Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 112 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| remvanrijn | 2010-07-11 04:52 | |
![]() | när alla andra partier hade en icke fungerande/obefintlig miljöpolitik uppstod miljöpartiet. När andra partier inte har en fungerande invandringspolitik uppstod SD.. Jag kan inte se det annat än en logisk följd. | |
| stefanpbb | 2010-07-11 06:02 | |
![]() | Menar du att SD har en fungerande invandrarpolitik ? | |
| Sten Saxpåse - Ej medlem längre | 2010-07-11 07:57 | |
![]() | "Nånstans tycker iallafal jag att det är skillnad på om barn går i sossarnas 1maj tåg eller visas upp i samband med Sds politik.Att Sd har sina rötter i nazismen är för mig betydelsefyllt." lol | |
| Dogface | 2010-07-11 08:20 | |
![]() | när SD visar sitt sanna ansikte: www.youtube.com/watc...pX Z1im1leU | |
| LisaLong | 2010-07-11 08:31 | |
![]() | stefanpbb ja men nu syftade jag till just "användningen" av barn i politiska sammanhang oavsett parti | |
| LisaLong | 2010-07-11 08:32 | |
![]() | ramsay förklara ditt sista inlägg lite är du snäll, vadå jag ska inte rösta nej? Dålig idé | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-07-11 08:33 | |
![]() | det är inte mer skam än att det finns sossar, vi är en demokrati med åsiktsfrihet och öppna val. | |
| LisaLong | 2010-07-11 08:34 | |
![]() | stefanpp jag undrar om du anser vi har en bra invandrarpolitik nu? Vi har yttrandefrihet i Sverige och sk demokrati, då ska väl alla partier få finnas, sen är det väl upp till var och en vem man bestämmer sig för att rösta på | |
| wulf - Ej medlem längre | 2010-07-11 09:13 | |
![]() | le-lou "SD:s väljar ÄR lågutbildade" Jisses det var väl en fördom om något! Får man fråga vad DU har för utbildning och hur du bor? Gymnasium? Högskola? Grundskola? Förvärvsarbetat i över 30 år? I ett villakvarter med 99% svenskar som grannar? I de invandrartätaste områdena med 98% barn med invandrarbakgrund i varje klass? Min erfarenhet är att de som skriker högst om SD, invandringspolitik, rasism, främlingsfientlighet etc är just de som INTE bor i de värst drabbade områdena, INTE har sina barn i de klasser där det är två barn som talar svenska, INTE behöver konfronteras med religionsyttringar i varje hörna osv osv... | |
| le-lou | 2010-07-11 10:25 | |
![]() | wulf - är det en fördom menar du? Läs på lite istället. "Vad gäller utbildning står Sverigedemokraterna starkast i den grupp som har studentexamen eller motsvarande, men ingen högre utbildning. Sedan gäller att ju högre utbildning, desto mindre benägenhet att rösta på Sverigedemokraterna. Detsamma gäller som bekant för socialdemokraterna. " www.sydsvenskan.se/o...ld ers.html www.henrikoscarsson....la gda.html Sluta bli upprörda nu på statistik. Jag röstar inte på sd. Ändå har jag bott i Hjällbo i flera herrans år. Åren innan det bodde jag själv utomlands och konfronterades med dessa "religionsyttringar" och ungar som def inte snackade svenska. Jag anser att SD vilar tungt på rasistiska grunder och rasism är fan bland det vidrigaste som finns. Det är MIN åsikt och den står jag för. | |
| le-lou | 2010-07-11 10:30 | |
![]() | jo jag ska inflika, något ni sannerligen kan få bli upprörda över. Att sd:s väljare omfattar en stor grupp lågutbildade är en sak. Men jag tror att vad gäller de alla överlag... så delar de på att de är ovetande, okunniga, icke beresta människor som är fokuserade på vem och vad som finns i huset intill deras. Rätt världsfrånvända. Det är vad jag tror, för det är så SD: röstare pratar. De skrävlar och pratar högt om vad de tycker, men går man in på djupet med dem så stirrar de en stund och säger "äh, fan vad jobbigt, jag orkar inte jiddra, jag TYCKER som jag TYCKER, bra nu"..... | |
| moi_magnus | 2010-07-11 16:59 | |
![]() | I framtiden kanske barnet som blir visat på SD:s hemsida är helt emot rasismen, och då känns det ju inte så jävla kul att bli uppvisad på hemsidan för ett rasistiskt parti. Jag håller på vänstern, och skulle jag bli visad av mina föräldrar på SD:s hemsida, så skulle jag må mycket sämre av det än om jag blev uppvisad på KD:s eller Moderaternas hemsidor... | |
| stefanpbb | 2010-07-11 18:02 | |
![]() | Lisa long : Invandrarpolitiken kan och bör bli bättre.SD kommer dock aldrig att bli ett parti med en human bra invandrarpolitik.SD är ett rasistiskt parti med sina rötter i nazismen. | |
| Måns_E | 2010-07-11 18:47 | |
![]() | SD's väljare är lågutbildade och SD's representanter är i högre fall än andra partier bidragstagare. Och visst är det ett missnöjesparti, likheterna med Ny Demokrati är slående (och det även om man bortser från vilka som röstar på dom, och vilka som företräder dom). Jag undrar mest vilket parti som inte har en invandringspolitik? Det har väl alla etablerade partier? Däremot vad har SD för politik bortsett från invandringsfrågorna? FP gjorde ju en helomvändning och började ju köra SD/NYD argument i förra valrörelsen, nu verkar de dock ha lugnat ner sig något med de populistiska enkla poängen. | |
| Måns_E | 2010-07-11 18:53 | |
![]() | Men en skam för Sverige, jag vet inte. Det verkar ju vara en våg som sveper in över hela Europa, och skall vi vara helt ärliga så är vi ganska förskonade i Sverige, kanske just p g a NyD. Jag tycker att det ser betydligt värre ut i Danmark, Holland, Italien och även Norge och Österrike har ju varit närmare och nosat på brunskjortorna än vad vi har. Visst det skulle ju inte tillföra så värst mycket om SD fick säg 4.5%, å andra sidan så har de ju inte direkt uträttat något överhuvudtaget ute i kommunerna. | |
| stefanpbb | 2010-07-11 19:43 | |
![]() | Måns: Kan väl istort instämma med det du skriver.Dock vill jag inte taför lätt på dessa partiers framfart.Det var ett av misstagen som skedde på 30-talet | |
| Blondie__90 | 2010-07-13 21:27 | |
![]() | Det är bra att dom kommer in och får styra lite, det tycker iaf jag.... | |