Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 15:37 | |
![]() | Magnus Samuelson är ju ett riktigt praktfetto om vi räknar BMI | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 15:38 | |
![]() | Delicious mår du dåligt av idealkroppen? | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 15:40 | |
![]() | Det finns lite gummiband i BMI - har man över 30 är man ett fläskberg. Like it or not. Själv gillar jag ordet fettrangel. När man är benig men fet på samma gång. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 15:43 | |
![]() | Att du frågar mig den frågan säger mig bara att du inte fattat vad debatten handlar om eller varför den startade från första början. | |
| apbur | 2010-09-18 15:44 | |
![]() | Ideal kommer alltid finnas. Problemet är att många tjejer går omkring med alldeles för dåligt självförtroende, de kan inte acceptera att de inte är jättesnygga. Alla tjejer vill vara söta och snygga. Killar verkar ganska tillfreds med att vara halsnygga, de litar på att de är charmiga, snälla, intelligenta eller nåt annat som gör dem omtyckta. Är man inte så snygg får man väl satsa på nåt annat. De allra flesta har ju trots allt ett alldagligt utseende, ganska få som faktiskt är riktigt snygga. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 15:45 | |
![]() | En muskelknutte brukar inte se fet ut. Men det gör dock de flesta över +30 i BMI. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 15:50 | |
![]() | Delicious. Jag ser att du inte begrep att jag frågade dig lite för att kolla om det gällde dig eller om du bara kör med en "många med mig" retorik. Men nu vet jag. ;) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 15:53 | |
![]() | om man mår dåligt av idealkroppen så måste man naturligtvis gjöra någonting åt det. antingen fixa sin kropp eller skaffa sig en grundmurad självkänsla. jag mår stundtals lite dåligt ideal-intellektet btw. kommer aldrig att nå oates nivå tex. har helt enkelt inte förutsättningarna. dock vill jag väldigt gärna bli matad med det. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 15:53 | |
![]() | Fistao, Du lär ju ha fattat själv att svaret på frågan var ja utifrån vad jag skrivit i tråden så jag tyckte frågan var väldigt onödig | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 15:56 | |
![]() | :) Jag mår väldigt bra av idealkroppar. Det är nästa så att man önskade att man hade en egen. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 15:57 | |
![]() | Skön diftong på mitt nick. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 15:57 | |
![]() | Fisto verkar ha ett nästan perverst förhållande till ordet "fet"... :) | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:02 | |
![]() | Fett kul. Hade jag varit mer känslig så hade jag dock tagit det som ett påhopp. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:03 | |
![]() | bmi är inte så intressant som fettprocent. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:04 | |
![]() | Inte mindre än 26 ggr har du hittills använt dig av ordet "fet" i någon betydelse (överviktig/fläskberg/tjo ckis unt so weiter). Jo, jag hade lite att göra när jag drack mitt kaffe :) | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:07 | |
![]() | Då kanske det är dags att börja diskutera kvalitet (utseendet på kroppen) istället för kvantitet (mängden kropp) ;€) | |
| Satyra | 2010-09-18 16:09 | |
![]() | klisterklyft - "och det är ju ingen elaking i nån källare som uppfinner idealen heller" Nej, det är modeindustrin/reklambrans chen och alla andra komponenter där det finns pengar, pengar och ännu mer pengar att tjäna på människors dragning till ytlig perfektionism, blandat med mänsklig osäkerhet och strävan efter att få vara älskad och lycklig. (vilket man såklart inte kan vara med putande mage, rynkor och andra diverse skavanker ...) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:10 | |
![]() | Visst vore det bra om alla hade en så pass bra självkänsla att alla vore nöjda med sig själva oavsett hur många fixade bilder på kändisar eller modeller man ser, men det är inte särskilt realistiskt. Om man nu inte väljer att lära sina barn att dom duger som dom är, vilket dom faktiskt gör om man inte är helt rubbad i huvudet. | |
| Satyra | 2010-09-18 16:12 | |
![]() | Dessvärre, Delicious, räcker det inte med att man som förälder lär sina barn att de duger som de är. Man måste vara blind och döv för att inte påverkas av den ensidiga idealhysterin ändå... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:15 | |
![]() | Det har du rätt i Satyra. Jag tänkte mest på att om inte ens föräldrarna visar att man duger som man är så kommer det inte bli så lätt att tackla världen. | |