Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 411 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-24 23:24 | |
![]() | Ja,den är faktiskt jättegod. kul att någon annan tycker om den! | |
| witchgame | 2010-12-25 05:50 | |
![]() | rökt anka, kalvleverpastej, finsk morotslåda, skånska tärnade rökt sidfläsk i sötsur sky och timjan, boricaccia (grekisk smördegsinbakad fetaost med lök) krämig champinjonomelett, samt det där andra man brukar ha... sill skinka köttbullar jansson mm mm | |
| Maja G | 2010-12-25 08:04 | |
![]() | Till Satyra: Min SISUKAUPPA hade ogräddade joulutorttuja att sälja..köpte 10 st o gräddade här hemma, och VIPS så har jag julstjärnor att ta med mig till mamsen:)) maksalaatikko var slut så det får hon hoppa denna julen, men nästa jul ska jag handla i tid.Det går ju att ha i frysen! | |
| ANDERStG | 2010-12-25 09:46 | |
![]() | Lördagskorv skulle jag nog inte sakna. Åbo senap tillverkades ju ett tag i Sverige och numera i Polen. Men man är mer van vid det receptet än Aurasenap som de började med i Åbo. Ingen jul utan ärtstuvning. | |
| lottan8 | 2011-12-24 12:52 | |
![]() | Jag byter ut ansjovisen i jansons frestelse mot bacon, blir lika salt och gott. | |
| mrperfect | 2011-12-24 17:00 | |
![]() | Gjorde Potatislåda igår för att komplettera Morots och Kålrotslådan. Enligt skånsk sed så har man brunkål till Jul istället för rödkål, så jag gör bägge, släkten är skånsk :)) | |
| gnill | 2011-12-24 19:31 | |
![]() | När jag bodde i spanien åt min familj fårskalle på julafton, med ögonen som en särskild delikatess. (Själv var jag 19 och satt i ett annat rum och åt Jamon Serrano) | |
| Triss - Ej medlem längre | 2011-12-24 20:37 | |
![]() | Laxrulle: Mosa ihop creme fraiche med grönmögelost. Bre ut på skivad rökt lax och rulla ihop och stoppa in i frysen. Gott men kanske inte så orginellt | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-25 08:44 | |
![]() | Grönkålssallad (inte så ovanligt kanske): Hackad grönkål+äpple+apelsin+cha shew/valnötter. Dressing av pressad apelsin, lite citron, vitpeppar, honung och lite salt. Räkor är ett måste för mej. (Det enda goda). | |
| Drutten_N | 2011-12-25 17:57 | |
![]() | Maja G Såna piroger som du länkade till har jag ätit, eller rättare sagt beställt i Helsingfors en gång på 80-talet. Jag skriver beställt för när jag smakat en tugga på dom fick min make äta upp både sin och min. Jag trodde vi beställde vanliga köttpiroger, och så fick vi detta. Det var det hemskaste jag smakat på. Maken gillade dom inte heller men fick i sig dom i alla fall. Jag har alltid undrat vad det var i dom för något, tack vare dig Maja så fick jag veta det .=) | |
| Observer | 2011-12-25 18:08 | |
![]() | Rökta och stekta revben från vildsvin var en nyhet i går. Klart annorlunda ... | |