Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 351

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bowlorama2010-09-06 10:00
Antal inlägg: 278

Att ha en dotter, som man inte kan ta hand om, och ändå lägga all sin tid på att skriva låtar känns inte direkt ansvarsfullt. Och vad skriver han dom på? En gitarr? Kanske läge att sälja den och köpa en sovsäck till lilltjejen... Och var spelar han in dom?

Förlåt, men den enda jag tycker synd om i den här historien är dottern. Pappan deppar över att kärleken inte höll. Vill han slösa livet på det så fine! Men dottern borde väl få en bättre start på sitt liv?

L8872010-09-06 10:09
Antal inlägg: 57

Det är ju svårt att få jobb om man inte har någonstans att bo. Det är väl ingen som vill anställa en hemlös?
Han borde aldrig hamnat i den där situationen från början men nu när han väl är det förstår jag att det är svårt att ordna upp sitt liv igen. Man får inte en lägenhet bara så där.
Sen undrar jag hur mamman kan gå med på att dottern spenderar helger och lov med sin pappa när han bor i tält eller på olika hem...

bowlorama2010-09-06 10:14

Dottern borde bo hos sin mamma. Han borde få mental vård.

bokmärke2010-09-06 10:15
Antal inlägg: 147

Ja det är konstigt att ingen har kritiserat mamman. Men när man inte vet allt så blir det bara en massa spekulationer. Har han inga föräldrar?
Hoppas någon tar kontakt med honom på FB så vi kan få lite fakta!
Lägenhet idag är ju som att leta efter en nål i en höstack..i alla fall i Skåne.-) Där jag bor står 8 tomma lägenheter..men det ska stå så om det kommer några "det förbjudna ordet folk"!!

bowlorama2010-09-06 10:19

Perfekt läge för alla "jag är rasist i smyg"-rasister att hojta nu. Skillnad på skillnad kan ni inte göra, men jävlar vad ni hatar blattar.

Minta2010-09-06 10:24
Antal inlägg: 20042

Det är antagligen svårt att få jobb utan bostad och svårt att få bostad utan jobb. Säger han att han inte vill jobba? Allt är inte individens fel.

bokmärke2010-09-06 10:25

Vem hatar vad? Vem pratar om invandrare? Inte jag..det är lägenheter till alla som kommer att råka illa ut..hemlösa..skyddstillsy n..om man inte har jobb,bostad,ser ok ut, tränar, har fin bil, jaa passar in i samhället och inte sticker ut..då är man "det förbjudna ordet folk".

bokmärke2010-09-06 10:29

Jag hade en på mitt jobb där hennes man tog ut skilsmässa. Hon fick lämna hus o allt. Sen gick hon ner i skorna..deppade och blev av med jobbet pga arbetsbrist. Det kan gå snabbt utför..fortare än man tror. Kolla bara på alla utförsäkrade..nej det är en annan tråd.-)
Varför har vi svenskar så lätt för att dömma??

Minta2010-09-06 10:51
Antal inlägg: 20042

På radion talar de just nu om att det finns 15000 hemlösa i New York i den ekonomiska krisens spår. En mängd barn lever på gatan. Beror det enbart på individen?

Tess 082010-09-06 10:57
Antal inlägg: 18003

...för att inte tala om alla i Afrika som är hemlösa!!!

Huzan2010-09-06 12:45
Antal inlägg: 1920

han säger ingenstans nåt om jobb, tar ni bara för givet att det enda han gör är att klinka på sin gitarr?
ja vet inte om ni har varit hemlösa.. men det är förjävla svårt att få tag på en lght om man inte har jobb el pengar. å det är förjävla svårt att hitta ett jobb om man inte har en lght. så allt snacka om att han ska klippa sig å skaffa ett jobb funkar kanske inte.

delta92010-09-06 12:45
Antal inlägg: 1041

go Huzan!

raisingirl2010-09-06 15:53
Antal inlägg: 253

Allt beror inte alltid på individen. En artikel i Expressen rapporterar inte alltid hela sanningen. Men han har mått för dåligt för att söka jobb sen en separation för tre år sen?? Allvarligt?? Och inget av de boenden han erbjudits har passat, då bor han hellre i tält med sin 12-åriga dotter???

Jag tycker självklart att vi skall ha ett socialt skyddsnät som tar hand om de svaga, och i detta fall är det ju extremt svårt att veta hur det egentligen ligger till, när man inte har alla bakgrundsfakta. Men ärligt talat så känns svenskarna ibland som världens gnälligaste folk som vill ha hjälp med allt!!!

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?