Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 316 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MartinaJonss | 2010-07-28 01:31 | |
![]() | Nej, men det är nytta i det fallet att ekorrar räknas som skadedjur. | |
| MissyElliott | 2010-07-28 01:36 | |
![]() | ja, jag förstår. men vad jag "menade är vem i hela världen ( skogen lol) gör det, tex varför ska man ta ett djurs liv för 100-150 spänn. I Sverige har man ju det ganska gott ställt och behöver inte jaga pengar ( ekorrar) för att ha råd att äta el ha någonstans o bo. Har man så dåligt m pengar att man måste jagar ekorrar för en hundring styck, är det bättre om man söker soc bidrag och låter staten ( och oss andra) att betala hellre än att döda ett djur.. Och har man inte behovet av pengarna och har det som hobby, så tycker jag man inte e riktigt frisk, om d e för nöjes skull ist för "nyttas" som jag skrev tidigare. Kanske lite naivt skrivet, men hellre att djur dödas för nyttas skull än för knäpp fåfänga ( och jo, det finns ju en del fåfänga i att köpa skinnskor tex, men detta innehåller åtminstone en nytta, att man håller sig varm.) | |
| MissyElliott | 2010-07-28 01:38 | |
![]() | Ja, jag har bott där det finns ekorrar och har ej hört förut att det skulle vara till större problem. Men såklart det kan finnas ställen där ekorrar finns i överflöd och behövs skjutas för dens skull. Men jag betvivlar stakt att det är så i detta fall. Tror inte bolaget har den minsta intresse av ngt annat än att tjäna pengar. | |
| MartinaJonss | 2010-07-28 01:49 | |
![]() | Haha. :) Jag ser att du förstår vad jag menar och jag förstår vad du menar också. :) | |
| MissyElliott | 2010-07-28 01:54 | |
![]() | :) | |
| Kirgizistan | 2010-07-28 02:33 | |
![]() | 60% blir lite av en dealbreaker, mollee. Jag vet inte riktigt, 70% - 30% hade jag tänkt mig. Och självklart får du även en livsförbrukning* av "Ekoppen". *En ny var gång den föregående går sönder. Varan måste först uppvisas hos närmsta distributör för att skadan skall kunna verifieras. | |
| Kirgizistan | 2010-07-28 02:41 | |
![]() | MissyEliott, om ekorrarna kommer från en uppfödare då? Liven som skapas där är till för en enda anledning och det är att förse tillverkaren med ekorrar att göra flask-hållare/förpackning ar(?) eftersom marknaden efterfrågar det. Huruvida en sak är nödvändigt eller inte avgör efterfrågan. Det spelar ingen roll om det är överdådig och därmed överflödigt, frågar marknaden om saken så behövs den. | |
| Gautama | 2010-07-28 02:55 | |
![]() | De värsta är inte idioterna som kom på idén, de värsta är idioterna som köper det!! Så meningslöst så man häpnar, och smaklöst värre. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-07-28 03:38 | |
![]() | Hm, måste fundera vidare på saken. Men måste säga att garantin gällande livsförbrukningen låter himla lockande! Fint namn "ekoppen": Innehåller ingen ek, bara 100% ren ekorre med innanmäte, päls, och hela köret vilket gör att koppen känns mer "naturtrogen" än vanliga koppar. Låter vettigt.... | |
| mrsH | 2010-07-28 04:11 | |
![]() | Att nån ens kan komma på en sån absurd idé. Tydligen går allt att sälja bara det görs tillräckligt exklusivt - i meningen begränsad upplaga. Sjukt tycker jag. | |
| LisaLong | 2010-07-28 12:12 | |
![]() | men FYYY va vidrigt. Men när det gäller människan är det inget som förvånar mig längre | |