Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade46
Mobilspel
Pågående19 263

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pion ekrot2010-07-26 19:27
Antal inlägg: 3340

gnills råd är fantastiska.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-26 20:35
Antal inlägg: 560

Håller med!

Leopardhonan2010-07-26 21:37
Antal inlägg: 556

Ritual för en handväska, ha ha, klockrent Gnill!! Annars har pseudonymf ett bra inlägg.

Pandina2010-07-26 21:41
Antal inlägg: 727

Gnills råd om ritualer måste vara det bästa rådet jag läst på länge. Det är så himla lätt att bli passiv på grund av att man känner på ett visst sätt. Och det är så lätt att fastna i tanken på att 'jag är kvar i vår gemensamma period, han har bara ditchat den - jag känner mig sviken'.

Faktum är ju att ett förhållande tar slut när man inte är två om det längre. Sen har man kanske lite högre krav på sin omgivning och män/kvinnor efter uppbrottet, men det handlar väl snarare om att man vet vad man vill ha och inte.

När jag gjorde slut med mitt ex, kändes det som att en arm slets av i stort sett. Men en ny arm växte ut, trodde jag - tills jag insåg att jag fan har haft min arm hela tiden.

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-26 22:13
Antal inlägg: 11612

Drick Southern Comfort till frukost,lunch och middag i en vecka.

Jag lovar att du knappt kommer minnas vilken färg på tandborsten

han hade.

pion ekrot2010-07-26 22:30
Antal inlägg: 3340

Uh vad äckligt.

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-26 22:41
Antal inlägg: 11612

Pion,man kan ju byta ut det mot mot något man gillar.

ett glas rött

cuba libre

bubbel

3.5

gin o tonic

bloody mary

eller vatten

Anon20080107 - Ej medlem längre2010-07-27 03:25
Antal inlägg: 140

Vi träffas inte alls ofta, men vi har ett gemensamt djur som vi har "delad vårdnad" om. Han skulle iofs ha kommit med det djuret igår, men ringde inte ens. Så, ungefär så är vår relation idag.

Pseudonymf: Tack, det är allt jag kan säga. :)

Jag har kommit till en punkt där jag trivs vansinnigt bra med mig själv, och hela tiden gör sånt jag vill för min skull. Brukar försöka stanna upp och tänka på hur glad jag är över att jag gör vissa saker och hur bra det faktiskt känns.

Det jobbiga är att det känns som jag har förlorat min allra bästa vän, för han var verkligen det. Det finns ingen som har gjort de saker som han har gjort för mig. När vi träffades var jag i en djup depression, men under tiden med honom blev jag bättre. Riktigt bra, vilket jag är otroligt tacksam för idag. Vilket beror på alla de saker han gjorde för mig. Ställde upp och stod upp för mig.

Jag kommer sakna den killen alltså. En större TV-spels nörd har jag aldrig träffat. Jag tyckte aldrig att det var jobbigt, det var liksom han, hans charm. Jag kommer sakna alla små ljud han hade för sig, hans kvicka och roliga kommentarer, hans minspel och allt bus vi hade för oss. Jag kommer till och med att sakna hans sätt att köra bil och hans mamma.

Det jag är mest rädd för är att jag för alltid kommer att jämföra alla andra med honom. För mig var han perfekt.

Förlåt att jag romantiserar, han hade negativa sidor också, men de var bara så förvånansvärt få.

anneli72, om du visste hur mycket öl jag har konsumerat efter att vi gjorde slut. Men jag vet tyvärr fortfarande vilka färger han hade på alla de 3 tandborstar som han envisades med att ha.

Venatici2010-07-27 03:48
Antal inlägg: 1318

Det första som slog mig var att "jaså, det duger nu när han fått jobb etc".
Förlåt mig, men om man inte kan hålla liv i ett förhållande när någon är arbetslös och allt vad det innebär - hur ska det då hålla i andra livskriser?

För övrigt många bra råd i tråden.

swempa2010-07-27 03:50
Antal inlägg: 535

ja vad säger man alla råd är väl bra men om man inte vill o kan släppa personen i fråga då är det jobbigt

peter2010-07-27 06:28
Antal inlägg: 1710

lyssna på pseudonyfm...och se ditt eget värde.....se dig själv utan att använda hans ram....inte genom honom och andra....(övertygad om att det är därför ni inte är tillsammans längre)....då skall du upptäcka hur mycket bättre nästa relation blir....

Pandina2010-07-27 09:05

Jennijal, kan förresten säga att mitt ex verkar vara i samma situation som du är i nu. Och vi gjorde slut ett år sedan, mer till och med. Vi hade en katt tillsammans, som jag tog över.

