Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 255 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dalapower | 2010-08-16 20:00 | |
![]() | Nilli;Rökte du under graviditeten? | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-16 20:03 | |
![]() | Elgen. Jag orkar läsa långa inlägg det har jag inte skrivit någonstans att jag inte orkar? Haha. Skrev att jag inte pallade googla och att det här inte är ett forum för att prata sjukdomar :) Dalapower, självklart inte! Rökte inte på ca ett år, började direkt efter. | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-16 20:09 | |
![]() | Och med det jag skrev i foruminledningen så menar jag att folk inte ska sitta och skriva och berätta om när deras nära och kära dog i kol och cancer och sånt, för det är ingenting jag kan kommentera och det här handlar om hur och varför man slutar :) Som jag även sa tidigare så var inlägget från wiki en poäng för att visa på att man griper efter varje halmstrå när man är sjukt röksugen. Om ni missat något, läs tidigare inlägg, dom är inte så många :) | |
| dalapower | 2010-08-16 20:13 | |
![]() | Nikki; ok förstå,men varför började du igen då?när du varit rökfri i ett år?Ser mammor här hemma som är gravida och röker,har lust att gå fram och förklara vad de inte förstår med att röka under graviditeten?, ,men man skall väl inte lägga sig i andras needs? | |
| Tokstollan | 2010-08-16 20:33 | |
![]() | Nilli, jag tror att de flesta som skrivit här men som inte strikt hållit sig till det du tar upp i ditt första inlägg bara menat väl. Så var det i alla fall för mig när jag skrev. Tror att det blir svårt att starta diskussioner som blir meningsfulla om man underkänner att människor tar upp olika aspekter av en fråga. Så länge de olika aspekterna hör till ämnet utvecklar de nog snarast en diskussion. | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-16 20:34 | |
![]() | Jag började röka för att jag älskar att röka och det var inte lika stort problem för min sambo då. Men nu är det det så jag ska sluta för deras skull! Säger inte att det var smart och försvarar det inte men så var det :) Och vad andra mammor gör struntar jag i, men jag är av den åsikten att man inte ska röka så att barnet utsätts av röken och heller ska man inte röka när man är gravid. Men det är inte min sak att döma. | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-16 20:35 | |
![]() | Och Tokstollan, det är möjligt men ska det diskuteras sjukdomar och talas om hur farligt det är att röka så kan ni fortsätta diskutera utan mig för det är inte den aspekten som intresserar mig :) | |
| Sampa22 | 2010-08-16 20:40 | |
![]() | Jag slutade snusa den 17:e November för snart 4 år sedan. Jag bestämde mig på morgonen efter en Iron Maiden konsert att jag skulle sluta. Jag var bakfull & mådde förjävligt, hade slut på snus & orkade inte gå ner till affären & köpa nytt snus. (kunde inte köra bil pga alkoholintaget kvällen innan) När jag var bakfull brukade jag inte snusa någonting under dagen, så jag hade ju 1 dag till godo så att säga :) Jag hade inga hjälpmedel förutom att jag tuggade V6 & Extra som en idiot. (gör jag fortfarande) HAR INTE TAGIT EN ENDA PRILLA SEN DEN DAGEN! Lite stolt över mig själv faktiskt :) | |
| Sampa22 | 2010-08-16 20:41 | |
![]() | Jag hade innan det snusat i över 15 år ska tilläggas! | |
| dalapower | 2010-08-16 20:48 | |
![]() | Sampa22:samma sak för mig bakis och skakis och slutade på dagen!! Bra jobbat!! | |
| Sampa22 | 2010-08-16 20:53 | |
![]() | Tack detsamma dalapower :D | |
| -50- | 2010-08-16 21:07 | |
![]() | 5 veckors nikotinfrihet efter 33års snusande, köpte en bok angående att mentalt ta beslutet att sluta snusa boken hade även en hel del handfasta tips och råd. Efter lite mental träning + rätt tillfälle så slutade jag. Använder fortfarande lite Onico men inte tillnärmelsevis i samma mängd som snuset, nu ska bara vanan att stoppa ngt under läppen efter mat och fika bort. | |
| onyxonyx - Ej medlem längre | 2010-08-16 21:30 | |
![]() | Shit vad duktiga ni är alla som lyckats sluta utan hjälpmedel :) Väldigt imponerad blir jag då jag vet hur svårt det är!! Ja, ni med hjälpmedel också såklart :) | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-17 08:49 | |
![]() | Sampa22, A job well done får jag säga! | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-17 08:50 | |
![]() | -50- Ja jag tycker verkligen att det är vanan som är svårast att bryta. | |
| marcus_aberg - Ej medlem längre | 2010-08-17 09:05 | |
![]() | shit, man blir inspirerad av att läsa alla andras inlägg :) kommer nog inte börja igen :) | |
| sus50 | 2010-08-17 09:32 | |
![]() | Slutade på dagen för 18 år sedan, efter 30 års rökande. Har aldrig ångrat detta. Cellförändringar gjorde att jag tog beslutet. Var arg i ett år, annars inga problem. Lider numer av övervikt, men troligen mer på grund av ämnesomsättnings sjukdom än rökningen. Lycka till alla som vill sluta. Det är ju numera skottpengar på er. | |
| pehaxa | 2010-08-17 09:35 | |
![]() | Jag slutade röka i Januari 2007. Har inte haft något återfall, men i början smygrökte jag genom att sitta bredvid andra som rökte. Efterhand tyckte jag att det blev äckligare och äckligare att göra det, eftersom man känner hur det verkligen stinker när man får sitt luktsinne tillbaka. Oavsett om forskning säger att det är farligt att röka och att utsätta andra för passiv rökning eller ej, så tycker jag att det är oansvarigt att som förälder utsätta sina barn för den potentiella risken och framför allt stanken. Jag hejar på er alla som vill sluta och hoppas ni lyckas! | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-17 09:41 | |
![]() | Sus50. Ja, det där med skottpengar alltså, röker man så tycker ju folk att man typ inte förtjänar att leva. Det gör mig faktiskt förbannad, jag menar alla får ju leva som dom vill tycker jag, man får ju själv stå för konsekvenserna av sitt handlande ju. Grattis till 18 års jubileum :) | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-17 09:43 | |
![]() | Pehaxa, förstår dig verkligen. Och jag har aldrig rökt så att mitt barn drabbats av det, däremot har hon ju känt hur jag luktat rök men att känna en dålig lukt är väl inte så himla hemskt, jag känner varje dag lukten av Någons surfötter haha. Men som sagt, förstår din tankebana. Jag däremot tycker att det doftar gott med cigarettrök. | |