Spelrum
Giraffen40
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade67
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Snoosy2010-10-13 14:09
Antal inlägg: 4273

ultravires, ja det ka mycket möjligt vara materialet i huset. År inte heller isnatt.
Men man blir fundersam. För det är ofta mitt i natten, då alla sover.

Snoosy2010-10-13 14:09

*insatt

Snoosy2010-10-13 14:13

Är glad över att alla inte har förmågan att se och känna.
Det finns en meningen med det mesta. ;)

delta92010-10-13 14:40
Antal inlägg: 1041

Den som pratar med andar pratar med röster i sitt huvud.
Varningslampan blinkar

snoffe2010-10-13 14:56
Antal inlägg: 9

som man säger det man ser och upplever tror man på. jag visste inte innan att det fanns flera som hade tagit upp detta ämnet så jag ber om ursäkt till er som blev irriterade över detta

nån frågade om det inte var läskigt ibland, och jo ibland är det de men jag har mest positiva upplevelser, men det mest läskiga jag varit med om var när familjen var vid en liten sjö, där var ett utedass och jag tänkte besöka det....

jag kom inte ända fram plötsligt är det precis som jag gick in i en glasvägg oxå var där en kraft som kastade mig bakåt och sa att detta var minsann hans revir , jag skulle inte komma och klampra i hans revir.

körde därifrån med gasen i botten och har aldrig besökt platsen igen sen dess

Jumanjia2010-10-13 14:57
Antal inlägg: 539

jag har varit med om märkliga saker och så, jag tror absolut på det övernaturliga. här kommer en av mina berättelser. (vill ni kan jag berätta fler)

I våras satt jag och skrev på datorn och surfa på fb som man brukar göra. jag tror även att jag bloggade lite.. Sen gick jag ifrån datorn (det hör till att jag bor själv så ingen kan ha skojat med mig).
Jag gick från datorn och satte mig framför tv, jag kollade på nått program, när det programmet var slut så satte jag mig vid datorn igen. På mitt tagentbord på datorn (jag äger en laptop) ligger en synål med vit tråd i. precis som om någon suttit och sytt..
Saker hör till också att jag vid tillfället ägde typ inga vita kläder och jag har inte på många år sytt med vit tråd eftersom när jag syr är det svart tråd som gäller och jag sitter inte vid datorn och syr. Jag har ingen förklarig på vart den nålen och tråden kom ifrån. eftersom jag inte har ngn hylla eller nått vid datorn så kan den inte ha"ramlat" ner. och skulle det ha gjort det så skulle jag ha sett den innan jag lämnade datorn. Märkligt va?

le-lou2010-10-13 16:15
Antal inlägg: 17500

snoosy, jag tror inte på allt som jag ser. titta på skickliga illusionister, tror du på det du ser, trots att de berättar för dig att de spelar med sin hjärna?

le-lou2010-10-13 16:16

din.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-13 16:50
Antal inlägg: 4050

Jumanjia: Jag syr och jag hittar synålar lite överallt där jag inte minns att jag lagt dem. En nål försvinner lätt och dyker upp i tangentbordet eller bakom. Trådar fastnar extremt lätt på textilier som du kanske märkt så det är ganska troligt att man sveper med armen över en yta där en trädd nål finns och att tråden fastnar i tyget på tröjärmen och släpper på nåt annat ställe man inte är medveten om.

Ligger en trädd nål på golvet och man går runt med sockar kan man dra med sig tråden (och nålen) flera meter utan att veta det.

Personer som kommit ut från offentliga toaletter med toapapper under skon eller bak i byxan, brukar tack och lov inte förklara det med att gastar fäst pappret där för att jävlas.

UltraVires2010-10-13 16:51
Antal inlägg: 11

Tingli - jag inser att normala människor är kapabla att begå onda handlingar, sedan om man vill definiera dem som onda är en annan sak, och orsaken till handlingen är ytterligare en annan. Däremot om man räknar in psykopater som människor, många hävdar ju att det är de känslomässiga bitarna som gör människor mänskliga, som har förmåga att begå onda handlingar utan att känna skuld är en intressant fråga.

