Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 356

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Subutai2010-09-02 22:36
Antal inlägg: 234

Jag ser många som säger att folk är idioter och dumskallar för att de röstar på SD, vad jag inte ser är några som helst argument varför det skulle vara så.

_sweetlime_ - Ej medlem längre2010-09-02 22:51
Antal inlägg: 174

Än har jag inte sett något debattprogram som helt ägnas åt invandringen och kostnaderna. Får vi inte ett sådant program sviker journalisterna Sverige, samt de demokratiska partierna. Till dem kan inte SD räknas då de vill styra upp vad svensken får ägna sig åt. Vi kommer inte att få ta del av internationell konst eller musik, eftersom SD vill förbjuda allt som inte är svenskt.

Måns_E2010-09-02 23:22
Antal inlägg: 12045

Tja, om man går på enfaldig och populistisk propaganda så kan man ju rimligen inte vara den skarpaste kniven i lådan. Tycker nog att det räcker som argument.

-rå fisk - Ej medlem längre2010-09-02 23:26
Antal inlägg: 514

jag tycker det är komiskt att huvuddelen av SD-anhängarna verkar komma från glesbygden.

där finns väl ingen invandring, i jämförelse med inne i stan?
vad vet de? förstår man då?

Challe_B - Ej medlem längre2010-09-02 23:45
Antal inlägg: 5853

läste en skön kommentar på aftonbladet "det är vida känt att sd folk är obildade rednecks som aldrig varit utanför Sverige, förutom i de fall de var i Danmark eller Tyskland för att handla sprit."

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-09-02 23:54
Antal inlägg: 3325

Det jag tycker är väldigt konstigt är att direkt det är frågan om SD så låter det som "ungdomarna sväljer allt SD äger med hull och hår".

Som att vi ungdomar är så inkompetenta så att vi inte skulle klara av att själva bilda en egen uppfattning om SD. Som att man inte skulle kunna tänka bara för att man är ungdom. Och som att det inte skulle finnas äldre som röstar på SD.

Man kan som inte i n s e att det faktiskt finns folk, nu menar jag inte bara ungdomar, som tycker SD står för bra saker, precis som andra tycker Moderaterna eller Miljöpartiet står för bra saker.

"dom som röstar på SD är ärthjärnor". Skrattretande.

Satyra2010-09-03 00:07
Antal inlägg: 4561

SiriusMusta - Att jag säger mig tro att ungdomar gärna vill rösta på SD för att de är oupplysta, icke kritiskt granskande i sitt tänkande och oerfarna rent allmänt bara beror på att jag försöker se en förmildrande omständighet med det hela.
Skulle jag tro att det är som du säger, att vuxna, friskt tänkande människor skulle rösta på SD för att de tycker partiet står för bra saker ... ja då skulle jag också bara kort och gott kalla dem för ärthjärnor istället ... ;-)

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-09-03 00:11

Aldrig tänkt på att ungdom också kan innebära vuxen?

Satyra2010-09-03 00:19

Nu syftar jag på den delen ungdomarna som inte är brådmogna, vilket jag antar är de flesta ändå...

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-09-03 00:21

Och jag tänkte på ts inlägg..(15-30 år)

Satyra2010-09-03 00:27

Ok, sorry. ;-)

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-09-03 00:32

Nej, inget sorry, vi har ju olika uppfattning om vad "ungdom" är.. inte för att man är gamling efter 30 men.. :-)

JiZzMaSTeR892010-09-03 00:41
Antal inlägg: 330

Sverigedemokraterna + Moderaterna är de två partier som är populärast bland de yngre.

Anledningen att en så otroligt stor del av alla unga röstar på SD till skillnad från de äldre är pga att de unga har råkat ut för mångkulturens negativa sidor i mycket större utsträckning än de äldre. De har växt upp med skiten som våra föräldrar skapade. Om våra föräldrar hade växt upp inom samma tidsram som oss hade de också förstått problemen och röstat för SD istället för att blunda och skjuta problemen åt sidan.

Mr Sun Green - Ej medlem längre2010-09-03 00:41
Antal inlägg: 825

Har hellre Carl Bildt som gympalärare framför Westling-wannabeen de har som förgrundsfigur.

clinton2010-09-03 00:42
Antal inlägg: 283

Varför är alla så ivriga att klanka ner på, och nervärdera folk som är av en annan åsikt än de själva?
Om folk vill rösta på SD så anser dom sig säkert ha en god anledning att göra det. Man kanske vill ha ett svenskt samhälle som är just svenskt och inte genomsyrat av en salig blandning av kulturer. Man kanske anser att det inte går att ta hand om alla människor, att man måste se till sina egna behov först. ....Egoistisk...kanske det, ....cyniskt....möjligtvis , men det betyder inte att man är obildad och dum i huvudet. Man kan respektera en annan människas åsikt även om man själv är av en annan. Vilken rätt har jag att kalla någon annan för idiot för att jag själv anser mig ha sundare värderingar än honom/henne? Bara i det tankesättet ligger säkert en stor del av problemet vad det gäller motsättningarna mellan invandrare och svenskar.

Fartland2010-09-03 01:10
Antal inlägg: 135

Vettigaste inlägget hittills!

Måns_E2010-09-03 01:13

Det handlar inte bara om värderingar det handlar också om kunskap och insikt. Helt enkelt så pratar SD i nattmössan och dessutom inga lösningar på några problem överhuvudtaget.

Subutai2010-09-03 05:20
Antal inlägg: 234

Måns_E du konstaterar det som fakta, men du ger som vanligt inga som helst belägg för vad du säger.

Måns_E2010-09-03 08:35

Räcker det inte med att SD hittar på egen statistik, som de drar felaktiga slutsatser från och som de sedan basunerar ut med tendentiösa reklamfilmer som man inte borde behöva ha för mycket fantasi för att inse att den är rent islamofobisk.

Jag tycker att allt det är så övertydligt.

SD

schlagertös - Ej medlem längre2010-09-03 08:45
Antal inlägg: 110

De som röstar på FPoch MP är bara fjolllor i knästrumpor och de som röstar på moderaterna är bara överklassmänniskor som gör sig rika på fattiga..de fördomarna fanns när jag var liten. Trodde att mänskligheten kommit längre år 2010 där man fick tycka som man ville utan att bli nertrampad.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?