Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 981 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| henrik_l | 2010-10-29 23:24 | |
![]() | apbur: jag trodde att vi diskuterade hur man går vidare efter att man varit mobbad. sorry dumt av mig. Det är mkt svårare....mkt mkt svårare. Antingen gör man nåt åt det eller så står man ut. gullefjun: var lugn! Gör man skit så får man skit. Likaså om man mår skit så får man mer av den varan automatiskt. Dom som rånade dig får garanterat tillbaka i nån form. Var glad att du är på den goda sidan! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-29 23:29 | |
![]() | Hinze stal min fysikbok på högstadiet. | |
| lightningpaw | 2010-10-29 23:35 | |
![]() | jag känner någon slags sympati för den här mannen som hämnades i vuxen ålder (om det nu inte är så att han är galen och har hittat på alltihopa) att han står upp för den han var när han var liten, osunt javisst, men det finns nåt intressant där.. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-29 23:38 | |
![]() | jag vet att hinze har knullat dig hårdare än så annelie. | |
| lightningpaw | 2010-10-29 23:38 | |
![]() | jag känner någon slags sympati för den här mannen som hämnades i vuxen ålder (om det nu inte är så att han är galen och har hittat på alltihopa) att han står upp för den han var när han var liten, osunt javisst, men det finns nåt intressant där.. | |
| lightningpaw | 2010-10-29 23:39 | |
![]() | fan ramsay, språket! det där lät inte bra.. | |
| lightningpaw | 2010-10-29 23:40 | |
![]() | r: och vad har vi med det att göra förresten | |
| henrik_l | 2010-10-29 23:40 | |
![]() | är oxå förbaskat trött på att mobbare urskuldras och att man skyller det på föräldrarna. jag HATAR folk som "tar för sig" och hela tiden knuffar undan andra för att ta sig fram själv. man kan vara ödmjuk och dela med sig och ändå nå framgångar. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-29 23:42 | |
![]() | light, mitt sista inlägg lät precis som det skulle göra- bra. | |
| lightningpaw | 2010-10-29 23:48 | |
![]() | ok, men jag vill väl inte veta det, och a72 kanske inte heller tycker det är nåt som du behöver vädra här, lite mobbingvibbar över det där.. | |
| gnill | 2010-10-29 23:51 | |
![]() | mobbare tror jag börjar som ett slags extrem social begåvning. De är bra på att manipulera andra (medmobbare) och sen säga äh, jag bara skämtade etc. Att vuxna låter den "talangen" få fritt spelrum är det mest katastrofala. Att de säger sånt som "barn retas" eller till den mobbade "strunta i dem". Som mobbad får man (inte bara när jag var barn, utan ofta fortfarande) från vuxna höra att man inte ska bry sig om dem. Men hur skulle vuxna tycka om de gick till facket och berättade att deras arbetskamrater ropade "hora" eller "fetto" efter dem i fikarummet och facket sade "strunta i dem bara så slutar de nog". Nej, det viktigaste att lära barn är att stå upp för sig själva och att vi vuxna till de försåtliga mobbarna/manipulerarna som vet att utnyttja ett rum som ser ut som "skoj" men som kan vara dödligt allvar sända budskapet "jag ser vad du gör och det är inte okej". Och det tidigt! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-29 23:52 | |
![]() | "extrem social begåvning"? Jag tror att du grovt överskattar den kompetens som behövs för att börja mobba någon. | |
| Cover Me | 2010-10-29 23:52 | |
![]() | "jag kommer att bli utsatt för glåpord om jag inte tränar bättre. rättmätigt." - är du sann ramsay? Förmodligen lär du ångra dina ord den dag dina barn blir utsatta pga "rättmätiga" glåpord. Vem f*n har rätt att kalla någon för något negativt oavsett dennes utseende eller annat? Sick. www.pipping.se/ | |
| henrik_l | 2010-10-29 23:53 | |
![]() | mobbare tror jag är skitungar och skitvuxna som anser sig förmer än andra och måste klanka ner på dom som dom anser är sämre eller skitungar och skitvuxna som är avundsjuka och måste få den som är bättre att se sämre ut. men som jag sa, köp boken jag nämnde. :) | |
| apbur | 2010-10-29 23:55 | |
![]() | Social begåvning behöver inte betyda att man är snäll utan att man förstår det sociala spelet och kan dra fördelar av det. Det är iaf det jag tror Gnill försökte säga. Jag håller med. | |
| henrik_l | 2010-10-29 23:57 | |
![]() | håller oxå med till fullo. den som är socialt smart kan ju lätt manipluera och ljuga sig fram. | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2010-10-30 00:07 | |
![]() | Antingen försöker Ramsey provocera eller så blir jag mörkrädd! | |
| Huvudsaken | 2010-10-30 00:17 | |
![]() | Så här tror och tänker jag: Den mest allvarliga och permanenta skadan av mobbing är en infekterad vilja att själv göra andra illa. Så föder våld mer våld. Jag tror att oavsett om det handlar om ett barn som inte fått kärlek av sina föräldrar eller som blivit mobbat så är enda vägen till framtida lycka för den personen att lyckas förlåta på djupet. Det tror jag också är fullt möjligt. Först då kommer den som trakasserades eller var oälskad att ta verklig revansch. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-30 00:23 | |
![]() | CM: "Man kan inte se i andra vad man inte innehåller själv, det är för mig en självklar sanning." Håller inte med alls. Visst kan man se i andra sådant man inte har i sitt eget väsen - både negativa och positiva egenskaper. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-30 00:25 | |
![]() | Ha ha, är det mina och robs alster du avser? :) | |