Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade23
Mobilspel
Pågående19 004

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LisaLong2010-10-06 08:04
Antal inlägg: 2725

F I S T O man får skilja mellan det där många gjorde som barn "anden i glaset" när man gjorde ringar på ett papper själv och med den riktiga tekniken, men eftersom folk/jag som varit med om säker har så lågt IQ tänker jag inte förklara mer om det heller.

Sen va det någon som tog upp svart och vit magi, självklart är det en stor skillnad, negativ och positiv magi är nog ett bättre ord.

janne1212122010-10-06 08:27
Antal inlägg: 4722

Jag tycker kanske att FISTO är lite väl elak mot alla er som gått på sånt här men i stort har han rätt. Oftast är det ju kvinnor (är det någon som vet varför?). Man vill väl förmodligen ha en ursäkt och förklaring till saker som händer för då kan man i alla fall inbilla sig att det inte alltid är ens eget fel.
Sen skulle jag bra gärna vilja få förklarat för mig varför alla medier som pratar med andar aldrig kan höra vilket namn anden säger utan bara att det börjar på B. Är det anden som talar sluddrigt eller är det bara mediet som hör dåligt? Vad tror ni?

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-10-06 08:35
Antal inlägg: 5801

Fiesto . . . tycker du leker lite väl med elden nu. Sluta att se ner på folk och kalla dem för idioter och allt annat du har antytt. Håll dig borta från trådarna som du inte är intresserad av istället och spela istället för att hålla igång din logiska hjärnhalva.

Guldplate . . . tycker att du har en bra inställning till detta. Att vara kritiskt och skeptiskt är sund, men att ändå vara öppen och inte avfärda okända och kanske obehagliga saker gör dig ödmjuk. Det är det vi behöver se mer av i den här världen.

Jag har aldrig provat "anden i glaset" och tänker inte heller göra det just av den anledningen att jag inte vet var jag ger mig in på. Min 11-åriga dotter kom hem från sin kompis för ett tag sedan och hade provat det tillsammans med henne och hennes lillasyster. Min dotter var skräckslagen när hon kom hem.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-10-06 08:37

janne121212 . . . ja för att vi kvinnor har en mer öppen inställning till "sånt här" och är därför mer mottagliga.

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-06 08:39
Antal inlägg: 675

Riktig teknik, det låter intressant, berätta gärna mer, om det fungerar så ska jag börja extraknäcka som spågumma.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-10-06 08:48

Och ignorera den kritiken du just fick Fisto . . . *suck*

janne1212122010-10-06 08:54

Hur gör djuren? Tror ni att även råttorna försöker få kontakt med sina avdöda släktingar eller är detta bara ett fenomen som råkar ha dykt upp hos just människan eftersom vi nu råkar ha tid över för att ägna oss åt lite underliga saker? Du svarade inte på frågan kaf... om lomhörda medier.

lightningpaw2010-10-06 09:07
Antal inlägg: 380

fisto: den idemotoriska effekten är naturligtvis inblandad annars skulle inte rörelsen upphöra så fort man lyfter fingrarna från glaset eller vad man nu använder, men till skillnad från bordsdans eller slagruta (som det för övrigt finns en bra film om som heter "Hur långt är det till närmsta björn?") så är det mycket mer komplexa rörelser som utförs, så det når inte ända fram som förklaring för mig. Att det är andar inblandade har jag mycket svårt att tro på. Annars är det intressant och lärorikt att befinna sig i den idiotförklarade halvan av forumet för en gångs skull. Och janne kan väl starta en tråd om medier.

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-06 09:09

Den roligaste ursäkten för att telepati inte fungerar i vetenskapliga tester är att vetenskapsmännens skeptiska tankar stör telepatismen och därför diskvalificerar hela studien.

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-06 09:12

Testa med en saklig fråga, till exempel: Vad är 666 - 666 + 666.

lightningpaw2010-10-06 09:19

Nu leker du med döden, kolla hur många inlägg du har om två...

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-10-06 09:26

janne . . . var frågan riktat till mig??? Jag har ingen aning. Jag har inte pratat med någon ande. När jag gör det ska jag fråga och berätta det genast för dig.

När Galileo upptäckte att jorden snurrar runt solen och inte tvärtom blev det också ramaskri och många ansåg att han var galen och en idiot. Men det visade sig att han hade rätt.

Varför tror så många att vi i dagens läge redan kan förklara allt med vetenskapen? Varför tror ni att vi inte om 10, 25, 50 eller 100 år kommer att revidera saker som vi tidigare inte har kunnat förklara för att vetenskapen inte har rätt mätinstrument eller rätt formel idag?

Vetenskapen kan inte förklara allt ännu. För att den utvecklas hela tiden. För att vi forskar fram nya resultat hela tiden.

Många har skrattat åt genier som vi i dagens läge vet hade rätt. Varför kan inte det hända igen?

Vi vet inte allt. Vi kan inte bevisa allt. Vi är inte färdiga med vår utveckling och vi har nog framför allt stängt många förmågor pga. av det livet vi lever idag.

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-06 09:39

Vi vet långt ifrån allt, det ska man vara ödmjuk inför, att tro på allt, och att samtidigt försöka geniförklara våra missförstådda kristallteurapeter är provocerande självgott.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-10-06 09:41

Fisto, betyder det att du börjar bli ödmjuk nu?

gnill2010-10-06 09:44
Antal inlägg: 1942

genusperspektiv på detta? Mest kvinnor? Jahaja, men det verkar vara mest män som jagar/tror på UFON, slagrutor och annat.

lightningpaw2010-10-06 09:49

gnill: en fullträff där!

janne1212122010-10-06 09:58

kaf. frågan var inte specitikt riktad till dig men eftersom du kommenterade den andra delen av mitt inlägg trodde jag att du kanske kunde lösa även detta mitt dilemma.
Sanningen är väl den att ni som tror på "sånt här" knappast är några missförstådda Galileo ndivider utan villiga offer för en industri som endast tjänar dunkla syften (och en del mindre dunkla, pengar)

LisaLong2010-10-06 09:59

gnill bra inlägg hihihi

LisaLong2010-10-06 10:01

F I S T O istället för att extraknäcka som spågumma går en kurs som heter" Att ej se ner på människor"

lightningpaw2010-10-06 10:12

janne: det fina med anden i glaset är att det är gratis

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?