Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 307

Forumkategorier

Användare Inlägg  
BetaAghneta2010-07-18 23:19
Antal inlägg: 2

hopp:P
Ni frågade ju efter vad jag trodde och sånt, så jag sa vad jag tror på.
inte ska folk behöva muppa sig med mig för det -.-

yak55 - Ej medlem längre2010-07-18 23:22
Antal inlägg: 1536

Vi firade alltid jul med min mormor och morfar när jag var lite yngre. Den första julen efter att min mormor dött och vi i familjen och morfar skulle sätta oss ner för att äta så ramlade två tavlor ner nästan samtidigt från väggen. Båda dessa hade suttit uppe i många år, och båda var dessutom sydda av min mormor. Ungefär 5 minuter efter det så vickade ett inramat fotografi föreställande min mormor ner på golvet. Även denna hade stått på en hylla i många år, och ingen var i närheten av den när den vickade... Jag kan iaf inte förklara detta på nått annat sett än att min mormor ville berätta att hon också var närvarande för att fira julen med oss.

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 23:22
Antal inlägg: 11612

Förlåt,men dom jag känner som säger sig ha haft övernaturliga

upplevelser är lite loco..alltså lite galna.

Delicious - Ej medlem längre2010-07-18 23:28
Antal inlägg: 11661

Jag har inte varit med om något speciellt övernaturligt, men jag väljer att hålla ögon och åsikterna ganska öppna. Det läskigaste jag varit med om var när jag och en kompis låg och pratade långt in på natten. Kompisens katt låg vid våra fötter och sov, men plötsligt reser den sig och reser ragg och börjar fräsa och titta ut i rummet. Min kompis försökte lyfta katten men den slog fast klorna i sängen och var helt stel och fortsatte fräsa. Till sist gick vi ur sängen för att få ögonkontakt med katten som stirrade. Min kompis började prata med katten som till slut "vaknade" från tillståndet. Övernaturligt eller ej, katten verkade besatt/rädd/arg och det var fan läskigt.

Linders - Ej medlem längre2010-07-18 23:30
Antal inlägg: 1943

Delicious. Se det lite så här. Om du stött på en person som trodde att jultomten(kommer inte på något bättre, utomjordingar kanske?) fanns på riktigt, skulle du tycka att den personen skulle vara lite lätt galen? Det är ungefär den synen vissa har som inte tror på spöken, andar och sånt.

Kirgizistan2010-07-18 23:31
Antal inlägg: 1188

Nej, absolut inte.

Delicious - Ej medlem längre2010-07-18 23:33

Linders, visst skulle jag tycka det, men jag säger inte att de som tror på sånt är dumma. Eller om det var jultomten (gubbe med röda kläder och vitt skägg som ger barn presenter) skulle jag tycka att personen var dum efter som de flesta vet att jultomten är påhittad. Barn ingår inte där dock. Inte heller folk som tror på tomtar (inte jultomten).

Lillstölla2010-07-18 23:34
Antal inlägg: 23831

Personligen tycker jag synd om de som har sina sinnen så pass låsta att de inte kan tro att det faktsikt finns saker som man inte kan förklara eller förstå. Men är ju eran förlust!

Och självklart finns jultomten.

Linders - Ej medlem längre2010-07-18 23:36
Antal inlägg: 1943

Lillstölla: Jag tycker samma sak. Synd om folk som låser sina sinnen till att sånt kan existera. :)

Förutom jultomten då.

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 23:37

Eller dom är inte per defenition galna..men framstår så.

och visst har jag upplevt lite underliga saker..men då har det

handlat om ett mellanting :vaken eller inte.

där kan hjärnan spöka.

Men man måste inse skillnaden.

Delicious - Ej medlem längre2010-07-18 23:41

anneli, jag tycker folk som röstar på KD är galna. Betyder inte att de faktiskt är det. Man tycker att folk är dumma eller galna för att de inte håller med om Mina åsikter.

Tokstollan2010-07-18 23:41
Antal inlägg: 110

Delicious frågade ursprungligen om vi som svarar här tror att medier kan tala med döda?

Det är jag övertygad om att ingen kan men jag är också övertygad om att det finns många som ekonomiskt utnyttjar andra människors sorg över bortgångna nära och kära genom att påstå sig ha sådana förmågor. Det är avskyvärt.

För övrigt tror jag över huvud taget inte på ett liv efter detta. Jag ser livet som en räcka kemiska processer som försiggår, särskilt i vår hjärna. När livet tar slut upphör de processerna och därmed också all möjlighet att förnimma, tänka och känna. Vi som fanns är borta, helt enkelt.

Jag har många gånger tänkt att det är här någonstans upplevelserna av övernaturliga fenomen och så vidare tar sin början för många. Det jag tror är alltså att upplevelser av övernaturliga skeenden helt enkelt är en önskan att det inte ska vara så vidrigt enkelt att vi lever en tid, dör och sedan för alltid är borta. "Det kan inte vara så!", ropar många. "Det måste finnas en djupare mening med livet!".

Just att inse att meningen med livet bara är livet självt: att vi ska leva det så gott vi förmår och att vi också ska föra det vidare genom att avla barn, är nog en av människans största intellektuella utmaningar. Det finns ju som bekant ingenting så svårt som att erkänna att det allra enklaste är nog - vi människor, med vår överutvecklade hjärna, vill så gärna problematisera.

Men om vi kan acceptera och också glädjas åt att livet inte är mer än de där åren vi går omkring på jorden, så tror jag att mycket skulle kännas bättre. Det finns ju nämligen all anledning att glädjas! Tänk så mycket roligt man får vara med om under ett liv. Tråkigheter också, förstås. Men också så mycken lycka.

För säkerhets skull bara till sist, för att ingen ska missförstå: att föra livet vidare genom barn måste inte handla om egna, biologiska barn. Precis som andra goda gärningar vi kan göra våra medmänniskor, kan vi också ta hand om barn som saknar föräldrar.

Delicious - Ej medlem längre2010-07-18 23:45

Tack Tokstollan, tycker du förmedlade din ståndpunkt väldigt bra.

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 23:45

Jo,dom ÄR galna på riktigt i KD.

men det fattar du väl?

Delicious - Ej medlem längre2010-07-18 23:46

anneli, varför det? om du nu var seriös med det du skrev

LisaLong2010-07-18 23:48
Antal inlägg: 2725

det finns väl redan ett tråd om detta?:)

Delicious - Ej medlem längre2010-07-18 23:49

Synd att de som ville dela med sig om upplevelser drog sig undan. Inte oförståeligt dock.

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-18 23:50

Äh,dom är bara lite reaktionära.

LisaLong2010-07-18 23:52
Antal inlägg: 2725

Delicious det finns trådar om detta redan så kanske därför:) Själv "vet" jag att det finns, men det blir oftast alltid tjafs när det gäller sådana här sker:)

Delicious - Ej medlem längre2010-07-18 23:56

LisaLong okej. Fick ett "okej" från Mouche angående tråden. Men det blev mest pizza av den tror jag tyvärr.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?