätter sig själv för en liknande situation. | |
| Minta | 2010-06-28 11:39 | |
![]() | Jodå, jag har läst att AÖ inte avtjänat sitt straff ännu, men det har hon mycket snart, hon kan komma och gå som hon vill där hon är nu. Och jag tror inte att det är den stora poängen hos de flesta av er, utan det faktum att hon är dömd för medhjälp till mord. Om jag tolkat er rätt vill ni inte höra henne sommarprata 2011 heller. I allt jag skrivit har det handlat om det, ska ett sonat brott anses sonat eller inte. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-28 11:43 | |
![]() | Du har inte tolkat "oss" rätt. Jag har utgått från rådande omständigheter. När hon är en fri kvinna får jag ta ställning till situationen på nytt. | |
| Minta | 2010-06-28 11:44 | |
![]() | Ok. | |
| Minta | 2010-06-28 11:45 | |
![]() | Då är det kanske bara Nouba jag vänder mig emot. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-28 11:46 | |
![]() | Och Nouba vill inte prata med dig längre, jobbigt! | |
| ANDERStG | 2010-06-28 11:48 | |
![]() | När blev sommarpratandet så kultförklarat? Det finns ju (ostraffade) idioter som gapar i media året om. | |
| Minta | 2010-06-28 11:48 | |
![]() | Ja, jag nästan dör. | |
| Minta | 2010-06-28 11:50 | |
![]() | Om det bara handlar om att hon inte avtjänat sitt straff ännu, så ska jag inte bli provocerad av "tongångarna" mer. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-28 11:52 | |
![]() | Ja vad ska jag säga, jag är en konsekvent jävel. Varje sympatiserande mening som skrivs gör mig bara mer och mer tvärsäker på min egen uppfattning. AO är skön, för att hålla mig till ämnet. | |
| Dammen | 2010-06-28 12:16 | |
![]() | AnderstG - håller med Dig - när blev det så "fint" att sommarprata? Begriper inte ett dugg - vilka kreterier går ni efter? Så många som pratat strunt....åh!!! Jag anser att, om vi lever i ett demokratiskt land som många av er tjatade om i Annika Östbergs tråd - så skall väl alla få komma till tals - alla som kan tala. Liksom Odell. Inte för att jag sympatiserade med den sistnämndas påhitt - men - lika för alla! Vad gäller psykvården har jag alldeles färska erfarenheter - dock icke personliga - av att det har gått framåt otroligt mycket sedan 70-talet. Då var vi som arbetade inom sjukvården, förtvivlade när de stängde Beckomberga och Långbro utan att dessförinnan ha sett till att kommunerna hade byggt upp en trygg kedja dit de sjuka kunde vända sig. Då var psykvården ovärdig. Men nu tycker jag inte man behöver ta till så stora kanoner. Men som sagt alla måste absolut få komma till tals. Det finns en avstängningsknapp på radion liksom på TV:n. | |