Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2010-07-20 19:30 | |
![]() | okej, mycket dålig var att ta i. Men bra är hon inte. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-07-20 19:42 | |
![]() | Är det inte vetenskapligt bevisat att kvinnor är bättre bilförare än män? Om man nu ska ge sej på en generalisering... | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2010-07-20 19:43 | |
![]() | Jag tror inte att köregenskapen ligger i genetiken utan snarare i personligheten.. så jag hoppas att det inte finns en vetenskaplig undersökning som bevisar att jag har fel | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-07-20 19:53 | |
![]() | Örn-Björn: Jag tror samma som du, men dess värre tror jag faktiskt att en sådan undersökning gjorts. Men jag vågar inte svära på det. Har för mej att detta till & med togs upp i körkortsboken jag använde en gång i tiden... | |
| wildcard | 2010-07-20 20:20 | |
![]() | Här kommer ett ord från en 43 årig (idag faktiskt) kvinna som arbetar som taxichaufför. Jag kör bil i snitt 50 h/vecka plus det jag kör på fritiden. Jag kör snabbt och koncentrerat, inte nödvändigtvis bäst men uppmärksamt mot min omgivning och andra trafikanter av alla de slag. Jag använder sidospeglarna när jag backar, är inte rädd för att köra in i hur små parkeringsfickor eller garage som helst. Jag fickparkerar som en hel "karl" och är inte rädd för att trycka till på gasen om det krävs för att klara upp en situation som håller på att urarta. Om jag får säga det själv (och vem skulle kunna stoppa mig?) så kör jag bättre än många karlar gör och definitivt bättre än de fega små fruntimren som är rädda för allt och inte vet att man måste titta sig om när man backar. Jag har också en hel del självkritik och kan be om ursäkt om jag klantat till det, trots allt. | |
| wildcard | 2010-07-20 20:31 | |
![]() | Mötte fö en ung man i en bil för någon vecka sedan. Han försökte fronta med min bil, inte för att han ville det utan för att han hade fullt upp med att kolla in en lättklädd ung dam bredvid vägen. Hans ögon blev stora och runda när de mötte min blick. Han var på min sida av vägen, jag var med halva bilen ute på en gräsmatta. ...unga män är livsfarliga ibland... | |
| malman | 2010-07-20 20:40 | |
![]() | det värkar vara lite blandade idéer i om denna fråga. men är förvånad över att ni värkar tyck någorlunda lika. ni använder sunt förnuft och det gillar jag. fortsätt som ni gör. undrar bara om det är någon skillnad på kvinnliga lastbilschaufförer och manliga lastbilschaufförer, det är ju lite större fordon och mera att tänka på. funderade bara lite kring det om män har större fallenhet att köra stora fordon än kvinnor | |
| Sten Saxpåse - Ej medlem längre | 2010-07-20 20:57 | |
![]() | kvinnliga lastbilschaufförer är sexigare än manliga. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-20 21:02 | |
![]() | tja, jag är böjd att hålla med. det åtmindstånne lite kinky. | |
| YamahaJet | 2010-07-20 21:03 | |
![]() | Bara på Betapet kan skribenterna enas om att kvinnor kör bättre än män... Vad beträffar lastbilschaufförer så är män definitivt bättre. Det är en fråga så självklar att jag inte vet varför jag bemödar mig diskutera den. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-20 21:07 | |
![]() | har man enats om det? jag "enade" mig bara med sten sax om att en kvinnlig trucker är sexigare än en manlig sådan då det iaf känns out of place. och nej, jag talar inte om dig yamaha, utan om stereotypen, den är ruggigt ohet. | |
| Slagruta - Ej medlem längre | 2010-07-20 21:11 | |
![]() | YamahaJet: Efter 15-år i branchen vet jag att tjejer är bättre på att köra lastbil än killar. | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-07-20 21:16 | |
![]() | Kvinnor kör garanterat bättre än män ;) | |
| Slagruta - Ej medlem längre | 2010-07-20 21:18 | |
![]() | Du har nog rätt "playboydiva"... generellt alltså :) | |
| YamahaJet | 2010-07-20 21:26 | |
![]() | Jag hade en kvinnlig praktikant med mig häromveckan och kunde konstatera att hon var alldeles ypperlig på att köra lastbil. Framåt. Liksom för övriga tjejer uppstår emellertid problem vid manövrering i trånga utrymmen. Det är såvitt jag vet vetenskapligt bevisat att kvinnor besitter sämre rumsuppfattning som gör dem sämre vid fickparkering, backning und so weiter. Lokalsinnet tycks även vara katastrofalt för kvinnor. Sedan har vi del 2 av chaufförsyrket - att överkomma mekaniska förhinder samt lastning/lossning. I båda fallen brister kvinnor än mer i kompetens och förmåga, inte minst på grund av fysisk inabilitet som annars fordras i dessa moment. Det går säkerligen alldeles utmärkt att placera en kvinna på en enkel körning - exempelvis bulkgods som lastas av maskin och körs bort 30 mil motorväg därifrån, och sedan tillbaka....men lotsning av längre och tyngre släpkombinationer i stadsmiljöer och annorlunda körningar precis varje dag - njä. Det måste jag se för att tro på att en kvinna klarar av lika snabbt, effektivt och problemfritt som duktiga manliga chaufförer. | |
| Slagruta - Ej medlem längre | 2010-07-20 21:32 | |
![]() | YamahaJet.. Det blir mera rätt då tjejer lotsar, mindre strul och reklamationer. Se'n bränslenotan och alla "incidenter" klart bättre med tjejer. | |
| malman | 2010-07-20 21:35 | |
![]() | du kan inte ha sätt mycket du inte. YamahaJet jag är ofta inne på mycket små sågar där jag mer än ofta får backa ut på vågen igen för att det inte går att vända sen vet jag att många kvinnor är alldeles för rädda för att pröva på nya saker, | |
| malman | 2010-07-20 21:37 | |
![]() | vägen ska det vara inte vågen | |
| YamahaJet | 2010-07-20 21:42 | |
![]() | "Backa upp igen på vågen" torde väl ligga väldigt långt från kvalificerad lastbilskörning. Glorifiera nu inte en enkel, fast körning med bulkgods. | |
| YamahaJet | 2010-07-20 21:42 | |
![]() | Jaha, vägen. Ännu lättare, massvis med utrymme. | |