Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 316 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Träsmak | 2010-07-18 14:25 | |
![]() | Ja vet inte Le Lou, han kanske inte alls är nöjd utan tror att allt skulle bli ännu bättre om samhället reglerades av staten. Alla utnyttjar samhället så mycket de kan. Alla är hycklare. Särskilt politiker. Om du tror att Fredrik R eller Mona S är mindre hycklare så tar du nog misstag. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-07-18 14:30 | |
![]() | Och Jesus var förstås en hycklare för att han hängde med tjuvar, horor och annat löskert folk? | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-18 14:34 | |
![]() | Ingen av de som vi har som alternativ. Den ena ljuger bättre än den andre och försöker lura i oss en massa skit. Jag har inget förtroende till någon av dem. Så länge de inte talar sanning kan de glömma att jag ger mig ut till vallokalerna och deltar i deras spel. | |
| Maja G | 2010-07-18 15:18 | |
![]() | Mona Sahlin tror jag blir en bra statsminister. Tyvärr så kommer hon att få dras med tobleroneaffären så länge hon lever..Hon sjönk lite i mina ögon då det hände, men jag har förlåtit henne nu:) Jag röstar på Mona! | |
| Araknoidea | 2010-07-18 15:28 | |
![]() | le lou Du glömde att Lars Ohly kritiserar Östermalm, han menar på att det bara bor rika svenssons där, ändå bor han själv på Södermalm, som om det skulle vara bättre? =) | |
| Jonisen | 2010-07-18 15:34 | |
![]() | Carl Bildt | |
| le-lou | 2010-07-18 17:21 | |
![]() | Träsmak, jag vet att de alla hycklar på det ena sättet el det andra. Det är inte det som Ohly utmärker sig på - att han nyttjar just det som han går till val på att ta bort - det är ganska stor skillnad, framförallt eftersom de alternativ han förespråkar finns och är helt dugliga, enligt Ohly själv. Att nyttja det man själv är emot, det är som att jag går till val på att förbjuda narkotika och sen kommer det fram att jag brukar det själv. Ganska anmärkningsvärt. | |
| le-lou | 2010-07-18 17:24 | |
![]() | Arak - jo, listan kan göras lång när det gäller den gode Ohly. Mest kräkkänslor framkallade han när han lipade för Berlinmurens fall. Ett annat sådant tillfälle är han sa ""Kuba är ett fantastiskt exempel på hur man under mycket fattiga förhållanden kan uppnå folkligt deltagande och ekonomisk rättvisa." Jag förstår inte att folk röstar på ovanstående. Karln är allt annat än humanist och brist på empati beskylls ofta de blå för, helt obegripligt att b la den här mannen lyfts fram som motvikt. Sahlin sket i det blå skåpet när hon injöd detta spektakel... till sin framtida regeringskonstellation. | |
| Airene | 2010-07-18 17:56 | |
![]() | Tack le-lou för dina kommentarer. Började känna mig ensam i min Reinfeldt-röst. Alla borde veta att Mona Sahlin bara inväntar nästa pinnhål i sin karriärstege, nämligen den att få bli statsminister. Utan att vara självkritisk om hon klarar av det eller ej, har hon siktet fullt inställt på detta. Ska vi vekligen ha en statsminister till hösten som kommer att skämma ut hela landet utomlands och som tar av de som jobbar på golvet och ger till dom som inte vill jobba och till dom som inte behöver jobba. Tack för ordet-jag står för det!!! | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-07-18 17:57 | |
![]() | Thåström eller Plura. Fan vad det skulle bli gott att leva här då! | |
| micro113 | 2010-07-18 18:44 | |
![]() | le-lou Du menar alltså att Ohly borde ha nekat sina vuxna barn att själva välja skola. Exakt när sa Ohly att han var taliban? | |
| micro113 | 2010-07-18 18:52 | |
![]() | Moderater som använder sig av kommunal barnomsorg, skola osv.. är alltså hycklare, eftersom de förespråkar privata alternativ? Är det så du menar? Hur är det med moderater som brukar kollektivtrafiken? Måste man vara miljöpartist för att bruka den gott samvete eller hur ser det ur där? Det är ett jävla trams att inbilla sig att en vänsterpartist eller socialdemokrat inte skall kunna använda sig av sektorer som står till buds i samhället på samma villkor som andra andra, och samtidigt kunna anse att statens pengar och resurser skall satsas för att gynna det allmänna. Precis som Sahlin säger så handlar det ju om just den ideologiska frågan, vad ska skattebetalarna betala för. Vilka grupper skall skattebetalarna värna. Hon själv har råd med till exempel hemhjälp och anser att RUT avdrag för rika är fel, vill hon ha hemhjälp kan hon betala för det. Det innebär inte att det är fel om hon vill ha hemhjälp, det innebär att hon tycker det är fel om du och jag ska betala att någon skurar hennes golv. Om Ohly har råd med bostadsrätt så är han i sin fulla rätt att köpa bostadsrätt, men statens pengar ska subventionera boende för dem som inte har kapital att köpa själva, inte för dem som redan har. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-18 18:56 | |
![]() | Olof Palmes spöke. | |
| morsans syrr | 2010-07-18 19:06 | |
![]() | Reinfeldt igen... Eller tänk va kul det skulle bli med Persbrant!!! | |
| le-lou | 2010-07-18 19:32 | |
![]() | micro - moderaterna förespråkar att VALET ska finnas, vilken vård man vill ha, vilken skola man vill sätta sina barn i. Det är vad moderaterna står för mig iaf, större valfrihet. Du kan knappast komma och säga att vänstern håller med. Vänstern har i alla tider lekt storebror åt folket, vad de är ute är att begränsa folk till så få val som möjligt. Staten skall styra, kommunism är inget annat än en förbannad diktaturpolitik ch jag blir bara förbannad när de tar ordet demokrati i sin mun. Nej, det är knappast nåt tjafs. Ingen idélogi ger utrymme för egoism lika mycket som kommunismen gör. | |
| le-lou | 2010-07-18 19:42 | |
![]() | Minta - du tar upp att hans barn själva väljer skola? Det är då lika illa, eftersom Felicia Ohly själv är aktiv i Ung vänster och också de är motståndare till friskolor. Det verkar gå i familjen där där. | |
| le-lou | 2010-07-18 19:43 | |
![]() | Detta är så sant och nåt jag skriver under på! "Kommunister strävar efter total egalitarism, dvs. att alla människor på hela jordklotet ska vara exakt lika på alla sätt och vis. En vidrig och pervers politisk strävan i sig själv eftersom den är onaturlig men när ledande företrädare dessutom inte lever som de lär utan beter sig som den politiska adel de sannerligen tillhör så avskyr jag dom dubbelt upp. Än en gång, efter så många historiska exempel dessförinnan, får man bekräftat för sig att kommunism är dem mest hycklande ideologi som någonsin infekterat mänskligheten" | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-18 19:45 | |
![]() | reinfeldt | |
| le-lou | 2010-07-18 19:45 | |
![]() | ber om ursäkt till Minta - det var micro som skrev inlägget om barnen. Men jag vet å andra sidan att Minta också nämnt detta innan, så därför misstog jag mig. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-18 19:47 | |
![]() | le-lou, du har dina poänger annars men din aggressiva retorik när du diskuterar partipolitik är aningen svår att uthärda. | |