Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade67
Mobilspel
Pågående18 757

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LufsLudde2011-01-18 21:08
Antal inlägg: 295

Just djävulen vs ängeln exemplet konkretiserar precis hur jag känner där på morgonen. Men jag har läst alla tips och jag får väl helt enkelt försöka knåda ihop alla tips till något som funkar för mig. Som sagt, fortsättning följer ;)

superb1_JH2011-01-18 21:22
Antal inlägg: 34

Skit i att gå upp tidigt. Sitt uppe på natten och jobba på ditt examensarbete så kan du ju slagga till 12 med gott samvete!
Nackdelen är ju att det är väääldigt svårt att få något gjort under dagen om man sover så länge.

Bim19642011-01-18 21:45
Antal inlägg: 1854

Själv har jag aldrig fattat poängen med att snooza. Ställer klockradion på väcknng till radio, lyssnar på nyheterna och går upp.

Maken däremot snoozar gärna med påföljd, att jag vaknar och ligger vaken tills det han går upp. Medans han somnar om på två röda.
Snoozen är djävulens påfund tycker jag.

LufsLudde2011-01-18 21:46

Största problemet med snoozen är att den är inte lika uppskattad på helger då man gärna unnar sig att ligga en stund extra.

Kåre_Kålrot2011-01-18 23:07
Antal inlägg: 20

Radio på hög volym kopplad till en timer i rummet bredvid funkar bäst för mig.

annakarineli2011-01-18 23:14
Antal inlägg: 2519

LufsLudde: Jag håller med dig! Att krypa ner igen är så otroligt skönt!! Även om min process sker några timmar tidigare på dygnet än din så är det oftast samma procedur hemma hos mig! -Ställer klockan några meter ifrån sängen OCH lightening up-väckarklockan (som jag fick i julklapp). Ändå snoozas det febrilt. Inte lika mycket på sommarhalvåret dock när morgnarna är ljusa och fina och det kan vara en ren njutning att se soluppgången i bilen på väg till jobbet...
Problemet för mig är att om jag kliver upp hastigt så får jag lätt upplevelsen att blodet rusar upp i huvudet och jag får stark huvudvärk... Trist dilemma! Funderar på att ställa någon piggelinshot intill sängen som jag kan ta vid första snoozningen så att jag kanske blir lite mera vaken till nästa eller åtminstonde andra... Någon som har något bra tips på nåt uppiggande? Och nu pratar vi inte droger. Något som fungerar? Kan en halv banan eller något annat blodsockerhöjande fungera? Tips tack!! :)

pabster12011-01-18 23:39
Antal inlägg: 707

1. Flera klockor mobil etc med 5-15 minuters mellanrum ingen snozze.
2. Börja med att duscha stå och sov där efteren kvart vill man gå ur och då har man vaknat till.
3. Ät ordentlig frukost. GRÖT!!
4 Gör 10 armhävningar så kroppen kommer igång.

Hoodman - Ej medlem längre2011-01-19 00:39
Antal inlägg: 2826

Eller bara strunta i att gå tillbaka till sängen efter att ha stängt av klockan första gången. Oddsen att orka gå upp igen minskar ju dramatiskt.

Guldplate2011-01-19 03:10
Antal inlägg: 1212

Istället för att käka den där fina frukosten så skulle jag testa och placera den snabbaste och enklaste frukosten på väckarklockan.

Typ tre rejäla sockerbitar och ett glas vatten! =)

Nu kanske inte sockerbitar är det mest nyttiga man kan äta men socker har en snabb uppiggande effekt. Den är visserligen inte långvarig men det är ju inte det som är problemet. Kommer du bara upp ur sängen så piggnar kroppen till ordentligt efter duschen, frukosten eller bara av att den rör på sig.

Alternativt så räcker det nog med att du köper koffeintabletter eller bara stoppar något ätbart i munnen och tuggar i dig det. Kroppen får energi av både maten och av den tvingas aktivera sig. Sen är den starka rekommendationen att du ser till att svälja ner allt innan du tex lägger dig på rygg och råkar somnar om.

LufsLudde2011-01-19 08:38

I dag kom jag upp. Receptet blev, kanske något oväntat, en oinställd radio. Tänkte ju vakna till radion istället för havsbrus eller fågelkvitter på min Wake-up-light-klockradio. Dock hade jag kommit åt antennen i sömnen vilket gjorde att det var ett jävla brusande då jag vaknade. Lustigt dock att jag valde att lägga mig och försöka fixa detta istället för att bara snooza skiten som man brukar göra med annat oljud på morgonen.

Hur som haver, denna lilla stund av att ställa in radion fick mig att piggna till och jag klev till och med upp innan nästa väckare (som var placerad långt ifrån sängen) skulle ringa.

Megaherz2011-01-19 09:35
Antal inlägg: 3304

Mitt ex hade en fruktansvärd väckarklocka. Först och främst var det med en jättehög typ flygalarmton. När den satte igång flög toppen av (såg lite ut som en leksakshelikopter) och för att stänga av den blev man tvungen att gå upp, hitta grejen och sätta tillbaka den.

Usch

Megaherz2011-01-19 09:35
Antal inlägg: 3304

www.ausgefallenesach...we cker.jpg

Här är den.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?