Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 569 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| annelie49 | 2010-09-24 17:12 | |
![]() | Tack snälla Bitteb för de varma orden. Oj, vad jag blir glad! | |
| ocki | 2010-09-24 17:37 | |
![]() | Det var ju ingen god match om man förlorade. Sen handlar scrabble om två saker: Man kan förlora mot vilken sopa som helst, och scrabble är inte scrabble om man inte är förbannad. | |
| kulspel2 | 2010-09-24 18:14 | |
![]() | Jag läste i en tråd att tfgm kunde betyda både tack för god match eller tack för genomförd match. Så jag skriver alltid tfgm och låter min motspelare tolka det som den vill. I mina ögon kan det vara en god match även om jag har förlorat massor. Det viktigaste är att komma ihåg att det "bara" är ett spel. Jag har fortfarande förmågan att glädjas åt andras framgång och det är jag glad för. | |
| annelie49 | 2010-09-26 21:42 | |
![]() | kulspel2; du formulerade mina tankar i ord. Jag förkortar inte själv men det du skriver är sååå bra! | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-09-26 21:47 | |
![]() | Tack för genomförd match... he he, nä. Tack för god match, betyder det. Trust me. :-) | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-09-26 21:53 | |
![]() | En "god match" är för mig en match där spelet har genomförts på ett sportsligt sätt. Dvs inga okvädningsord och dylikt har yttrats. Att vissa taktikspelar får man acceptera - part of the game. Det är också en del av detta spel att man ibland har ofattbar otur med brickorna. Men det jämnar ju ut sig i längden. Så jag har skrivit "tfgm" i 99,9 procent av matcherna. | |
| Framtung | 2010-09-26 22:27 | |
![]() | Men du Robbian... skriver tfgm i 99,9% av matcherna... Du har ju bara spelat 1 match... Matematiskt är du 0,1 procent lögnare. ;-) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-09-26 22:56 | |
![]() | Jag skrev alltid tfgm förut och nekade aldrig någon att hoppa in i mina spel. Nu har jag blivit en sur***** som nekar spelare under 1000 och som skriver tt när: -Det är panikmatch och motspelaren drar över med mer än 30 sekunder (trots att jag själv drar över). Då är jag redan inne i nåt budkrig på Tradera. Vänta er ingen attention span på 40 sekunder här inte. -Jag håller en kaffekopp i högerhanden. -Jag pratar i telefon -Det är mörkt i rummet -Jag fryser om händerna -Den andre vann och jag spelade skitdåligt. | |
| ANDERStG | 2010-09-27 06:36 | |
![]() | Phantony: Kanske de inte vill buga för jättefallosen? | |
| Jumanjia | 2010-09-27 07:26 | |
![]() | jag varierar om jag skriver tt eller tfm eller tfgm. spelar det ngn roll? | |
| LisaLong | 2010-09-27 07:37 | |
![]() | Järnröret har du inte vett och etikett i irl heller? Jag anser det hör till god ton att hejja och tacka för en matsch. | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-27 07:43 | |
![]() | Jag tycker det är valfritt och inget som jag bryr mig om,, oftast hälsar och tackar jag , men ibland inte , och om motspelaren inte gör det ,så rör det mig inte det minsta ,, Bitte | |
| sus50 | 2010-09-27 07:59 | |
![]() | Hej o tack för match tycker jag räcker. Är inte särskilt social. Vill bara spela o helst vinna. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-27 08:16 | |
![]() | Tack för en underbart givande och nervkittlande forumtråd/match, tusen tack, tack så hemskt, så hemskt mycket, den här matchen/tråden har förändrat min syn på människans ensamhet och utsatthet i det digitala nätet. Tack åter igen, och igen, igen och igen. T F G M (r) | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-27 08:23 | |
![]() | Har man inget kul att säga efter/under en match kan man lika gärna vara tyst. Det är överlag för lite TRASH-talk under matchen. Om jag märker att jag håller på att storvinna brukar jag slänga in ett litet "nu blir det smisk för dig" eller nått liknande, det lockar ironiskt nog som oftast fram ett litet "tack" på slutändan från spelare som tidigare har haft svårt för att trycka ner knapparna på tangentbordet. | |
| magga | 2010-09-27 09:58 | |
![]() | Riktigt ointressant ämne men måste ändå svara...;) Jag skriver tfgm om a) motspelaren var duktig b) motspelaren var trevlig c) jag vann Jag skriver tfm om a) motspelaren spelade uselt men vann på tur b) motspelaren var tråkig Jag skriver ingenting om a) motspelaren var otrevlig | |
| annelie49 | 2010-09-27 10:15 | |
![]() | Till ocki Jag hör säkert till den kategorin spelare du kallar sopa. Är det inte meningen att vi alla, oavsett "kvalitet", ska ha rätt att spela utan att få skällsord. Alla är inte ständigt på topp och en del är det aldrig men vill ändå vara med på ett hörn för att just spelandet är så roligt. Försök att ha fördragsamhet du och ni andra som klassar ner oss som spelar i gärdsgårdsserien! | |
| RaEl - Ej medlem längre | 2010-09-27 10:30 | |
![]() | Tycker att man säger hej när spelet börjar och tfgm när spelet är slut, oavsett om man vunnit eller förlorat! Man behöver inte vara trevlig och föra en konversation, men ett hej eller en smiley talar om ifall du är glad, eller vill vara i fred! Jag vill inte prata under en pågående match, men det är trevligt om man hälsar på varann i allafall....=o) | |
| tipitina | 2010-09-27 10:36 | |
![]() | Oftast tackar jag alltid efter mig men inte med mer än tt eller tfm. Det finns då ett läge när jag inte tackar och det är när jag spelar mot någon som vägrar öppna upp spelet någonstans eller någon gång utan det alltid måste vara jag som gör det. Det stör mig nåt så kopiöst att vissa hellre passar ut sig än att öppna upp och kanske släppa några ynka poäng till sin motspelare. | |
| RaEl - Ej medlem längre | 2010-09-27 10:51 | |
![]() | Håller med dej....tipitina! | |