Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-07-29 23:05 | |
![]() | Hur i hela friden kan folk bli personligt förolämpade & upprörda för att någon ifrågasätter deras plastpåsanvändande..? Nä för tusan, gör om gör rätt. & JA om alla drar sitt stå till stacken kan vi göra en förändring, så kom inte & säga att just DU inte gör någon skillnad, det är bara ignorant. | |
| justforfun | 2010-07-29 23:06 | |
![]() | Ser alltid till att ha en hopvikt plastkasse i handväskan. Bra vid oplanerade (och planerade) matköp. | |
| justforfun | 2010-07-29 23:07 | |
![]() | Rätt Scarpetta! Många bäckar tillsammans... | |
| gammal ost | 2010-07-29 23:45 | |
![]() | Ja, gnällande har verkligen hjälpt till att utveckla och förbättra världen. Alla som svarar positivt mot gnälliga Besserwissers - och glatt lär sig samt ändrar beteende. Räck upp en hand! Om ni verkligen vill få folk att bättra sig (miljö, rökning, gå mot röd gubbe, raka benen, fälla ner locket); - Var lite smart/pedagogisk och inse att människor oftast inte är mer än just människor (förutom några übermänniskor då som givetvis aldrig gör några fel...) | |
| SkySpy_ | 2010-07-29 23:48 | |
![]() | Finns inga direkt belägg för att vi behöver tänka så enormt mkt på miljön. | |
| lala lynn - Ej medlem längre | 2010-07-30 00:05 | |
![]() | wow på dig | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-07-30 00:14 | |
![]() | Alla som nått en viss ålder & är någorlunda ansvarstagande människor VET att vi måste försöka bevara det som finns kvar av vår planet. Pedagogik har ingenting med det att göra. Har någon, någonsin fått höra att det är bra att förstöra miljön? Knappast. ALLA vet om miljöförstöringen, men en del är inte smarta nog att ta till sej det. | |
| caspersmamma | 2010-07-30 00:19 | |
![]() | Borde de inte skapa miljövänliga kassar och höja priset på de istället?? Alltså de som är plastpåsar:) eller bara köra med papperspåsar | |
| apbur | 2010-07-30 00:46 | |
![]() | Jag stör mig på folk som envisas med att ha mer än 16 grader hemma. Förstår de inte hur många plastpåsar jag måste avstå ifrån för att kompensera för deras jäkla lyxfasoner? | |
| SkySpy_ | 2010-07-30 00:54 | |
![]() | Finns det konkreta bevis???? | |
| Syntax-Fe | 2010-07-30 01:08 | |
![]() | Eftersom glömska är mänskligt vore det bra om butikerna tillhandahöll lånekassar. Som kunderna givetvis skulle glömma att lämna tillbaka, men ändå! :) | |
| ocki | 2010-07-30 01:48 | |
![]() | Nu blir jag bara frustrerad. | |
| SkySpy_ | 2010-07-30 01:49 | |
![]() | Håller med dig Ocki.. varför inte bara leva osv | |
| Giftkremla - Ej medlem längre | 2010-07-30 08:20 | |
![]() | Jag har alltid en tygkasse i min väska, fungerar perfect för mina inköp. Soppåsar på rulle duger gott till mig. | |
| skogstorparn | 2010-07-30 08:59 | |
![]() | här på ica har dom numera en enklare variant på rulle,typ soppåse som alternativ till dom vanliga plastkassarna.. | |
| magnusito | 2010-07-30 09:12 | |
![]() | Plaspåsar är ett jätteproblem. Plast överhuvudtaget. Det bryts inte ner och det finns partiklar i havet, sopberg i havet och det drabbar miljön på ett oeehört sätt i stort och enskilda indivder(fåglar, fisk m.m. på ett mycket plågsamt och grymt sätt. Det är väl inte för mycket begärt att vi anstränger oss lite. | |
| Snoosy | 2010-07-30 10:01 | |
![]() | Har slutat köpa påsar just för att det är så jäkla onödigt. Slöseri med plast. Eller?? Är lite tvetydig kring det. Man använder ju ofta dom som soppåsar sen?! TS, Förstår din frustration trots allt. Men tänk att dom används som soppåsar, så kanske det känns lite lättare! Ps. Själv använder jag reklampåsar i starkare plast. Mer hållbara. | |
| EvaP | 2010-07-30 11:38 | |
![]() | föredrar plastpåsar som sedan blir soppåsar än dessa jäklans pappkassar som ALLTID går sönder o pang har man alla varor rullandes utmed antingen parkeringen eller garageuppfarten hemma....... | |
| blue_moon | 2010-07-30 11:48 | |
![]() | DUBBLA pappkassar i varandra är praktiskt taget outslitligt och suveränt att packa i! Jag använder sådana jämt, cyklar med dem också och har inga problem. | |
| ANDERStG | 2010-07-30 13:18 | |
![]() | Jag köper alltid plastpåsar i butiken. Sedan snabbar jag på processen genom att klippa dem i små bitar och mata änderna med. Det är så synd att inte alla fågelindivider får lite isolerande plaststoppning. | |