Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 847 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-20 00:35 | |
![]() | att ta en nattmacka och ett glas mjölk kändes rätt i mitt liv just nu. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-20 00:36 | |
![]() | Omg, är alla troll idag? | |
| Elmis | 2010-07-20 00:39 | |
![]() | Idag? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-20 00:40 | |
![]() | Ok, förlåt. Alla är troll tills de bevisat motsatsen. Tröttsamt. | |
| SkySpy_ | 2010-07-20 00:40 | |
![]() | Bettis: Vilken gud syftar du på? Räddad från vad? Från livet eller döden? Jag har kommit till tro, men inte den kommersiella tron. Betyder det att jag blir räddad då? | |
| apbur | 2010-07-20 00:41 | |
![]() | Sylvia, vilken tro syftar du på? Jag anser inte att man kan säga att det finns en konstruerad mening när man talar om "meningen med livet". Däremot kan man förklara vad som känns meningsfullt. Det är subjektivt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-20 00:43 | |
![]() | Ok, då menar du objektiv mening. Men man skulle lika gärna kunna säga att den objektiva meningen med livet - eftersom en sådan inte existerar - blir varje individs eget svar på frågan. | |
| Frizk | 2010-07-20 00:43 | |
![]() | Vad menas med meningen med livet då och på vems vilkor? På vilket sätt är det ens personliga mening att föröka sig? Egentligen har man ju inte själv åstadkommit någonting bara för det... bara skapat en avbild av sig själv som inte heller kommer uppnå någon mening.. eller? | |
| -rå fisk - Ej medlem längre | 2010-07-20 00:45 | |
![]() | meningen med livet är att döda alla myggor så mänskligheten slipper allt detta plågande. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-20 00:45 | |
![]() | Frizk: Nej, men man har bidragit till släktets fortlevnad, vilket är den mest uppenbara meningen med livet för såväl människor som kackerlackor: Att med sitt liv skapa mer liv. | |
| Frizk | 2010-07-20 00:47 | |
![]() | nej rå fisk.. snarare alla flugor! Jag har 3 stycken som kryper på min skärm just nu och en i pannan.. kommer bli hemskt att sova inatt ;( | |
| Frizk | 2010-07-20 00:48 | |
![]() | Javisst sylvia men vad har vi sedan åstadkommit? för även människans ålder kommer att nå sitt slut | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-20 00:49 | |
![]() | Meningen med livet är för mig att ha mycket kärlek i mitt liv. Så enkelt men ändå så stort, som Ramsay så träffande uttryckte det. Folk som står mig nära och människor som förgyller. Jag vill också ha ett stimulerande jobb, en ständig mental utveckling, resor till alla världens hörn, rött vin, god mat och en lagom dos ytlighet i form av skoshopping och värdelösa TV-slötittar-program. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-07-20 00:49 | |
![]() | att lära känna sig själv. jag är livet. jag känner det inte på annat sätt. | |
| apbur | 2010-07-20 00:49 | |
![]() | Sylvia, du tror inte den existerar. Vilket egentligen innebär att du lika gärna kan skita i att skapa mening med ditt liv, nu när du vet att det enbart är något du själv skapar, och avsluta ditt meningslösa liv (ska inte tolkas som personangrepp). Eller känns det meningsfullt att skapa sin mening och fortsätta så? Man missar nåt fundamentalt när man påstår att vi skapar vår egen mening och samtidigt kan känna att det är meningsfullt. | |
| SkySpy_ | 2010-07-20 00:51 | |
![]() | Människan kommer gå under, det är nog ganska självklart. Sjukvården blir bättre och bättre. Vi blir fler och fler, vilket gör att det kommer mer sjukdomar osv. Våran med mänsklighet blir våran död på sätt och vis. | |
| Frizk | 2010-07-20 00:51 | |
![]() | Carlmartin En intressant tanke jag också tänkt. Att sedan tänka sig att det finns mer än 6 miljarder andra kreaturer som tänker och går som mig medans jag för alltid är fast i denna kropp.. spännande | |
| SethGecko | 2010-07-20 00:53 | |
![]() | Sylvia är inne på något bra, tycker jag. Vi människor är parasiter, ingenting vi skapat hittils har bidragit till något annan än oss själva. Visst, man kan ifrågasätta hur många djur som skapar något för någon annan än de själva, men de flesta djur (fästingar och kackerlackor exkluderade) är en del av näringskedjan. Vi människor står bredvid näringskedjan och käkar upp hela skiten. Har man väl accepterat den sanningen så är det fritt fram att skapa sin egen mening med sitt liv. Min mening känns just nu rätt långt bort, då jag blev dumpad för ca 13 timmar sedan och känner mig rätt knäckt. | |
| apbur | 2010-07-20 00:54 | |
![]() | Det finns ingen mening med kretsloppet. Det bara är. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-20 00:56 | |
![]() | Jag tror att MIN mening existerar, och min känsla av mening är viktigare än att vara en byggsten i en gudomlig plan som är en konstruktion. Sanningen om livets yttersta icke-mening kan också vara meningsfull. Den piskar oss att jaga ständigt nya vägar till mening. | |