Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-28 19:21 | |
![]() | Samhall? | |
| ANDERStG | 2010-10-28 19:23 | |
![]() | Vid frukostmötet då chefen gav dig ordet? Du kunde kanske tagit upp det på tumanhand och inte "enligt protokollet"? | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-28 19:24 | |
![]() | He he, övriga frågor: Kollegas andedräkt. | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-10-28 19:32 | |
![]() | Vet du vad ordet empati betyder? Kan du tänka hur du skulle reagera vid ett sådant påhopp!! | |
| Minta | 2010-10-28 19:32 | |
![]() | "Låt mig först klargöra vad som verkar vara det oftast förekommande bryderier bland er: det faktum att jag trots ett frekvent umgänge inte hade noterat odören men ändå ansåg mig ha rätten att inför andra kommentera den. Det gjorde jag av den enkla anledningen att jag såg hur det skapade tråkigheter på arbetsplatsen i form av sprickor mellan berörd medarbetare och övriga." Det mest frekventa bryderiet är inte att du inte märkt det, utan att du valde att ta upp det på ett stormöte och inte med personen själv. "Det har blivit på tok för många kommentarer för att svara på allt men min generella hållnig är att ni är bra fräcka som vågar använda så tuffa ordalag om en situation som ni inte ens bevittnade!" Vi vet bara vad du berättat - och det räcker. "Vi är som tidigare nämnt nära vänner även om umgänget alltid sker på strikt formell nivå." Brukar nära vänner umgås på strikt formell nivå? "Det enda jag möjligen kan förstå upprör är ordet "gravöppning". Inte sällan väcker mitt färgstarka språk anstöt hos mindre bildat folk och kanske var det just det som fick min kollega att ta så illa vid sig." Det är nog inte bara mindre bildat folk som reagerar på ett sådant agerande, gravöppning eller inte. Det är inte ordvalen utan det du säger att du gjort. Antingen driver du med oss, eller så jobbar du på samhall. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-28 19:35 | |
![]() | Nja, vi hade några från Samhall som utförde ett jobb i förra veckan. Tror inte att de håller på med sådana här svinhugg. :-) | |
| SkySpy_ | 2010-10-28 19:39 | |
![]() | Att alltid vara ärlig, rak är så populärt att förespråka och stoltsera med nuförtiden. Verkar som att Tavi lägger ner mkt tid på städning för att framstå dom duktig.. Men inser inte att han sliter på golvet. | |
| Minta | 2010-10-28 19:51 | |
![]() | Unikabox, jag menar bara att det kan finnas personer som har problem med interaktion och samspel med andra som inte är på vanliga arbetsplatser. Jag menar inte att tala negativt om Samhall i sig. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-28 20:26 | |
![]() | Ja, jag förstår det, Minta. | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-10-28 20:50 | |
![]() | Man blir bara så förvånad!! Men så länge man har med människor att göra, så slutar man aldrig att förvåna sig!!! | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-10-28 21:07 | |
![]() | Sunkig lukt får väl en man tåla? Du ska ju inte vänslas alltför nära honom eller hur? Skulle jag ha blivit bemött så av medarbetare skulle jag ha betraktat honom som kärring och nonchalerat honom i fortsättningen. | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-10-28 21:12 | |
![]() | Till Tavi: En sak som man aldrig talar om till en annan är att han/hon luktar illa. Eftersom ingen kommer att tala om det till oss, så är det klokt av oss att se till att alltid lukta gott. Det är alltså mycket känsligt! Skulle aldrig gå och försöka göra någon varse om sina odörer. Men, nu har du, Tavi, gjort det. Det är historia nu. Grubbla inte över det. Mår du dåligt och grubblar över det, så då måste du ta upp ämnet med personen en gång till och fråga om han/hon tog illa upp? Öppna ett samtal - vänta inte på att din arbetskamrat i fråga gör det. | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-10-28 21:19 | |