Där handlade det också om att jag skulle bena ut min situation. Och så snart vi gjorde slut så ändrades jag helt; jag blev mer social, jag började gå ut mycket mer, jag började glänsa - vilket han inte tålde. När han såg hur lycklig jag blev med mig själv, ville han ha tillbaka mig igen. Allt eller inget. När han försökte övertyga mig till att komma tillbaka till förhållandet fortfarande efter ett halvårs tid, fick det mig att inse vilka egoistiska grunder förhållandet varit baserat på.

Det finns verkligen fina människor i den här världen. Somliga vill man hålla fast vid så länge man bara kan, andra vill man ha en tid tills man inser att man kanske inte hör ihop med människan ändå. Människan kan vara otroligt fin iallafall. Du valde att låta honom gå, och den smällen får du ta. Njut av minnet av honom.

Du fick honom en tid. Jag har förlorat flera vänner som jag saknar idag. Och jag är fullt övertygad om att om det är meningen, så kommer vi att träffas en dag igen och vi kommer ha tusen saker att prata om. Den dagen, den glädjen.

Anon20080107 - Ej medlem längre2010-07-27 10:10

Venatici: hoppas du tänkte om sedan. jag bryr mig inte huruvida han har ett jobb eller inte. Jag kämpade i ett och ett halvt år med att försöka få honom att inse att pengar inte är allt och att vi faktiskt hade varandra. Men det är det som är hans största negativa sida. Han anser att om han inte har ett jobb, så är han ingenting. Utan pengar, är han ingenting.

Jag känner direkt hur illa jag tar upp när ni säger att det var jag som gjorde ett val och får stå för det. Vi gjorde slut tillsammans, och om man älskar någon, så gör man allt i sin makt att försöka få den personen att må bra. Jag gjorde det jag trodde var bäst för honom, vilket det också var. Men bara för att det var det bästa för honom är intet sagt att det var det bästa för mig.

Men nu är det ju gjort.

le-lou2010-07-27 10:19
Antal inlägg: 17500

Mitt bästa råd är att vända sorgen till nåt bättre är att knycka på nacken. Om du nu ser att han gått vidare och gör allt det där ni aldrig gjorde ------ känns hårt, men sanningen är ju förmodligen den du själv inser, att han gör det nu för att han vill. Utan dig.
Sånt kan göra ont, men stärk dig själv med den vetskapen. Att drälla omkring på moln av förgörande tankar är sjukt destruktivt, att gråta över att han inte ville ha mig gör bara ont och gör inget bra alls. Ta in sanningen och gå vidare hur surt det än är. Att sitta och leta efter svar och förklaringar på saker är enligt mig helt meningslös i en relation som är död. Bästa sättet är att bita i det sura äpplet och ta in verkligheten. .

Och jo, Jennijal - det bästa för dig också var nog att göra slut med honom. För var det det bästa för honom, så ger det dig inget att klamra dig fast vid någon som inte vill eller ska vara med dig.

mattieh - Ej medlem längre2010-07-27 10:25
Antal inlägg: 249

Att ta kontakt med honom igen är det absolut sämsta tipset när du behöver komma över honom. Att ta tillbaka ett ex är det största tecknet på brist på självrespekt.

Vissa saker tar tid och vissa avslut sitter kvar och traumatiserar.

Jag brukade förut inte ha några som helst problem att uppgå i relationer, men efter en breakup 2006 så har jag tappat min touch och mitt självförtroende helt och får köra på ensam.

Låt saker ta tid, du hittar någon annan eller något annat istället. Även om det tar år och dagar.

För min del blev det högskoleutbildning istället xD

dullard2010-07-27 10:46
Antal inlägg: 128

Gör en lista med plus/minusegenskaper hos den här killen. Skriv upp på ett stort papper vad du inte tyckte om/blev galen på/ledsen av och sätt upp nånstans i lägenheten.
Det du förmodligen gör är att förtränga det trista och se övrigt i rosenskimmer - härda ut, det GÅR över!! Det finns andra som passar dig bättre!

mattieh - Ej medlem längre2010-07-27 10:47
Antal inlägg: 249

Alla dessa tips om att på olika sätt älta över killen förstår jag mig inte på. Det kommer man göra automatiskt; man behöver inte uppmuntra till ordnade former av det!

Pandina2010-07-29 02:23

Jag förstår inte, hade du en baktanke att bli tillsammans igen när han benat ut sin situation?

Anon20080107 - Ej medlem längre2010-07-30 00:54

"paus" var det väl ifrån början. Men eftersom vi inte fortsatte vara tillsammans efter så blev det väl att vi gjorde slut då.

SkySpy_2010-07-30 01:03
Antal inlägg: 4418

Jävligt svår situation..

Du har 3 alternativ i det stora hela..

1. Försök att bli ihop med honom igen.. Försök som bara den.

2. Träffa någon annan för att upptäcka att han var inte så bra eller han var ganska bra ändå.

3. Låt tiden ha sin gång. Tiden läker faktiskt alla sår lovar dig.
Hjärnan ställer alltid in sig på nya situationer. Tar bara lite tid ibland

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?