Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 660 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-09-29 22:42 | |
![]() | Ah, jag fantiserar om att YJ hoppar ut ur sin bil och "tar en diskussion" med mig. Det känns bra. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-09-29 22:43 | |
![]() | Men i sakfrågan har YJ rätt: när cyklar och bilar samsas på samma väg har någon trafikplanerare inte gjort sitt jobb ordentligt. | |
| YamahaJet | 2010-09-29 22:44 | |
![]() | Att avlägsna sina tajta homosexbejakande cykelkläder som massa fritidscyklister tror ska ge dem en aerodynamisk fördel, borde också vara obligatoriskt liksom hjälmen. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-09-29 22:49 | |
![]() | Obligatoriskt att köra utan hjälm? Mm, kanske skulle börja bygga bilar utan säkerhetsbälten också? Om du tog dig själv på lite mindre allvar skulle du inse att det är värt priset att se lite smålarvig ut i sin cykelhjälm om man kan rädda livhanken. Och om du inte var så osäker på din sexualitet skulle du nog vara mer överseende med cykelbyxorna ... | |
| Mimsan1986 | 2010-09-29 22:49 | |
![]() | "Här finns en bred trottoar som ingen någonsin går på, men cyklisterna envisas ändå med att hålla sig på bilvägen istället för trottoaren och skapa kaos i trafiken, trots raka, överskådliga, helt tomma trottoarer." Det är ju lika förbjudet att cykla som att köra bil på trottoarerna så om du uppmuntarar folk att cykla på dem så kan du ju lika gärna köra bil på dem? Problem solved. | |
| YamahaJet | 2010-09-29 22:53 | |
![]() | Nej men ärligt, vad är det med dom här cykelkläderna? Det verkar mest vara män i typ 40-årsåldern som ägnar sig åt sådant, och jag förstår inte varför man som söndagscyklist måste klä upp sig som ett fån för att cykla ett varv i skogen. Är det nån medelålderskris, typ -jag kan inte vara ung och vältränad igen, men åtminstone se så ut? Som om vi bilister hade iklätt oss bilrallykläder för att vi skulle ut och gasa på motorvägen över helgen. | |
| slånbär | 2010-09-29 22:54 | |
![]() | Vi bor inte i nån "betongförort" utan i en välmående villaförstad till vår kära huvudstad och då det går endast två bussar i timmen och inte finns cykelvägar överallt så får barnen och vuxna även cykla på vägen. Men folk här har tack o lov vett att köra med hänsyn. Men så har dom också barn själv dom flesta. Om dom flesta människor enligt YJ lider av "något konflikthandikapp" så lider nog vissa skribenter här av nåt eget handikapp typ hänsynshandikapp eller oförmåga att fatta att alla inte bor i förorten med full tillgång till väl utbyggt cykelvägsnät och kommunala färdmedel eller bil. | |
| apbur | 2010-09-29 22:54 | |
![]() | Tävlingscyklister är sjukt sexiga. Seniga manskroppar med explosiva benmuskler. Tycker ni det är bättre att man tränar landsvägscykling på cykelbanorna? Tror ni det är mer säkert? | |
| YamahaJet | 2010-09-29 22:56 | |
![]() | "Det är ju lika förbjudet att cykla som att köra bil på trottoarerna så om du uppmuntarar folk att cykla på dem så kan du ju lika gärna köra bil på dem?" Visst, antingen blir man nästan påkörd av passerande bussar och bilar som susar förbi endast någon decimeter från kroppen, eller så kör man upp på den tomma trottoaren och riskerar böter som man aldrig skulle få? Jag får hellre 500 kr i böter var tionde år än cyklar 30 cm från förbipasserande bussar varenda dag. | |
| Frizk | 2010-09-29 22:57 | |
![]() | Haha hade du gett mig 30 sekunder till hade jag skrivit samma sak Mimsan! Testa du YJ att cykla på trottoaren när du kan och SKA vara på bilvägen... då får du se på arga gångare! | |
| YamahaJet | 2010-09-29 23:01 | |
![]() | Kollade ut genom fönstret. Noterade att det finns en trottoar på varsin sida av vägen, båda är två meter breda, det finns massvis med plats för cyklister och fotgängare att mötas. Ändå cyklar folk på gatan hela tiden och hindrar bussar, bilar, lastbilar och går mig allmänt på nerverna med sitt rättshaveri. När vi har tomma trottoarer och en bilväg där lastbilar trängs med cyklister, då är något FEL. | |
| Frizk | 2010-09-29 23:04 | |
![]() | Måhända jag är själv benägen att hålla med dig YJ men skyll på reglerna istället för cyklisterna då för nu blir vi ju bara smutskastade oberoende av var vi befinner oss | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-09-29 23:09 | |
![]() | Jag tror att man inte FÅR cykla på en trottoar | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-09-29 23:12 | |
![]() | Korrekt Kremlan, såvida där inte är en cykelbana. Men bryt gärna mot lagen bara ni håller er undan så YJ kommer fram med sin stora lastbil. Störst kör först.. *skoja* | |
| YamahaJet | 2010-09-29 23:19 | |
![]() | Fine, håll er inte undan då, men klaga inte heller när vakuumsug och luftvirvlar kring min stora lastbil drar ner er under den och ni dör. | |
| Tess 08 | 2010-09-29 23:22 | |
![]() | YamahaJet. Om det inte är lagligt att cykla på en trottoar vill du ändå att folk ska göra det för att uppfylla din önskan?? Gör som BOSSE!!! Du som har så enormt mycket pengar borde kunna skaffa sig en egen fil | |
| YamahaJet | 2010-09-29 23:32 | |
![]() | Men jag förstår inte? Om man har en rak trottoar framför sig, och ser att det är folktomt de närmaste tvåhundra metrarna, och man samtidigt märker att det kör 5 fordon bakom en i cykelfart eftersom de inte kommer förbi - vilka hinder ser man mot att köra upp på trottoaren ändå mer än att man gör sig skyldig till ett hemskt brott? Skit i mig och min "egna fil", är cyklisterna inte rädda om sina liv? Kan man åtminstone inte ha en respekt för bilisterna som ibland rentav hamnar i trafikstockningar på grund av nån envis cykelmupp? | |
| apbur | 2010-09-29 23:34 | |
![]() | "vilka hinder ser man mot att köra upp på trottoaren ändå mer än att man gör sig skyldig till ett hemskt brott?" Trottoarkanten? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-29 23:37 | |
![]() | Vad kom först: Bilen eller cykeln? | |
| YamahaJet | 2010-09-29 23:40 | |
![]() | Det finns alltid försjukningar i trottoarkanten som möjliggör en uppkörning. Vid två-tre tillfällen har jag varit med om att cyklisten kliver av och lyfter upp sin cykel på trottoaren, när denne upptäckt att trafiksituationen bakom blev ohållbar. Då mjuknar jag helt och nästan förlåter cyklisten för sitt snedsteg. Men sedan finns det rättshaverister som envisas med att köra långt ute på bilvägen i mupptempo bara för att dom minsann får det. Då börjar jag omedelbart fantisera om våld, krigsförbrytelser, bränna hans föräldrars by osv. | |