![]() | Som arbetskamrat skulle jag nonchalera tavi för evigt | |
| JosephV | 2010-10-28 21:23 | |
![]() | Jag kan tillägga att denne utpekade person i fråga ej längre arbetar på företaget. Detta är dock endast vad jag hört (jag är tillbaka i Arjeplog nu där jag vanligtvis arbetar ifrån, så jag kan inte med egna ögon bekräfta detta). Spännande om Bo (tavi) kan bekräfta detta! Enligt mig, som ni redan vet står bakom Bo i detta, tycker (om det nu ens är korrekt information jag mottagit) det är korrekt agerat av företaget. Jag känner inte denne utpekade personligen, men av det jag sett (eller snarare känt) så är det ett naturligt beslut. | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-10-28 21:43 | |
![]() | "Beröm offentligt - kritisera i enrum!" (Curt Nicolin) | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-10-28 22:39 | |
![]() | Ja se enfaldiga kontorsnissar! Hur skulle det bli om dom blev satta att mocka ur kättarna i lagårn, köra några lass koskit och sen tömma utedasset? Man luktar ju inte precis viol efter en sån arbetsdag. | |
| wildcard | 2010-10-28 22:41 | |
![]() | Jag vill höra från chefen! Kan inte han också skaffa ett konto på Betapet, aldrig spela och bara försvara att han gav sin anställde den dåliga uppgiften att förolämpa sin kollega. OM allt vore sant så tror jag att "gravöppningen" skulle kunna starta ett par processer mot sin chef och sin kollega för att de mobbar honom på hans jobb, det skulle kunna bli dyrt. I den riktiga världen, alltså... | |
| Guldplate | 2010-10-29 09:20 | |
![]() | Åt alla ni som tror att ni inte skulle bry er om att någon luktar illa i munnen och det inte skulle vara några som helst problem att jobba tillsammans med en sån person. Har ni någon gång suttit bredvid någon som stinker på en buss? Inte den där vanliga svettdoften utan en sån där veckogammal, nästintill, svidande lukt. Den som tränger sig igenom det mentala försvaret man har mot sådant. Jag har gjort det. Jag har andats med munnen i flera mil, hållit på ett diskret sätt handen vi näsan och tittat ovanligt mycket ut genom fönstret istället för mot personen som satt och prata med mig. Jag har också tänkt att det skulle vara extremt jobbigt att ha den personen som en nära arbetskamrat. När en lukt bli för kraftig så påverkar den arbetsmiljön, oavsett om det kommer från en människa eller från någonting annat. Andras människors lukt kan bli något som man har med att göra. Sen hur man påpekar detta för någon på bästa sätt finns det inget svar på, bara en mängd teorier som de flesta inte varit i närheten av att ha prövat på själva. | |
| Minta | 2010-10-29 09:31 | |
![]() | Självklart kan man säga till personen, är man den personens vän tar man upp det med den ensam, annars är det en sak chefen bör ta upp med vederbörande också med bara den personen. Frågan är väl inte huruvida man kan störas av dålig lukt utan om det är en bra lösning att ta upp det på ett stormöte. | |
| Guldplate | 2010-10-29 09:42 | |
![]() | Minta: TS frågor var: "FRÅGA: Bör jag gå till chefen med detta problem för att försöka få honom omplacerad? (han känner till incidenten då han närvarade själv - det var han som gav mig ordet). Kan man yrka på någon form av samarbetssvårighet från kollegan ifråga? Hur kunde en i vanliga fall någorlunda stabil människa reagera på ett så barnsligt sätt?" Fast dessa frågor är sedan länge glömda och läser man inläggen så handlar det mer om hur han säger sig ha kommenterat personens lukt. Din frågeställning har kommit fram av andras hackande på att det är ett plumpt sätt att göra det på... En del hävdar även i sina inlägg att han inte har så mycket att göra med om någon annan luktar illa utan att man får stå ut med detta. Vilket jag inte tycker stämmer. Blir lukten för stark så har det med omgivningen att göra... | |