Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:24 | |
![]() | Tanten! :P Nu måste jag springa ner till Willys och stilla mitt chokladbegär. Nån som vet om den nya marabou vit är något att ha? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:24 | |
![]() | Jag ryter till (för mycket ibland) men sen ser jag alltid min egen skuld och hittar anledningar att förstå den andre - så jag blir den som skall laga relationen trots att jag inte betett mig illa från början. Sjukt trött på det draget. | |
| Lillstölla | 2010-11-08 17:27 | |
![]() | Du är alltså för snäll, men se det såhär. Du vet ju i alla fall om det och kan jobba på det. Tänk de som aldrig lär sig! | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:27 | |
![]() | Du låter inte ngn kasta dig i väggen SP, du ser till att fixa det själv. Ytterst dumt. Upp med hakan o sluta klanka på dig själv hela tiden. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:28 | |
![]() | Sorry Egenskap, vit choklad e inte nån favvo hos mig. Men jag har ett par paket truffels här annars ;) | |
| Lillstölla | 2010-11-08 17:30 | |
![]() | Kan ju rekommendera Ben&Jerry´s Half Baked för den som vill ha choklad. Chokladglass med goooda browniebitar och chocholatechip cookiedough i:) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:33 | |
![]() | Ja, både Lillstölla och Tanten har poänger. Jag är för "snäll" mot den andre på ett sätt som underminerar mig själv. Svårt göra annorlunda när man är förälskad bara. Svårt göra sig av med den goda viljan. | |
| Lillstölla | 2010-11-08 17:35 | |
![]() | Sylvia, tror mig, jag vet alltför väl det är för jag är väldigt lik dig i det läget. Men går att bli snällare mot sig själv, jag lovar! | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:35 | |
![]() | Tanten: Gimme. Blev så sugen på att baka egna när jag såg receptet du länkade men det tog för lång tid. *lat* haha. Lillstölla: Den åt jag hos A i onsdags. Jag vill helst inte kräkas. Men tack för tipset. :) | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:37 | |
![]() | Har vart likadan, blev till en dörrmatta när jag va kär. Givetvis pajjar förhållandet. Man liksom ser till att alla ens rädslor blir till verklighet. Tror man måste lära sig att bli mindre "kär" helt enkelt. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:38 | |
![]() | Lånar den rosa helikoptern o skickar en låda till Hanna. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:40 | |
![]() | Jo, jag vet, Lillstölla. Men HUR och NÄR skall man stå fast vid sin ilska och när inte? Det är ett jävla helvete att vara empatiskt lagd ibland. Så fort den andre ser ledsen ut (trots att han främst borde vara ledsen över sitt eget beteende) så börjar man förstå på ett sätt som man sen inte blir förstådd tillbaka de gånger man själv markerar eller tappar humöret. Retar mig på den fundamentala orättvisan i dynamiken mellan man och kvinna. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:41 | |
![]() | Det är ingen man/kvinna-grej ... råkar själv ut för samma sak hela tiden. | |
| Tess 08 | 2010-11-08 17:41 | |
![]() | Retar mig på att gardinerna jag ville ha inte bara var snygga och billiga- de var slut också | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:42 | |
![]() | Ja, Tanten. Jag är vanligtvis inte någon man sätter sig på, men förälskelse är min akilleshäl. Jag blir till lags på ett sätt jag inte riktigt kan hantera - och samtidigt hjälper jag själv till att skapa problem om de inte finns. Hjälp, kan man byta personlighet? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:43 | |
![]() | Ok, Res - jag råkar väl bara hamna i den rollen då. För att jag är jag. Klen tröst. :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:44 | |
![]() | Att du är du är å andra sidan en tröst. | |
| Lillstölla | 2010-11-08 17:44 | |
![]() | Tess: Ja det suger ju!! Sylvia: Jag förstår dig till 100% och det är en jävla balansgång. Och när man är i din och min sits vad det gäller förhållanade så känns det ju alltid som att man gått för långt när man egentligen bara markerat "normalt" så att säga. Men för oss känns det som man gått överstyr, i alla fall känner jag så. Och det är motpartens fel lika mycket som ens eget egentligen, men gör sig själv en björntjänst om man inte säger stopp. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:49 | |
![]() | Tror att man måste lära sig hantera den där klumpen i magen o samtidigt hålla fast vid vad man egentligen tycker. Om han tappar intresset för att du säger vad du tycker o menar så är det inte dig han vill ha. Att du ska stöpa om dig för att passa in är inte rätt. Rädsla för att det ska ta slut o därför börja backa e farligt. Garanterar att det tar slut om du förändrar dig. Då står du där iaf. Platt som en pannkaka. Som du gjort dig själv till. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-08 17:49 | |
![]() | Tack, snälla ni... Samtidigt - vill poängtera att jag inte är någon mes i vanlig bemärkelse, jag har hett humör och kör oftast rak kommunikation. (Jag anklagades idag för att vara en dramaqueen, men det tycker jag inte stämmer.) Är dock extremt kortsint, så i svallvågorna av känslan jag uttryckt kommer självkritik. Jaja, nog om detta...Retar mig på mitt självupptagna ältande men är glad att ni känt igen er lite. Jag är inte ensam om att ha varmluft i hjärtat (dock inte mellan öronen) som behöver pysa ut ibland... :) | |