Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:16 | |
![]() | Beror på hur man ser det. Vissa har ju verkligen bra röst som inte kan skriva för fem öre. Men majoriteten som skriver till artister som endast kan sjunga som alla andra utandades robotar skriver ALLTID om kärlek i olika format. Det slår aldrig fel. Kärlek eller sex, för människan är fortfarande så förtryckt, så dessa tabubelagda skitsaker blir deras flykt från detta 2000åriga förtryck. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:20 | |
![]() | Hursomhelst, det jag ville säga är att musik och dess text kan bli mycket MYCKET mer intressant om ett band, eller artist, skriver sitt eget material. För dom som skriver till dessa "robotar" får pengar för att sitta på en bekväm stubbe och fisa. Därför är juryn i Idol ett jävla skämt. " Mjahg hhhar skriiiiviit låtar till Brittney speearsszzz" Jaha? Vad handlade den om? "Mjaaa, tonårskärlek, hur deeehht ärr att växa upp i en allmän skolah å vara schär" | |
| raringen | 2010-09-08 22:21 | |
![]() | Inte bråka nu om tråden ska få vara kvar .. Men nietsmmar du säger: "Vem är Anna Bergendal? Jag är inte insatt, då jag lyssnar på bra musik." och "Lite roligt också att du genast nu säger att det jag gillar är avföring då du inte vet en enda musikgrupp som jag gillar." Får mig att undra hur DU vet/antar att Anna Bergendahl är dålig ... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:23 | |
![]() | Om man vill skriva för sin egen skull skriver man typ i en dagbok? Du vet ju om att folk i denna tråd tittar på Idol och det ville du att vi skulle veta var skit. Det kändes som att jag kunde säga så eftersom du inte heller vet vad jag lyssnar på när jag inte ser på Idol. Vad är det här, någon slags klassificering av musiksmak? Handlar inte 90% av alla låtar genom tiderna om kärlek på ett eller annat sätt? Vore ju intressant att veta vad ni lyssnar på. Ärligt nu | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:26 | |
![]() | Jag lyssnar på ett band som skriver en sjujävla massa låtar som inte handlar om kärlek. | |
| raringen | 2010-09-08 22:28 | |
![]() | Är det okej om jag säger att det är skitmusik utan att veta vad det är för band? Knappast. Det är säkert ett jättebra band. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:28 | |
![]() | Delicious! I choose you! Hursomhelst.... Jag sa att pop musik handlar mest om kärlek. Räcker att lyssna på radio en kvart på morgonen för att faktiskt se hur det står till. Och hycklar du inte när du säger att vi inte vet vad du lyssnar på när du inte lyssnar på idol? Du vet ju inte vad vi lyssnar på heller. | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:29 | |
![]() | Du får säga vad du vill, tycker jag. | |
| Penny Wise | 2010-09-08 22:31 | |
![]() | Med tanke på den oerhörda mängd musik som produceras så är man ju korkad om man påstår att viss musik är kass. Naturligtvis måste väl alla ha mer eller mindre olika smak? Det är som att säga att spagetti och köttfärssås är skit för att man själv inte gillar det. Löjligt var ordet! Och omusikaliskt! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:33 | |
![]() | Det var ju liksom meningen att hyckla för att ni skulle förstå att ni inte kan veta vad jag eller andra som tittar på Idol lyssnar på annars. Sedan är det människor som kommer in och sjunger alla möjliga låtar i olika genrer så jag förstår inte problemet där. Känns mer som ett hat mot kommersiell musik öht :P Trots att många kommer in och sjunger egna låtar och spelar själva. Folk kommer dit för att göra sig hörda och hoppas på att få skivkontrakt. | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:33 | |
![]() | Ja, men man ska ju inte tycka om allt. Det handlar ju bara om åsikter, om jag säger att jag hatar köttfärssås tycker ingen jag är löjlig. Dom kanske bara tycker olika och det får man ju. | |
| Penny Wise | 2010-09-08 22:36 | |
![]() | Jo, det är löjligt att säga att man hatar köttfärssås eftersom den kan tillagas på en kollossal mängd olika vis och därmed med största sannolikhet finns det ett recept som passar även dig. | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:37 | |
![]() | Ja, det finns viss "köttfärssås" som jag gillar. Den bra köttfärssåsen. | |
| Penny Wise | 2010-09-08 22:38 | |
![]() | Just precis. Men det krävs att du smakar på den först. Sug på den du! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:38 | |
![]() | "Jag gillar god mat" kan man säga | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:38 | |
![]() | Ja men det har jag ju. "Smakat". Därför vet jag vad som är bra. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:41 | |
![]() | Då får jag väl dra till med en lustig liknelse till köffttärsås. Låt oss säga att dessa band som kämpar sin egna musik. Dom gör jävligt läcker Köttisfärssåsi, nice om man säger så. Man märker verkligen att dom la ner mycket tid på kryddorna etc. Men så finns det dom som egentligen inte är så nog med sin käftfärs, och köper en instafärs burk för 10 kronor. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:41 | |
![]() | LoL, om jag inte hade smakat på den köttfärs ni kallar popmusik skulle jag inte uttalat mig. | |
| Penny Wise | 2010-09-08 22:42 | |
![]() | Du vet ju inte vem Anna Bergendahl är men "vet" ändå att hon är dålig Nietsmmar. Det är lätt löjligt. | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:42 | |
![]() | Håller verkligen med Nerö. | |