Ett annat sätt att se på det är på vilka etiska och moraliska värderingar människor har, för ofta är det de som får människor att falla innanför kategorin ondska.

Skolskjutningar, massakrer, folkmord med mera ses ofta som ondska, oavsett motivering, och en diktator kan inte begå folkmord utan stöd från folket och armén, som faktiskt är de som mördar människor. Armén och civilbefolkningen är ju också från början vanliga människor.

Det är onekligen en intressant diskussion.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-13 17:00

Man borde testa sitt bildminne. Gå ut ur rummet man är i och rita av rummet och allt som finns där inne exakt. Kan man inte rita får man skriva hur många centimeter ifrån tangentbordet musen är osv och göra en lista på alla saker.

De flesta skulle nog inte kunna återge med exakthet hur deras eget arbetsrum eller vardagsrum såg ut. Knappast redogöra för varje liten pryl och vartenda dammtuss, varenda repa i bordet.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-13 18:14
Antal inlägg: 181

Hur många här är det som tror på skyddsänglar/hjälpare då?
Om det är något fenomen från de andra dimensionerna som jag tycker är verkligen viktigt, intressant och angeläget är just skyddsänglarna.
Och jag vet att dom finns.
- Inte "vet", utan jag vet. :)

Måns_E, vad säger du NU då? ;)

Ååh vad jag älskar att retas. ;)

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-13 18:25

le-lou 2010-10-13 11:36
"Jag är som en stängd låda som kräver logiska förklaringar och det har jej fått."

Jag tror att du helt enkelt har en väldigt manlig hjärna, le-lou.

le-lou2010-10-13 18:33

tompas syrra - manlig hjärna? om du menar fungerande så tackar jag för berömmet.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-13 18:35

En kompis till mig gick till skolan klädd som vanligt och vid lunchtid kände hon att det låg något inuti tröjan hon hade på sig. Det visade sig vara en annan liten tröja.
Jag hade innan sett ett avsnitt av Arkiv-X där det var en som hade en liten halvt utvecklad tvilling som satt på magen fast som inte alltid syntes.
Vad tror ni?

nippertippan2010-10-13 18:39
Antal inlägg: 792

Jag har regelbundet besök här hemma hos mig. Man hör tissel o tassel om nätterna fast jag är helt ensam. skåp har öppnats, knackningar osv. Lite kul och spännande, men svårt att sova ibland pga det.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-13 19:04

le-lou, ja så klart fungerande.

Och jag la ingen värdering i det egentligen, var mest bara ett konstaterande.

- Sen kan jag iofs många gånger kan bli frustrerad på männens sätt att tänka, men det är en helt annan femma det.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-13 19:09

Sömnbrist kan leda till psykoser. Jag känner personer som fått ljudhallucinationer efter att ha varit uppe länge och man kan se hur deras blick flackar. Det är lite kul och spännande, men jag har svårt att sova efter en sån händelse.

Alltså bara påpekar det omvända sambandet, menar inte att just du, nippertippan, skulle lida av detta.

puremongo2010-10-13 19:35
Antal inlägg: 16

Leopardhonan: Om du kollar upp filmen "The Fourth Kind" så inser du ganska snart att allt är fiktivt och inget är på riktigt. Det är en F I L M. Tror du på allt som står på aftonbladet också? Eller allt som sägs på nyheterna?

Apbur: Sömnparalys är inget mer än kroppen som spelar dig ett spratt.
Läs mer på sv.wikipedia.org/wik...6m nparalys

Palini2010-10-13 20:26
Antal inlägg: 1381

Jag brukar också lägga ut nål och tråd lite här och där så spökena kan lappa ihop sina slitna lakan emellanåt. ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?