Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 18 552 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-08 23:50 | |
![]() | Det finns la inga gråa hår, bara vita? | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-08 23:52 | |
![]() | Jag är inte frisör men svaret lär vara nej. Du får färga håret om du inte vill vara grå :) | |
morsans syrr | 2010-09-08 23:55 | |
![]() | Ärftlig faktor Sky..... Inget hjälper... Men det gör inget...=) | |
Satyra | 2010-09-09 00:02 | |
![]() | Hehe morsans syrr - ja det är nog väldigt bra om vi är fler som kan svara, annars blir det nog ett heltidsjobb här - eller deltid i alla fall. ;-) Fast det är ju kul att intresse finns! Dessutom misstänker jag att du fortfarande jobbar som frisör (?) och alltså då förmodligen har mer dagsfärska framför allt produktinfo att presentera. Teknikerna däremot verkar inte förändrats nämnvärt - eller rättare sagt - det är som med mode, de kommer och går och återkommer, så jag känner igen det mesta ändå. Mitt yngsta barn går som bäst sin frisörsutbildning (2:a året) så jag får lite uppdateringar därifrån också och ser att allt (eller det allra mesta i alla fall) verkar fungera som det gjorde när jag ännu var aktiv. :-) | |
Satyra | 2010-09-09 00:03 | |
![]() | SkySpy_ - Ser att du redan fått svar och jag håller med i dem. Vill ändå kommentera följande mening: "Har börjat fått grått på sidorna, bara lite. Hur fort kommer det gå utför?" JAG tycker det är skitsnyggt och inte alls något "utför"! ;-) | |
SkySpy_ | 2010-09-09 00:05 | |
![]() | Dåliga hår gener med andra ord. Ja jag får väl ta det för vad det är. Har också hört att det inte gör något. Men vill ju inte se ut som 40 än riktigt. Men vilket schampo är bäst för grått hår då? Vill ha lyster, glans. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-09-09 00:07 | |
![]() | gå in på Lyko. | |
morsans syrr | 2010-09-09 00:09 | |
![]() | Åh... Sky, tycker du ska ha silverschampoo.... ;) | |
SkySpy_ | 2010-09-09 00:10 | |
![]() | Tack för tipset anneli72. Verkar vara väldigt bra priser där. | |
Satyra | 2010-09-09 00:11 | |
![]() | SkySpy_ - Om du mot förmodan inte står ut med det grå ;-): www.grooming.se/cgi-...;V isn=Std2 Och till din sista fråga - från samma sida som länken ovan: www.grooming.se/sv/a...am poo.html | |
SkySpy_ | 2010-09-09 00:11 | |
![]() | Aha silverschampo är grejen alltså;) Ska absolut testa det då. Får återkomma sen ang. resultatet på håret då. | |
morsans syrr | 2010-09-09 00:13 | |
![]() | Är du snäll o gör det! Du kommer att bli en sån Alfa Hanne.... Grrr! | |
SkySpy_ | 2010-09-09 00:13 | |
![]() | Tackar satyra. Nu har jag mkt att pröva, ska bli intressant;) | |
morsans syrr | 2010-09-09 00:14 | |
![]() | I en liten flygmaskin!! | |
Satyra | 2010-09-09 00:14 | |
![]() | :-) | |
SkySpy_ | 2010-09-09 00:17 | |
![]() | Alfa Hanne;) ha ha.. Men jag ska testa i alla fall.. | |
morsans syrr | 2010-09-09 00:19 | |
![]() | Lite grått vi tinningarna är bara sexigt!! Göm dem inte! | |
nystan1 | 2010-09-09 08:24 | |
![]() | Hur lång tid tar det för håret att hämta sig efter graviditet/amning? Fick barn för ett år sen, och slutade amma för nästan ett halvår sen, men det växer liksom inte ut där det gått av..? Kan man göra nåt för att hjälpa håret i det avseendet? | |
Satyra | 2010-09-09 11:10 | |
![]() | nystan1 - Håret växer och faller av i tidscykler. När man varit gravid/ammat så har helt enkelt cykeln, av hormonbalansförändringarn a, förskjutits/rubbats. Därför verkar det som att man fäller mycket mer hår än vanligt, fast det egentligen är så att man fäller det i mer koncentrerad form (alltså inte lika pö om pö som man normalt gör). Man kan inte göra så mycket (eller ingenting rent utav :-o) åt den här processen, tyvärr. Cykeln stabiliserar sig av sig själv ungefär 3 månader efter förlossning, men det brukar ta ½-1 år innan man själv upplever det som normalt igen. | |
le-lou | 2010-09-09 12:06 | |
![]() | jag har en fråga som jag vill ha ett ärligt svar på. Är hårfärger och toningar som man kan köpa i affärerna så mycket värre än det som kletas in i håret hos frisören? Samma med blekningarna/slingor? Alltid hör man det, frisörerna suckar bara när man förklarar att man minsann själv färgade med Loreal. "Om du bara visste vad som kan hända..." Jag har avfärdat det många gånger som att de bara vill tjäna pengar på mig, så jag ska pröjsa 800 spänn istället för 120 om jag gör det själv. Är det verkligen så stor skillnad på själva kemikalierna? | |