Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 19:54 | |
![]() | Ronny, hur kan man säga att SD står för det när det inte ens har ett integrationspolitiskt program? Mig veterligen är det enda de har en invandringspolitik som säger "ingen invandring, tack". Jag har läst SD:s partiprogram. Har du? SD får förhoppningsvis själva visa var "nollorna" finns. | |
| Lillstölla | 2010-10-27 19:57 | |
![]() | Japp, rasister och pack som SD har inte ett skit på Nobelmiddagen att göra. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-10-27 19:58 | |
![]() | @ Ronny82 Håller helt med dig. | |
| tina_xx | 2010-10-27 19:59 | |
![]() | me 2.. | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:00 | |
![]() | Jag tror att det finns några SD-are här!! | |
| tina_xx | 2010-10-27 20:01 | |
![]() | En sak jag funderat på.. alla som är helt anti sd samt de som stödjer dem, hur är de folket bosatt? Fina områden utanför stan...mitt i storstäderna osv? | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-10-27 20:02 | |
![]() | @ kremlan Jag tror att det finns många här som reagerar på mobbning och utfrysning. Jag trodde att de flesta redan lämnat det bakom sig i grundskolan. Men tydligen inte. Enligt många av er är ju alla inte lika värda, sd:are verkar ens inte vara människor enligt vissa. Skrämmande, vart är vi på väg? | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-10-27 20:03 | |
![]() | @ tina_xx SD har sina starkaste fästen just i invandrartäta områden. Det borde säga en hel del. | |
| tina_xx | 2010-10-27 20:04 | |
![]() | Precis dit jag ville komma... de flesta som gapar och vrålar om vilka idioter sd är, är de människorna som bor i fina kvarter utanför alla dessa områden.. och därmed inte lever i det. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:08 | |
![]() | Jizz, du hör ju hur korkad du är. Är det skrämmande att ett politiskt parti blir utfryst, men inte partiet som står för att frysa ut icke-svenskar och vars drömsverige är "Bullerby-idyllen"? Som politiskt parti och som politiker måste man kunna ta att andra är emot en. Jimmie et al visar ju att de mest är okunniga och inte tål det politiska spelet. Särskilt komiskt är de när de anser sig vara just "mobbade", samtidigt som de på fullaste allvar tycker att det är okej att döma alla "muslimer" t.ex. utifrån åsikter som har en direkt grund i europeisk främlingsfientlighetsideo logi. Jag tycker verkligen synd om SD som känner sig så mobbade. INTE | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:11 | |
![]() | tina, SD har sitt starkaste stöd i Skåne, som av tradition alltid har hyst de starkaste främlingsfientliga åsikterna. Sätet för Sverigedemokraterna, Sjöbopartiet med flera. De som inte röstar på SD, 94% av de som röstat - bor uppenbarligen på alla andra ställen. Att tro att 4% av befolkningen utgör någon form av representativt urval är korkat. Bara för att man bor utanför ett fint kvarter blir man naturligtvis inte SD:are, det är en grov förolämpling mot svenska folket tina tripplex | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:12 | |
![]() | (Ja, jag vet att det finns SD:are utanför Skåne, blev dålig svenska bara) | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-10-27 20:12 | |
![]() | @ SteveZ Du tycker att jag är korkad, och jag tycker att du är korkad. Vi har olika åsikter helt enkelt men jag respekterar dig för det. Alla kan inte tycka likadant. Som politiker måste man kunna ta att andra är emot en i viss mån, att ta debatter och försöka överbevisa den andre är rätt. Att frysa ut och syssla med mobbning är helt fel taktik. | |
| tina_xx | 2010-10-27 20:13 | |
![]() | Nej det blir man automatiskt inte men de flesta anhängarna är de som bor i invandrartäta områden... Jag vet en hel del inom jobbet som är invandrare själva och har lagt sin röst på sd. Så de kommer alltid att råda olika meningar om dem, som om allt annat. | |
| limpan__2 | 2010-10-27 20:14 | |
![]() | Efter att ha skummat igenom SD:s budgetmotion är jag oerhört glad att ni inte är fler som gillar det partiet. Ett parti som lägger en budgetmotion borde bli satta i karantän om de inte klarar av att skilja på procent och procentenheter. Resten av budgetförslaget blir inte så trovärdigt när de inleder med en sådan miss... | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:15 | |
![]() | Tina, skåningarna bor inte i särskilt invandrartäta områden. Särskilt inte de småkommuner där SD:s stöd är som starkast. Jizz, ja det har du rätt i. Alla kan inte tycka lika dant. Jag kan ge dig visst medhåll för att politik skall spelas "rent" och juste, men det är lite löjligt med SD som läser vanligt politiskt rävspel som fan läser bibeln. T.o.m. en predikan i kyrkan tolkar de som att de blir mobbade. Snacka om hybris SD!!! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:18 | |
![]() | Jag förstår mig inte riktigt på argumentationen hos en del av er. Ja, Nobelfesten är privat och det är inget tvång att bjuda någon alls - det har jag inte sagt något om. Men om det nu är kutym att bjuda in partiledare så är det givetvis av stor symbolisk betydelse att (inte) bjuda in Åkesson - det är ett medvetet statement. Jag undrar helt enkelt på vilka grunder man anser sig ha rätt att betrakta honom som paria. Vad exakt är det han har gjort eller representerar som gör att man i och med denna symbol(icke-)handling anser det legitimt att förnedra såväl Åkesson som de procent av befolkningen som röstat på honom. Jag undrar om ens Nobelkommittén själva vet svaret. Min gissning är att de bara - av moralisk bekvämlighet - vänt kappan efter opinionsvinden. | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:20 | |
![]() | Sylvia, har du inte alls läst deras sk partiprogram? Om inte så läs!! | |
| limpan__2 | 2010-10-27 20:21 | |
![]() | Sylvia De motiverade det med att SD:s politik går emot Alfred Nobels uttryckliga vilja att nationsgränser inte skall påverka priset utdelande. Men det är klart att det även är en klar markering, som de dock precis som alla andra privata stiftelser, föreningar och organisationer har rätt att göra. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:21 | |
![]() | Sylvia, jag tror att Nobelstiftelsen åberopar sina egna stadgar... Rätt eller fel så kan jag förstå deras farhågor med tanke på att nobelpristagarna är från andra länder. Säkerligen skulle fredspristagaren inte vilja sitta brevid en "kommunist" (om han nu skulle ha varit på nobelfesten), men här snackar vi om mer än bara en person som riskerar att ta illa vid sig. På en privat fest. Klart nobelstiftelsen spelar safe, tycka vad man tycka vill. | |